Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Magazyn

15 lipca 2011 r.
11:42
Edytuj ten wpis

Lotnisko w Świdniku z podciętymi skrzydłami

0 60 A A
Taki terminal miał być wizytówką naszego lotniska. Jak będzie wyglądał <br />
po cięciach? Nie wiadomo
Taki terminal miał być wizytówką naszego lotniska. Jak będzie wyglądał
po cięciach? Nie wiadomo

Pracowało nad nim 12 najlepszych architektów, kosztował 13 milionów złotych. Mowa o projekcie terminala, który lotnisko w Świdniku miał czynić wyjątkowym i niepowtarzalnym. Co zostanie z ambitnych planów po cięciach?

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
– Lotnia, wydęty latawiec albo latające skrzydło, taki niepowtarzalny kształt będzie miało lotnisko w Świdniku – zapowiadał w 2008 roku Grzegorz Stiasny z firmy Are.

Konkurs na projekt lotniska w Świdniku rozstrzygnięto już trzy lata temu. Zwyciężyło konsorcjum złożone z warszawskich spółek Are i Polconsult oraz Sener z Hiszpanii. Zwycięzcy dostali w nagrodę 100 tys. zł i otwartą drogę do projektowania: za 13 milionów złotych.

Będzie nas wyróżniał

Projekt przygotowany przez 12 architektów robił wrażenie. Nowoczesna forma budziła emocje, ale wszyscy zgodnie podkreślali: takiego terminala nie ma na świecie. Będzie nas wyróżniał.

– Lubelszczyzna zasłużyła na wyjątkowe lotnisko – mówił Francisco Rodrigez z firmy projektowej Sener.
Przestronność i nowoczesność: to miały być cechy wyróżniające nasz terminal. Miał mieć powierzchnię 23 tys. mkw. i formę dwóch połączonych prostokątów. Boczne skrzydła, które nadawały mu efektowny kształt, zaprojektowano w taki sposób, by w każdej chwili można było je rozbudować. – Jasna kolorystyka, konstrukcja na bazie rozgałęzionych słupów stalowych, strop w kratownicy przestrzennej. A także świetliki w dachu, widoczne od zewnątrz i oświetlające wnętrze – snuli wizje architekci.

Terminal miał mieć dwa poziomy. Na pierwszym, w głównej hali miało być 9 stanowisk odprawy bagażowej, a w hali przylotów 3 karuzele odbioru bagażu. Na drugi poziom terminala, tzw. antresolę, miały prowadzić ruchome schody i przeszklona winda. Tu miała być restauracja i efektowny taras widokowy.

Co nam zostało?

Dziś już wiadomo, że drugiego poziomu i tarasu widokowego nie będzie. Nie będzie też piwnic. Całość będzie o połowę mniejsza, łącznie 11 tys. mkw. Jak więc będzie wyglądać terminal? – Wizualnie będzie miał jakby przycięte skrzydła – wyjaśnia Piotr Jankowski, rzecznik Portu Lotniczego Lublin.
Mniejszy ma być też budynek lotniskowej straży pożarnej, budynek techniczno-garażowy, obiekty bazy paliw. Zmiany obejmą też sieci uzbrojenia terenu, przebieg ogrodzenia oraz układ dróg i parkingów.

Tniemy

Sprawa wyszła na jaw w tym tygodniu. Przypadkiem. Na stronie Lubelskiego Urzędu Wojewódzkiego pojawiło się obwieszczenie wojewody o postępowaniu w sprawie zmiany pozwolenia na budowę lotniska. – Nastąpiło to na wniosek portu, który wystąpił o zmniejszenie kubatury i powierzchni poszczególnych obiektów na terenie przyszłego lotniska, m.in. terminala – wyjaśnia Małgorzata Tatara, rzecznik wojewody lubelskiego.

Wniosek z portu w tej sprawie wpłynął do wojewody pod koniec maja. W tym czasie przetarg na budowę terminala toczył się w najlepsze. Do końca kwietnia swoje oferty do portu mogły składać firmy zainteresowane budową. Zgłosiło się 15 firm budowlanych. Wybranych oferentów port zapraszał na rozmowy. – Planujemy, że budowa terminala ruszy jeszcze latem – mówił Grzegorz Muszyński, prezes PLL.

Wszystko przez unię

Dziś już wiadomo, że budowa terminala nie ruszy latem. W miniony wtorek spółka unieważniła przetarg na terminal i inne obiekty. Stało się to dokładnie w tym w dniu, w którym media ujawniły, że projekt lotniska został okrojony. – Nowy przetarg ogłosimy nie wcześniej niż za 10 dni – mówi Jankowski. – Jego rozstrzygnięcie przewidziano za około 2 miesiące.

Ale, zdaniem kierownictwa spółki, sprawa okrojenia projektu i unieważnienia przetargu nie mają ze sobą nic wspólnego. – Przetarg unieważniliśmy, ponieważ konsorcjum projektowe nie dostarczyło nam dokumentacji w branżach wodno-kanalizacyjnej i elektroenergetycznej – tłumaczył Krzysztof Siczek, dyrektor projektu PLL na środowej konferencji prasowej.

A dlaczego spółka postanowiła zmienić projekt, który miał nas wyróżniać spośród innych lotnisk?
Tu powód jest już inny. Wszystko, jak się okazało, przez Unię Europejską.

300 tysięcy? Niemożliwe

– Firma Jaspers, z którą konsultuje się Komisja Europejska uważa, że nasza prognoza ruchu lotniczego jest zbyt optymistyczna. My się z tą opinią nie zgadzamy, ale projekt będzie taki, jak sobie życzą – tłumaczy Jacek Sobczak, przewodniczący Rady Nadzorczej PLL.

Prognozy przedstawiane przez port mówią o 300 tys. pasażerów po pierwszym roku działania lotniska. Jaspers podważył tę tezę, twierdząc, że stosunek liczby pasażerów w Świdniku do metra kwadratowego lotniska jest zbyt wygórowany. A tym samym za duży jest terminal. Dlaczego opinia Jaspers jest tak ważna? Bo będzie wiążąca dla Komisji Europejskiej, która sprawdzi, w jaki sposób wydaliśmy149 mln zł unijnych środków zapisanych na lotnisko w Regionalnym Programie Operacyjnym.
– Zmieniamy projekt według ich sugestii, by komisja go nie zakwestionowała – mówi Jankowski.

Ambitne i realne

Tymczasem, w połowie czerwca spółka zwołała konferencję prasową, na której prezentowała badania SMG/KRC dotyczące podróży lotniczych mieszkańców regionu lubelskiego. Wynikało z nich, że sporo latamy, więc z ruchem na lotnisku w Świdniku nie powinno być problemu. – Te raporty jednoznacznie potwierdzają, że w pierwszym roku działalności lotniska będziemy mieć 300 tys. pasażerów. To bardzo ambitny, ale realny plan – mówił prezes Grzegorz Muszyński.

Badania okazały się wnikliwe, optymistyczne i… kosztowne. Łącznie spółka zapłaciła za nie 120 tys. zł. Na konferencji nie padło jednak ani jedno słowo o odmiennych prognozach ruchu lotniczego przedstawionych przez Jaspers. Choć te były znane od dawna. A wniosek portu o zmianę pozwolenia był już wtedy u wojewody, właśnie z ich powodu.

To nie było istotne

Władze spółki zapewniają, że po cięciach terminal nie straci nic ze swojej funkcjonalności i atrakcyjności. Wciąż ma być naszą wizytówką. Choć o połowę mniejszą. – Nie czujemy się winni. Jeśli było z naszej strony jakieś uchybienie, to ja bym chętnie o nim usłyszał – mówił Krzysztof Siczek na środowej konferencji prasowej.

Tydzień wcześniej spółka z pompą otwierała drogę przy lotnisku w Świdniku długości… 300 metrów. Zaproszono dziennikarzy, władze. Na otwarciu nie zabrakło prezesa Grzegorza Muszyńskiego, który przecinał wstęgę w błysku fleszy.

O okrojeniu projektu spółka już opinii publicznej nie poinformowała. Dlaczego?
– Nie uważam, żeby było to istotne dla mieszkańców naszego miasta – odpowiedział nam dyrektor Siczek. – A droga to istotna sprawa dla 1000 osób.

Komentarze 60

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
jon / 20 lipca 2011 o 20:40
[quote name='Jarek' timestamp='1311185808' post='504306']
Nie macie prawa ingerować w tą inwestycje złodzieje je.....ni. To jest kluczowa sprawa dla lubleszczyzny. Po roku funkcjonowania lotnisko będzie pękać w szwach i trzeba będzie myśleć o przyszłej rozbudowie, tymczasem ktoś chce okroić projekt. Dla mnie to jest ewidentne działanie na szkodę dla regionu. Ostrzegam że ludzie stracą w końcu cierpliwość!!!
[/quote]
będzie strajk ?
włoski ?
[quote name='Jarek' timestamp='1311185808' post='504306']
Nie macie prawa ingerować w tą inwestycje złodzieje je.....ni. To jest kluczowa sprawa dla lubleszczyzny. Po roku funkcjonowania lotnisko będzie pękać w szwach i trzeba będzie myśleć o przyszłej rozbudowie, tymczasem ktoś chce okroić projekt. Dla mnie to jest ewidentne działanie na szkodę dla regionu. Ostrzegam że ludzie stracą w końcu cierpliwość!!!
[/quote]
będzie strajk ?
włoski ? rozwiń
Avatar
Jarek / 20 lipca 2011 o 20:16
Nie macie prawa ingerować w tą inwestycje złodzieje je.....ni. To jest kluczowa sprawa dla lubleszczyzny. Po roku funkcjonowania lotnisko będzie pękać w szwach i trzeba będzie myśleć o przyszłej rozbudowie, tymczasem ktoś chce okroić projekt. Dla mnie to jest ewidentne działanie na szkodę dla regionu. Ostrzegam że ludzie stracą w końcu cierpliwość!!!
Avatar
jon / 20 lipca 2011 o 20:14
rozmowa z dyrektorem Lufthansy ( wg prezesa Muszyńskiego jednego z głównych przewoźników na naszym lotnisku )

Pasazer.com: Grzegorz Muszyński, prezes budowanego lotniska w Lublinie w wywiadzie dla naszego portalu powiedział, że "Lufthansa jest poważnie zainteresowana uruchomieniem połączeń z Lublina". Czy Lufthansa jest rzeczywiście zainteresowana Lublinem i prowadzi rozmowy z władzami powstającego portu?

Bart Buyse: My w Polsce na pewno nie rozmawialiśmy. Ja osobiście również nie prowadziłem rozmów na ten temat. Oczywiście nie wykluczam takiej możliwości w przyszłości i jeżeli będzie taka potrzeba, to możemy porozmawiać. Nie mówimy stanowczo nie. Jednak obecnie połączenia do Lublina nie są planowane i nie prowadzimy żadnego rozeznania w tym regionie. Polska jest dynamicznym rynkiem i wszystko się tu bardzo szybko zmienia. Na tę chwilę nie jesteśmy w stanie powiedzieć, czy w ciągu najbliższych 5 lat będziemy tam latać, czy też nie. Dodam, że również byłem bardzo zaskoczony czytając tę wypowiedź prezesa.
rozmowa z dyrektorem Lufthansy ( wg prezesa Muszyńskiego jednego z głównych przewoźników na naszym lotnisku )

Pasazer.com: Grzegorz Muszyński, prezes budowanego lotniska w Lublinie w wywiadzie dla naszego portalu powiedział, że "Lufthansa jest poważnie zainteresowana uruchomieniem połączeń z Lublina". Czy Lufthansa jest rzeczywiście zainteresowana Lublinem i prowadzi rozmowy z władzami powstającego portu?

Bart Buyse: My w Polsce na pewno nie rozmawialiśmy. Ja osobiście również nie prowadzi... rozwiń
Avatar
wiiki / 19 lipca 2011 o 10:33
Lubelskie media brania tylko aparatczykow od prezydenta Żuka posłow radnych i bez radnych .Pisac do wszystkich stacji tv .Sprawa do reportera oraz tv 24 czarne jest czarne białe jest białe nepotyzm kolesiostwo mataczenie kwitnie w tm miescie słychac nawet w Poznaniu o antytalentach prezydenta i kolesi.Czy media regionalne powinny bronic obywateli regionu ?
Avatar
z / 18 lipca 2011 o 15:05
[quote name='Karol' timestamp='1310821899' post='502463']
niestety to jest prawda, tych pseudo ludowców powinno się wywalić ze wszystkich urzędów, krzewią nepotyzm buraki a pomysły mają zaściankowe - wystarczy wybrać się do UM czy UW i popatrzeć na te bezmyślne gęby w bistorowych garniturach
[/quote]
100% racji kolego! Mimo dumnego prężenia piersi na korytarzach niech pamiętają, że człowiek ze wsi wyjdzie - wieś z człowieka nigdy.
Avatar
boo / 18 lipca 2011 o 13:40
i niech mi ktoś nie powie, że młodzi ludzie (choć nie tylko) mają tego syfu dość, Polski, polityki, urzędasów...
I ja się nie dziwie, że ludzie wyjeżdżają za granicę, chcąc spokoju, i normalnego życia, bez takich przekrętów, nie szarpać sobie nerwów.Ktoś zrobił już jakieś kroki do założenia profilu na fb?
Ma to być NASZE lotnisko, a nie tych opszczumurów (Żuka i innych nie udolnych), za nasze pieniądze! I my powinniśmy mieć najwięcej do powiedzenia!
Avatar
XSWEDC / 18 lipca 2011 o 13:20
Niech wypłaty dla siebie też przytną o połowę, bo będą mieli o połowę mniej roboty !
Niech limuzyn będzie o połowę mniej czyli JEDNA !
Niech już to zadupie w końcu zaorają razem z tymi wszystkimi włodzarzami
Avatar
ewete / 18 lipca 2011 o 13:07
Ciekawe czy i limuzynę dla prezesów kupią o polowe mniejszą.....
Avatar
Patrycja / 18 lipca 2011 o 07:55
Cóż i znów mamy do czynienia z tą cholerna Polską, której młodzi ludzie tak nie znoszą i uciekają za granicę. Budowali terminal, którym większość była zachwycona a teraz będą go skracać, to po co wogole go budujecie?
Avatar
hm / 17 lipca 2011 o 17:26
Poczytajcie co o nim piszą w portalu branżowym. To wszystko wygląda na amatorszczyznę.
[url="http://www.pasazer.com/in-7288-felieton,limuzyna,i,odprawa,prezesa.php"]http://www.pasazer.com/in-7288-felieton,limuzyna,i,odprawa,prezesa.php[/url]
Avatar
jon / 20 lipca 2011 o 20:40
[quote name='Jarek' timestamp='1311185808' post='504306']
Nie macie prawa ingerować w tą inwestycje złodzieje je.....ni. To jest kluczowa sprawa dla lubleszczyzny. Po roku funkcjonowania lotnisko będzie pękać w szwach i trzeba będzie myśleć o przyszłej rozbudowie, tymczasem ktoś chce okroić projekt. Dla mnie to jest ewidentne działanie na szkodę dla regionu. Ostrzegam że ludzie stracą w końcu cierpliwość!!!
[/quote]
będzie strajk ?
włoski ?
[quote name='Jarek' timestamp='1311185808' post='504306']
Nie macie prawa ingerować w tą inwestycje złodzieje je.....ni. To jest kluczowa sprawa dla lubleszczyzny. Po roku funkcjonowania lotnisko będzie pękać w szwach i trzeba będzie myśleć o przyszłej rozbudowie, tymczasem ktoś chce okroić projekt. Dla mnie to jest ewidentne działanie na szkodę dla regionu. Ostrzegam że ludzie stracą w końcu cierpliwość!!!
[/quote]
będzie strajk ?
włoski ? rozwiń
Avatar
Jarek / 20 lipca 2011 o 20:16
Nie macie prawa ingerować w tą inwestycje złodzieje je.....ni. To jest kluczowa sprawa dla lubleszczyzny. Po roku funkcjonowania lotnisko będzie pękać w szwach i trzeba będzie myśleć o przyszłej rozbudowie, tymczasem ktoś chce okroić projekt. Dla mnie to jest ewidentne działanie na szkodę dla regionu. Ostrzegam że ludzie stracą w końcu cierpliwość!!!
Avatar
jon / 20 lipca 2011 o 20:14
rozmowa z dyrektorem Lufthansy ( wg prezesa Muszyńskiego jednego z głównych przewoźników na naszym lotnisku )

Pasazer.com: Grzegorz Muszyński, prezes budowanego lotniska w Lublinie w wywiadzie dla naszego portalu powiedział, że "Lufthansa jest poważnie zainteresowana uruchomieniem połączeń z Lublina". Czy Lufthansa jest rzeczywiście zainteresowana Lublinem i prowadzi rozmowy z władzami powstającego portu?

Bart Buyse: My w Polsce na pewno nie rozmawialiśmy. Ja osobiście również nie prowadziłem rozmów na ten temat. Oczywiście nie wykluczam takiej możliwości w przyszłości i jeżeli będzie taka potrzeba, to możemy porozmawiać. Nie mówimy stanowczo nie. Jednak obecnie połączenia do Lublina nie są planowane i nie prowadzimy żadnego rozeznania w tym regionie. Polska jest dynamicznym rynkiem i wszystko się tu bardzo szybko zmienia. Na tę chwilę nie jesteśmy w stanie powiedzieć, czy w ciągu najbliższych 5 lat będziemy tam latać, czy też nie. Dodam, że również byłem bardzo zaskoczony czytając tę wypowiedź prezesa.
rozmowa z dyrektorem Lufthansy ( wg prezesa Muszyńskiego jednego z głównych przewoźników na naszym lotnisku )

Pasazer.com: Grzegorz Muszyński, prezes budowanego lotniska w Lublinie w wywiadzie dla naszego portalu powiedział, że "Lufthansa jest poważnie zainteresowana uruchomieniem połączeń z Lublina". Czy Lufthansa jest rzeczywiście zainteresowana Lublinem i prowadzi rozmowy z władzami powstającego portu?

Bart Buyse: My w Polsce na pewno nie rozmawialiśmy. Ja osobiście również nie prowadzi... rozwiń
Avatar
wiiki / 19 lipca 2011 o 10:33
Lubelskie media brania tylko aparatczykow od prezydenta Żuka posłow radnych i bez radnych .Pisac do wszystkich stacji tv .Sprawa do reportera oraz tv 24 czarne jest czarne białe jest białe nepotyzm kolesiostwo mataczenie kwitnie w tm miescie słychac nawet w Poznaniu o antytalentach prezydenta i kolesi.Czy media regionalne powinny bronic obywateli regionu ?
Avatar
z / 18 lipca 2011 o 15:05
[quote name='Karol' timestamp='1310821899' post='502463']
niestety to jest prawda, tych pseudo ludowców powinno się wywalić ze wszystkich urzędów, krzewią nepotyzm buraki a pomysły mają zaściankowe - wystarczy wybrać się do UM czy UW i popatrzeć na te bezmyślne gęby w bistorowych garniturach
[/quote]
100% racji kolego! Mimo dumnego prężenia piersi na korytarzach niech pamiętają, że człowiek ze wsi wyjdzie - wieś z człowieka nigdy.
Avatar
boo / 18 lipca 2011 o 13:40
i niech mi ktoś nie powie, że młodzi ludzie (choć nie tylko) mają tego syfu dość, Polski, polityki, urzędasów...
I ja się nie dziwie, że ludzie wyjeżdżają za granicę, chcąc spokoju, i normalnego życia, bez takich przekrętów, nie szarpać sobie nerwów.Ktoś zrobił już jakieś kroki do założenia profilu na fb?
Ma to być NASZE lotnisko, a nie tych opszczumurów (Żuka i innych nie udolnych), za nasze pieniądze! I my powinniśmy mieć najwięcej do powiedzenia!
Avatar
XSWEDC / 18 lipca 2011 o 13:20
Niech wypłaty dla siebie też przytną o połowę, bo będą mieli o połowę mniej roboty !
Niech limuzyn będzie o połowę mniej czyli JEDNA !
Niech już to zadupie w końcu zaorają razem z tymi wszystkimi włodzarzami
Avatar
ewete / 18 lipca 2011 o 13:07
Ciekawe czy i limuzynę dla prezesów kupią o polowe mniejszą.....
Avatar
Patrycja / 18 lipca 2011 o 07:55
Cóż i znów mamy do czynienia z tą cholerna Polską, której młodzi ludzie tak nie znoszą i uciekają za granicę. Budowali terminal, którym większość była zachwycona a teraz będą go skracać, to po co wogole go budujecie?
Avatar
hm / 17 lipca 2011 o 17:26
Poczytajcie co o nim piszą w portalu branżowym. To wszystko wygląda na amatorszczyznę.
[url="http://www.pasazer.com/in-7288-felieton,limuzyna,i,odprawa,prezesa.php"]http://www.pasazer.com/in-7288-felieton,limuzyna,i,odprawa,prezesa.php[/url]
Zobacz wszystkie komentarze 60

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Zadyma na meczu Lech Poznań - Legia Warszawa. Pseudokibice wtargnęli na boisko [wideo]
film

Zadyma na meczu Lech Poznań - Legia Warszawa. Pseudokibice wtargnęli na boisko [wideo] 1 0

Do zadymy doszło w drugiej połowie meczu Lecha Poznań z Legią Warszawa w 37., ostatniej kolejce Lotto Ekstraklasy.

Ile powinni zarabiać posłowie? Wyniki sondażu mogą zaskakiwać
film

Ile powinni zarabiać posłowie? Wyniki sondażu mogą zaskakiwać 0 0

Posłowie powinni zarabiać nie więcej niż 5 tys. zł brutto, czyli około 3550 zł "na rękę" - uważa prawie połowa ankietowanych w sondażu zamówionym przez portal Gazeta.pl

Padwa Zamość – Orzeł Przeworsk 36:29. Strzelecki popis rozgrywającego

Padwa Zamość – Orzeł Przeworsk 36:29. Strzelecki popis rozgrywającego 1 0

II LIGA PIŁKARZY RĘCZNYCH W ostatnim spotkaniu sezonu Padwa Zamość pokonała przed swoimi kibicami Orła Przeworsk 36:29. Aż 13 bramek zdobył na pożegnanie z fanami Tomasz Fugiel

Sławomir i Zenek Martyniuk na Feliniadzie 2018. Muzyczne szaleństwo i tłumy fanów pod sceną
Zdjęcia
galeria

Sławomir i Zenek Martyniuk na Feliniadzie 2018. Muzyczne szaleństwo i tłumy fanów pod sceną 14 4

Niedziela na Feliniadzie 2018 należała do zespołów disco polo. Gwiazdą wieczoru byli Sławomir oraz Akcent z Zenkiem Martyniukiem. Przed nimi wystąpiły zespoły PowerBoy i Defis.

Kozienalia 2018: Organek na scenie w browarze [zdjęcia]
galeria

Kozienalia 2018: Organek na scenie w browarze [zdjęcia] 0 0

W niedzielę na terenie browaru Perła przy ul. Bernardyńskiej w Lublinie zakończyły się trzydniowe Kozienalia 2018.

W Lublinie zabrakło osób do przeprowadzania dzieci przez jezdnię. Jakie są zarobki?

W Lublinie zabrakło osób do przeprowadzania dzieci przez jezdnię. Jakie są zarobki? 29 9

Fiaskiem skończyły się poszukiwania kogoś, kto stanie obok przejścia przez Głuską, na której znacznie wzrósł ruch po rozpoczęciu prac na Abramowickiej. Kłopot jest również z obsadzeniem przejścia obok szkoły przy ul. Kunickiego.

Najtańsze finansowanie dla MŚP z branży turystycznej

Najtańsze finansowanie dla MŚP z branży turystycznej 0

11 mln zł trafi do przedsiębiorców z województwa lubelskiego w formie pożyczek na rozwój usług turystycznych. Zgodnie z podpisaną umową z Bankiem Gospodarstwa Krajowego, Fundusz Pożyczkowy Lubelskiej Fundacji Rozwoju (LFR) w dalszym ciągu przyjmuje od przedsiębiorców wnioski o pożyczki preferencyjne.

DK 19: Samochód zderzył się z łosiem. Nie żyje 19-letni kierowca

DK 19: Samochód zderzył się z łosiem. Nie żyje 19-letni kierowca 60 6

Śmiertelny wypadek w Modliborzycach (pow. janowski) na drodze krajowej nr 19.

Inwestują w kajaki. Z myślą o turystach

Inwestują w kajaki. Z myślą o turystach 1 0

Organizacja spływów kajakowych graniczną rzeką Bug staje się włodawską specjalnością. Tym bardziej, że ta forma turystyki cieszy się coraz większym zainteresowaniem ze strony gości, którzy odwiedzają to miasto.

Klub Obywatelski: Były prezydent spotka się z mieszkańcami regionu

Klub Obywatelski: Były prezydent spotka się z mieszkańcami regionu 22 38

Lech Wałęsa odwiedzi Puławy i Zamość. Spotka się z mieszkańcami w ramach Klubu Obywatelskiego.

Koziołki rządzą na zapleczu Ekstraligi. Wanda zdemolowana w Lublinie
Zdjęcia kibiców
galeria
film

Koziołki rządzą na zapleczu Ekstraligi. Wanda zdemolowana w Lublinie 41 3

Żużlowcy Speed Car Motoru Lublin zgodnie z przewidywaniami wygrali po raz piąty w sezonie i umocnili się na pozycji lidera Nice Pierwszej Ligi Żużlowej.

Wykład: o czym myśli pies
26 maja 2018, 16:00

Wykład: o czym myśli pies 5 1

Co Gdzie Kiedy. 26 maja o godz. 16 w Centrum Kultury (ul. Peowiaków 12) odbędzie się wykład O czym myśli pies. Przeprowadzona zostanie także zbiórka na rzecz schroniska.

Polonista wydał nową książkę. "Podróż do XVI-wiecznego Lublina"
Magazyn

Polonista wydał nową książkę. "Podróż do XVI-wiecznego Lublina" 8 0

Ze Sławomirem Błażewiczem, nauczycielem języka polskiego i autorem wydanej właśnie książki „Tajemnice XI gimnazjum. Unia” rozmawiamy o magicznej podróży w czasy renesansu

Puławy dostarczą bąbelki dla znanej firmy

Puławy dostarczą bąbelki dla znanej firmy 13 7

Zakłady Azotowe „Puławy” otrzymały akredytację na dostarczanie dwutlenku węgla dla amerykańskiej korporacji PepsiCo. To kolejny, po Coca Coli, gigant spożywczy, który będzie korzystał produkowanych nad Wisłą bąbelków.

Speed Car Motor - Wanda Kraków 69:21 [WYNIK KOŃCOWY]

Speed Car Motor - Wanda Kraków 69:21 [WYNIK KOŃCOWY] 31 1

O godzinie 19:30 lubelscy żużlowcy podejmą na swoim torze outsidera Nice 1 Ligi Żużlowej - drużynę Wandy Kraków. Fani zgromadzeni na stadionie liczą więc na kolejne zwycięstwo ekipy trenera Dariusza Śledzia

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium
Uwaga czytelniku!
Nie teraz Przeczytaj i wyraź zgodę

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.