piątek, 22 września 2017 r.

Magazyn

Posiłek dla zdrowia

Dodano: 28 listopada 2002, 18:39
Autor: (ALF)


Jak w domu upiec zdrowy chleb dla całej rodziny? Jak przygotować prawidłowe śniadanie? Jak zaplanować dobry jadłospis? Jak uniknąć choroby „wściekłych krów”? Jak zapobiegać miażdżycy i chorobom serca?
Tego wszystkiego można dowiedzieć się uczestnicząc w programie organizowanym przez Kościół Adwentystów Dnia Siódmego w Lublinie „Szkoła Zdrowego Gotowania”. Bezpłatne zajęcia będą odbywały się w dniach od 1 do 5 grudnia w budynku Kościoła Adwentystów Dnia Siódmego w Lublinie, przy ul. Niecałej 4. Zaproszeni prelegenci będą uczyć jak prawidłowo się odżywiać, zrzucić nadwagę, zapobiegać wielu groźnym chorobom, jak zrozumieć i opanować stres i uczynić życie bardziej radosnym.
Organizatorzy zaplanowali wykłady:
* niedziela, godz. 15: Największy skandal zbożowy – dr Agnieszka Jakowicz
* poniedziałek, godz. 17: Bez wody nie ma życia – pastor Mariusz Maikowski
* wtorek, godz. 17: Wielki mit białkowy – lek.wet. Piotr Wilkołek
* środa, godz. 17: Gorzka strona cukru – dr Beata Rodzik
* czwartek, godz.17: Tłuszcze, ale jakie? – dr n. med. Tomasz Łozowski
W programie przewidziany jest praktyczny pokaz przygotowania i degustacja wegetariańskich potraw. Robert Kuczek w „Przepisach wegetariańskich” przekonuje, że kuchnia wegetariańska, jest odpowiednia nie tylko dla ludzi zdrowych, ale i osób dotkniętych chorobami układu krążenia. Radzi również:
* Wszelkie zmiany jakie pragniesz wprowadzić, staraj się dokonywać powoli, ale systematycznie. Jeśli nie jesteś wegetarianinem, a pragniesz nim być, zaplanuj na początek jeden lub dwa dni w tygodniu bez mięsa.
* Zadbaj o dostarczenie organizmowi odpowiedniej ilości białka. W diecie wegetariańskiej, opartej wyłącznie na produktach roślinnych wymagane jest łączenie odpowiednich grup pokarmowych dla osiągnięcia tego celu. Typowymi przykładami takich połączeń są zupa fasolowa spożywana z chlebem, soja podana z kiełkami pszenicy lub ryżem, pasta z groszku z chlebem, czy też chleb z masłem z orzeszków ziemnych
* W swojej diecie staraj się uwzględnić różnorodność naturalnej żywności, zwracając szczególną uwagę na duże ilości owoców i warzyw oraz produktów bogatych w witaminę C, beta-karoten, wapń i żelazo. Nie istnieje taki produkt, który dostarczałby wszystkich niezbędnych składników pokarmowych w ilościach, jakie są nam potrzebne.
* Jedz dwa lub trzy posiłki dziennie o regularnych porach, zachowując tym samym 5-6 godzinną przerwę między posiłkami. Twój żołądek, wraz z innymi organami trawiennymi, również potrzebują wypoczynku. Nie jedz nic między posiłkami.
* Unikaj przejadania się – otyli żyją krócej. Są również bardziej podatni na choroby naczyń krwionośnych, cukrzycę, kamicę żółciową oraz mają wiele innych problemów zdrowotnych.
* Pij 6–8 szklanek wody każdego dnia, najlepiej między posiłkami. Wypijana w trakcie posiłku, zwalnia pracę trawienną żołądka.
* Staraj się zrelaksować podczas jedzenia. Napięcie psychiczne i pośpiech bardzo często powodują niestrawność. Tak zaplanuj czas, aby można było w spokoju zjeść każdy posiłek.
Czytaj więcej o:
(0) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Na razie brak komentarzy, Twój może być pierwszy.

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!