środa, 22 listopada 2017 r.

Lublin

Zepsute biletomaty w nowych autobusach w Lublinie

  Edytuj ten wpis
Autor: Dominik Smaga

Zepsute biletomaty w nowych autobusach w Lublinie (Archiwum)
Zepsute biletomaty w nowych autobusach w Lublinie (Archiwum)

W nowych autobusach z cudem graniczy zakup biletu w służącym do tego automacie. Urządzenia z reguły są nieczynne i trzeba kupować droższe bilety u kierowców.

Problem dotyczy automatów zamontowanych w 40 najnowszych autobusach kupionych przez Zarząd Transportu Miejskiego: autosanach i przegubowych mercedesach citaro.

Automaty częściej są zepsute niż sprawne. – Kłopoty sprawia 75 proc. tych urządzeń. Jedne całkiem przestają działać, inne nie wydają biletu, a inne reszty – stwierdza Weronika Opasiak, rzecznik Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego, które jest użytkownikiem autobusów.

Większość urządzeń psuje się już po kilku godzinach pracy. Pomaga im zwykle ponowne uruchomienie. Do tego kierowcy nie mają uprawnień i muszą wzywać informatyka z ZTM. – Informatyk cały czas jest w mieście i jeździ od autobusu do autobusu – mówi Jakub Kozak z Zarządu Transportu Miejskiego.

– Często jest tak, że uruchomiony przez niego automat ponownie odmawia pracy po kilku kursach.
Część biletomatów dorobiła się nawet wywieszek z informacją, że są niesprawne. – W przypadku niektórych urządzeń nic nie możemy zrobić – przyznaje Kozak.

Dla pasażerów to spory kłopot, bo w automacie można kupić bilet za 2,40 zł uprawniający do przesiadek w ciągu pół godziny od skasowania. A bilet od kierowcy jest o 40 groszy droższy i nie można się z nim przesiadać. Problem mają też kierowcy, których automaty miały uwolnić od ciągłej sprzedaży biletów.

– Zgłosiliśmy tę sytuację dostawcom autobusów. Jeśli w ciągu kilku dni nie usuną tych usterek, będziemy naliczać im kary – mówi Kozak. – Możliwe, że wystąpimy nawet o wymianę tych urządzeń na inne – dodaje.
Producentem feralnych biletomatów jest niemiecka firma Elgeba, w Polsce dystrybuuje je mielecka spółka R&G, ale kary mogą zapłacić dostawcy autobusów, bo to oni odpowiadają przed ZTM za jakość wozów i ich wyposażenia.

Historia kłopotów

Z automatami od początku były problemy. Pierwszy był taki, że nie było ich wcale. Autobusy powinny być w nie wyposażone już w chwili dostawy, ale producenci taboru poprosili o przesunięcie terminów. Autosan w nowym terminie się nie wyrobił, za co naliczono mu 36 tys. zł kary.

Co ciekawe, ZTM zgodził się na przesunięcie terminów dostawy biletomatów, bo wykonawcy obiecali, że zamontują… nowy, lepszy model automatów. Tymczasem, z nieco starszymi urządzeniami, które MPK zamontowało w swoich 15 nowych trolejbusach, nie ma problemów. Działają jak powinny.
  Edytuj ten wpis
Czytaj więcej o:
bambo75
bambucza
bambucza
(6) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

bambo75
bambo75 (25 października 2011 o 16:55) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Ja na zapas zawsze sobie kupuję plik biletów i nie zastanawiam się nad tym:"czy biletomat działa czy nie działa?"
Rozwiń
bambucza
bambucza (25 października 2011 o 16:04) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
[quote name='Aska' timestamp='1319543416' post='551208']
To trzeba sobie kupić biletów parę na zapas w kiosku. Bo dobijające jest jak się widzi jak ktoś stoi na przystanku, obok i stoi automat z biletami i kiosk a ten mimo to kupuje u kierowyc;/
[/quote]
Tutaj racja, dobija mnie to. stoi 5 minut na przystanku, jest kiosk, są bilety a idzie do kierowcy kupic. A pozniej ma pretensje ze sie autobus spoznia. Tak robi niestety wiele osob. Czasami autobus spozni sie 10 minut.
Rozwiń
bambucza
bambucza (25 października 2011 o 16:02) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Pewnie mpk specjalnie psuje te automaty, by pasazerowie kupili bilet u kierowcy za większą sume. Jakos muszą łatać braki hehe ale czemu kosztem pasazera
Rozwiń
lbn
lbn (25 października 2011 o 14:38) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
[quote name='.' timestamp='1319543009' post='551205']
O cenach biletów u kierowcy"
http://prawo.gazetaprawna.pl/artykuly/559377,miasta_bezprawnie_podwyzszaja_ceny_biletow_kupowanych_u_kierowcy.html
[/quote]
cena jest taka sama jak w kiosku..
Rozwiń
Aska
Aska (25 października 2011 o 13:50) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
To trzeba sobie kupić biletów parę na zapas w kiosku. Bo dobijające jest jak się widzi jak ktoś stoi na przystanku, obok i stoi automat z biletami i kiosk a ten mimo to kupuje u kierowyc;/
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (6)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!