czwartek, 21 września 2017 r.

Łuków

Opóźnienia przez remont na trasie Lublin - Warszawa. PKP "urealni" czas postoju w Łukowie

Dodano: 21 sierpnia 2017, 17:55
Autor: Ewelina Burda

PKP skoryguje rozkład jazdy pociągów, aby uwzględnić realny czas postoju w Łukowie. Tak wynika z odpowiedzi wiceministra infrastruktury Andrzeja Bittela na interpelację posła Stanisława Żmijana (PO).

– Jak rozwiązać problem opóźnionych pociągów? Skorygować rozkład i wydłużyć czas przejazdu – komentuje parlamentarzysta.

– Niestety remont linii kolejowej nr 7 między Lublinem a Warszawą wymusił zmianę przebiegu trasy pociągów z Lublina, które muszą korzystać z linii kolejowej nr 30 przez Lubartów, Parczew, Radzyń Podlaski i Łuków, aby dojechać do Warszawy – pisze parlamentarzysta z Międzyrzeca Podlaskiego. – Linia nr 30 nie jest zelektryfikowana, co powoduje, że pociągi korzystają z lokomotyw spalinowych, które w Łukowie są wymieniane na lokomotywy elektryczne – dodaje Żmijan.

A to z kolei powoduje opóźnienia pociągów kursujących na linii kolejowej nr 2 z Terespola, Białej Podlaskiej i Międzyrzeca Podlaskiego do Warszawy. – Często pociągi jadące od Terespola są łączone z pociągami z Lublina, co powoduje znaczne opóźnienia w stosunku do rozkładu. Z informacji przekazywanych przez mieszkańców wynika, że opóźnienia pociągów wynoszą nawet 180 minut – zwraca uwagę w swojej interpelacji poseł PO.

Wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel zapowiada, że PKP Intercity wprowadzi zmiany w kursowaniu pociągów, ale wydłużony czas przejazdu będzie obowiązywał jeszcze do grudnia. – Spółka PKP Intercity poinformowała, że liczba opóźnionych pociągów jadących na trasie Warszawa–Terespol ze względu na konieczność łączenia ze składami jadącymi z Lublina wynosi 110 pociągów, a średni czas opóźnień tych składów wynosił 15 minut – podaje Bittel.

Ale od 3 września PKP Intercity ma „urealnić czasy przejazdu pociągów w rozkładzie jazdy”. – Spółka podjęła już wszelkie możliwe działania mogące wpływać na czas postoju w Łukowie – zapewnia wiceminister.

– Poza tym od początku września planujemy zrezygnować z prowadzenia grupy wagonów relacji Łuków–Terespol–Łuków w pociągu TLK Pomarańczarka. W zamian uruchomimy pociąg bezpośredni na trasie Warszawa Zachodnia–Terespol–Warszawa Zachodnia. Oznacza to redukcję liczby składów, dla których konieczne są manewry na stacji Łuków z 9 do 7 pociągów – dodaje Agnieszka Serbeńska, rzecznik prasowy PKP Intercity.

– Jak rozwiązać problem opóźnionych pociągów ? Skorygować rozkład i wydłużyć czas przejazdu. Szkoda, że PKP likwiduje skutki, a nie przyczyny opóźnień – komentuje poseł Żmijan.

Dłuższy postój, dłuższa podróż

Od 3 września czas postoju w Łukowie zostanie wydłużony według poniższych zasad dla pociągów:
• zmieniających lokomotywę z SU160 na lokomotywę elektryczną – postój w Łukowie wynosi 24 minuty,
• zmieniających lokomotywę z elektrycznej na SU160 – postój w Łukowie wynosi 20 minut,
• włączających wagony z Terespola – postój w Łukowie wynosi 27 minut,
• włączających grupę wagonów do Terespola – postój w Łukowie wynosi 27 minut.

Czytaj więcej o: kolej pociągi
Użytkownik niezarejestrowany
kol90
Użytkownik niezarejestrowany
(10) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Gość
Gość (22 sierpnia 2017 o 13:54) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Przepięcie lokomotywy to opóźnienie 10-20 minut na stacji Lublin czy Wawa Wschodnia. Problemem jest niestety brak lokomotywy na zamianę lub podstawienie zastępczej lokomotywy manewrowej która na trasie z Łukowa do Lublina jest w stanie złapać dodatkowo 50 minut. Najgorsze są skomunikowania w Wawie gdzie nigdy nie wiadomo o której wyjedzie pociąg w stronę Lublina.
Rozwiń
kol90
kol90 (22 sierpnia 2017 o 09:52) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Logicznym wydawałoby się zastosowanie jednego typu lokomotywy na całej długości trasy ! I nie było by problemu.
Rozwiń
Gość
Gość (21 sierpnia 2017 o 21:41) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Remont phhh dobre. Co wy wozicie? Takie tajne? Opróżniacie Lubelszczyznę.
Rozwiń
Gość
Gość (21 sierpnia 2017 o 21:19) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Żmijan mógł pojechać do Łukowa i podłączać i zmieniać te lokomotywowy w 12 minut ;)
Rozwiń
Gość
Gość (21 sierpnia 2017 o 20:09) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Proszę nie narzekać. Po uruchomieniu Kolei Nadwiślańskiej (1877) pociąg z Lublina do Warszawy jechał 7 godzin. Czy jest lepiej? A poważnie: Należy oczekiwać, że po remoncie pociągi z Lublina Głównego, spod pięknej hali peronowej, do Warszawy Centralnej będą jechać te rozkładowe 1,75 godziny. Odjazdy będą co 1 godzinę do min. godziny 21, wagony z gniazdkami elektrycznymi, klimatyzacją, Wi-Fi i kibelkami o obiegu zamkniętym. Ceny biletów - rozsądne. No nie, to też tylko marzenia.
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (10)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!