Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Magazyn

20 września 2013 r.
11:11
Edytuj ten wpis

Wszystko o lotnisku Lublin: Nowe kierunki, prognozy, praca

41 12 A A
Krzysztof Wójtowicz, prezes Portu Lotniczego Lublin (Maciej Kaczanowski)
Krzysztof Wójtowicz, prezes Portu Lotniczego Lublin (Maciej Kaczanowski)

Rozmowa z Krzysztofem Wójtowiczem, prezesem Portu Lotniczego Lublin.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować

• Czy w tym roku będą nowe połączenia z lotniska Lublin?

– Rozmawiamy na ten temat z dziesiątkami przewoźników. To, co na pewno będzie w tym roku, to Mediolan (lotnisko Malpensa) i wydłużenie lotów do Gdańska. Jeśli chodzi o Mediolan, to duży wpływ na wybór tego kierunku miało sąsiedztwo PZL- Świdnik, w którym pracują Włosi.

• Czy Włochy, Francja, Niemcy, Izrael to wciąż priorytetowe kierunki dla lubelskiego portu?

– Nadal kierunek zachodni jest w kręgu naszego ścisłego zainteresowania, chodzi głównie o Niemcy. Chcemy się także otworzyć na Wschód, szczególnie na Ukrainę. Izrael będzie na pewno, Rzym także, ale później. Wciąż rozmawiamy z Lufthansą, która była w Lublinie w ubiegłym roku. Przewoźnik stawia jednak takie warunki, które od nas nie zależą, np. utworzenie stałego przejścia granicznego.

• A co z bezpośrednimi lotami do Belgii i Holandii?

– Z tego, co zapowiedział przewoźnik, czyli Eurolot, połączenie z Gdańskiem będzie skorelowane z połączeniem do Amsterdamu (Gdańsk-Amsterdam), a przerwa między lotami w Gdańsku będzie krótsza niż dotychczas. Na pewno udogodnieniem będzie to, że w Gdańsku pasażer nie będzie się ponownie odprawiać. Niezależnie od tego prowadzimy rozmowy z przewoźnikami na temat połączeń z krajami Beneluksu.

• Czy będą kolejne loty wewnętrzne?

– Intensywnie zabiegamy o połączenie z Wrocławiem. Nie mamy jednak w tej chwili żadnych deklaracji.

• Na jakich badaniach bazuje Port Lotniczy Lublin, rozmawiając z przewoźnikami i przekonując ich, że dany kierunek warto uruchomić z Lublina?

– Bazujemy na badaniach firmy ASM oraz Millward Brown. To badania jeszcze sprzed kilku lat. Natomiast teraz podpiszemy nową umowę z firmą ASM na badania dotyczące ruchu lotniczego dla PLL, z których dowiemy się m.in. dokąd latają mieszkańcy Lubelszczyzny, jakie wybierają linie. Te badania będą naszym argumentem w rozmowach z przewoźnikami.

• Inny ważny argument to stałe przejście graniczne. Kiedy będzie na lotnisku?

– Liczymy na to, że w przyszłym roku. Od początku działania lotniska mamy przygotowane pomieszczenia, sprzęt i wyposażenie. Ale to nie do końca od nas zależy. Dziękujemy lubelskim posłom za wspieranie nas w tej kwestii. Liczymy, że ich działania pomogą w uruchomieniu przejścia.

• Kolejna istotna sprawa to system ILS. Kiedy zacznie działać?

– Jest to inwestycja Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej. Z tego, co wiemy, ILS zacznie działać jeszcze w tym roku.

• Jeśli przed końcem roku zacznie działać ILS, to czy będzie mniej lotów przekierowanych zimą na inne lotniska z powodu złych warunków atmosferycznych?

– System ILS z pewnością wpłynie na bezpieczeństwo i na to, że przekierowań będzie o wiele mniej. W tamtym roku mieliśmy ich 12. Co nie znaczy, że przekierowań w ogóle nie będzie, gdyż to nie zależy tylko od ILS.

• Jakie są najnowsze statystyki ruchu pasażerskiego?

– W sierpniu odprawiliśmy 21 482 pasażerów, od początku roku 133 134 pasażerów. W sierpniu odbyły się 274 rejsy, w tym 132 w ruchu General Aviation (prywatne samoloty).

• A jakie są prognozy do końca roku?

– 200 tys. pasażerów.

• Jest pan zadowolony z tych statystyk?

– Zawsze mogłoby być lepiej, ale jak porównamy się z podobnymi lotniskami (Rzeszów, Łódź, Bydgoszcz, Szczecin), to twarde dane wskazują, że nie jest tak źle. Dla przykładu Rzeszów i Łódź w 2006 miały po 200 tys. pasażerów. Dzisiaj wszystkie wspomniane porty mają ruch od 350 do 600 tys. pasażerów.

• A jaki ruch pasażerski planowany jest w 2014 roku?

– Planujemy stabilny rozwój i ruch poniżej 300 tys. pasażerów rocznie. Wariant bardziej optymistyczny mówi o tym, że jeden z przewoźników będzie miał u nas bazę. Wtedy ten ruch skokowo wzrośnie.

• Kiedy lotnisko zacznie zarabiać na siebie?

– Rentowność lotnisk takiej klasy, jak nasze zaczyna się od poziomu obsłużenia miliona pasażerów rocznie.

• Dlaczego, jako ostatni z portów, publikujecie statystyki ruchu lotniczego?

– Mogę zapewnić, że przy nowej formule strony internetowej będą one zamieszczane regularnie.

• Strona portu od wielu miesięcy czeka na poprawienie. Dlaczego to tak długo trwa?

– Zdajemy sobie sprawę, że mamy w tej płaszczyźnie zaległości. Dlatego zmieniamy operatora strony, teraz zajmie się nią lubelska spółka. Przygotowywany jest serwis, w którym, poza nową szatą graficzną będą m.in. nowe wersje językowe: ukraińska, niemiecka, hebrajska, a także esperanto. Strona zacznie działać za ok. miesiąc.

• Pozyskiwanie przewoźników to jedno, a drugie to ruch pasażerski. Co robi spółka, żeby pozyskać pasażerów?

– Prowadzimy intensywne działania marketingowe na zewnątrz. Działamy tam, gdzie latają nasi przewoźnicy, nie koncentrujemy się tylko na regionie lubelskim. Związaliśmy się Ryanair, który daje nam możliwość dotarcia do 75 mln pasażerów w Europie. To okazja dla naszych lokalnych przedsiębiorców, którzy drogą mailingu mogą poprzez port dotrzeć do potężnego rynku klientów w Europie. Mogą to zrobić również poprzez strony internetowe przewoźników (tzw. destination pages).

• Czy obawia się pan konkurencji ze strony portu lotniczego w Radomiu, który ma zacząć działać w przyszłym roku?

– Będzie to na pewno rzutowało na nasz rozwój, trochę się więc obawiamy. Natomiast my rozpoczęliśmy działalność dwa lata wcześniej i obecnie nasza oferta taryfowa dla przewoźników jest najbardziej konkurencyjna wśród wszystkich portów w Polsce. Opiera się na zdrowych rynkowych zasadach bez dopłat ze strony samorządów. Jest ryzyko, że niebawem takie działanie może być uznane za niedozwoloną pomoc publiczną, przed czym już przestrzega Komisja Europejska.

• Zarząd portu ma być większy. Za co będzie odpowiedzialny nowy wiceprezes?

– Po odwołaniu prezesa Grzegorza Muszyńskiego był wakat w zarządzie, który funkcjonował w zmniejszonym składzie. Teraz zarząd będzie uzupełniony, a wiceprezes będzie odpowiedzialny za sprzedaż i marketing. Jego rolą, podobnie jak moją rolą i wiceprezesa Dariusza Krzowskiego, będzie szybkie pozyskiwanie nowych przewoźników. W rozmowach, których jest dużo, musimy mieć kolejną osobę odpowiednio umocowaną.

• Większy ruch pasażerski to konieczność rozbudowy terminalu, o czym była już mowa wcześniej. Kiedy taka rozbudowa może nastąpić?

– Rozbudowa terminalu w części odpraw będzie potrzebna szybciej, niż nam się wydaje. Jest realna szansa, że nastąpi ona na przestrzeni trzech lat.

• Czy w przyszłości planowana jest rozbudowa portu również o terminal cargo?

– Wcześniej czy później będzie to niezbędne, ale jest to perspektywa co najmniej 7 lat. Taka inwestycja to ogromny koszt i wielkie nakłady, które trzeba zderzyć z przewidywanymi przychodami. W tej chwili priorytetem jest osiągnięcie jak największego ruchu pasażerskiego i poprawa wyników finansowych. Musimy więc dobrze sprzedać się na rynku przewoźników. Przekonać ich, że warto do nas przylecieć chociażby ze względu na nasz potencjał kulturalny, gospodarczy, turystyczny.

• Ile osób w tej chwili pracuje w porcie?

– 160 osób. Najwięcej w służbach ratunkowych. W administracji pracuje kilkanaście osób.

• Jakie jest średnie wynagrodzenie w Porcie Lotniczym Lublin?

– Oscyluje w granicy średniej krajowej (około 3800 zł brutto – od redakcji).

• Czy Służba Ochrony Lotniska pracuje już w pełnym składzie?

– Ogłosiliśmy właśnie nabór do SOL. W tym roku chcemy zatrudnić 30 osób. Zachęcam, żeby się zgłaszać. Warunkiem jest posiadanie licencji ochrony. Przyjmujemy mężczyzn, ale również kobiety. Po tym naborze SOL będzie liczyć około 70 osób.

• Wciąż jest kłopot ze znakami drogowymi prowadzącymi na lotnisko. Dlaczego?

– Największy problem jest ze zjazdem z S17. GDDKiA obiecuje, że po zakończeniu inwestycji oznakuje zjazdy. Natomiast Świdnik jest bardzo dobrze oznakowany.

• Dlaczego autobus MPK jeżdżący z Lublina do Świdnika nie dojeżdża do terminalu?

– Już rozmawialiśmy z MPK o przedłużeniu tej linii. Bardzo nam na tym zależy i wszystko jest na dobrej drodze.

• Nie działają już kamery, na których można było podglądać lotnisko w Internecie. Dlaczego?

– Kamery były zainstalowane na czas budowy. Po zakończeniu procesu inwestycyjnego zostały zdemontowane. Myślimy o zainstalowaniu kamer, które pokażą terminal, natomiast jest problem z zainstalowaniem kamery na płycie postoju samolotów. Pasażerowie ruchu GA (prywatne samoloty), których mamy w miesiącu około 60, nie życzą sobie tego.

• A co z górką spotterską?

– Jest gotowa. Pomogli nam ją tworzyć lubelscy spotterzy, w miejscu przez nich wskazanym. Można ją znaleźć jadąc od strony Mełgwi. Jest dostępna dla wszystkich, ale przy dużych imprezach pierwszeństwo mają osoby zrzeszone w grupie lubelskich spotterów.

• Co będzie na landartach przy lotnisku?

– Zdajemy się na poczucie smaku artysty Jarosława Koziary i czekamy na jego propozycje. Pomysł z pszczołą nam się podoba, choć nie ukrywam, że wolelibyśmy reklamę np. Perły za 2 mln złotych rocznie.

• Czy będą organizowanie dni otwarte na lotnisku, tak jak to było podczas budowy?

– Po uruchomieniu lotniska organizowanie dni otwartych, w takiej formule jak były kiedyś, nie jest możliwe. Część lotniskowa airside nie jest dostępna. Natomiast organizujemy wycieczki dla szkół, klubów, seniorów. By wziąć w nich udział, wystarczy umówić się z działem marketingu. Są bezpłatne.

• Odmawiają państwo mediom, i nie tylko (ubiegał się o to poseł Michał Kabaciński) informacji o sytuacji finansowej portu. Dlaczego?

– Nie odmawiamy. Sprawozdania finansowe są jawne. Znajdują się w Krajowym Rejestrze Sądowym i każdy może mieć do nich dostęp. Te raporty są bardzo obszerne i jeśli chcielibyśmy każdemu przygotowywać pakiet takich dokumentów, musielibyśmy zatrudnić kolejnych pracowników.

Komentarze 12

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
gogi / 2 października 2013 o 11:20

no i kiedy te loty do Medialanu?????

Avatar
Dlf / 25 września 2013 o 01:10

No ale chyba nikt nie liczył, że to lotnisko będzie rentowne? To samo się tyczy wszystkich Radomiów, Szczytnów, Gdyni, Słupsków itp. Ale kto bogatemu zabroni.

Avatar
S Y L W E S T E R / 23 września 2013 o 22:53

---BLA , BLA ,  BLA   PREZESA  LOTNISKA  ŚWIDNIK-----  Wcale  się  nie  pomyliłem,  "lotniska  Świdnik", bo  ta  ca  ła  Grupa  Akcjonariuszy  z  Prezydentem  Zukiem  i  p. Sobczakiem  na  czele  tak  manewrowała  Naszymi  milio nami  i  tak  obniżała  standard  lotniska  aby  Im  więcej  milionów  zostało  do... podziału (sic?).    Redakcja DZW  także  ponosi  winę  za  brak  KONKRETNYCH  informacji  na  temat  finansowania  budowy  lotniska !!! .               Jesteście  KRĘTACZE i  już  dawno  powinniście  być  wez wani do  prokuratury  na  przesłuchania !!!!!! .

---BLA , BLA ,  BLA   PREZESA  LOTNISKA  ŚWIDNIK-----  Wcale  się  nie  pomyliłem,  "lotniska  Świdnik", bo  ta  ca  ła  Grupa  Akcjonariuszy  z  Prezydentem  Zukiem  i  p. Sobczakiem  na  czele  tak  manewrowała  Naszymi  milio nami  i  tak  obniżała  standard  lotniska  aby  Im  więcej  milionów  zostało  do... podziału (sic?).    Reda... rozwiń

Avatar
analityk / 22 września 2013 o 21:02

Coś mi się zdaje ze ten prezes nie za bardzo się oręduje w sprawach lotnictwa, np ils mówi tak jak laik. A co do 300 tys. w przyszłym roku to nie wypali bo radom zabierze nam cały zachód województwa i dodatkowo tamte lotnisko będzie szybko miało milion pasażerów i szbciej sie rozwinie od naszego, tak jak modlin

Avatar
lodzia / 22 września 2013 o 20:37

hmm.. powiadasz Pan milion pasażerów i będzie rentownie . To znaczy ,ze powinniśmy się wszyscy ( mieszkańcy Lublina ) sprężyć i cztery razy w ciągu roku wyjechać i powrócić?  Roboty w Lublinie coraz mniej wiec kto wie może wszyscy wyjedziemy?

Avatar
wkur..iony / 22 września 2013 o 16:35
Po Co lotnisko skoro z Frankfurt am Main musze jechac Do powiatu Parczewskiego samochodem,chory ten nasz kraj.Zeby miec obrot trzeba inwestowac w nowe polaczenia ale nasi prezesi nie wydadza juz zadnej zlotowki zeby spelnic wymagania np Lufthansa, kasa juz plynie tylko w kierunku ich glebokich kieszeni.Nie wspomne juz Co na ten temat mysla inni
Avatar
gizmo / 22 września 2013 o 15:26

" Kiedy lotnisko zacznie zarabiać na siebie ?
– Rentowność lotnisk takiej klasy, jak nasze zaczyna się od poziomu obsłużenia miliona pasażerów rocznie."

... no to mamy ze 100 lat przed sobą. ;)

W tym roku max 200 tysięcy, w przyszłym "prognozy" max 300 tysięcy.

Tym bardziej, że w przyszłym roku otwierają międzynarodowe lotnisko w Radomiu (120 km drogą na zachód od Lublina).

Avatar
Josef / 22 września 2013 o 14:07

Jest wywiad i nieczego nie wyjaśnia.Jest to stek bzdur.Nie przynajmniejn Wójtowicz powie ile strat zanotowali po pierwszym półroczu??? Ile zarabie kłamca Sobczak jako przewodniczący RN,a pracujący w czasie godzin pracy w UM???Poprzednie badania głosiłyb ,że rentowność Swidnika osiągnie się już od 350000 pasażerów,a teraz juz od miliona???Jedno jest pewne :widnik nigdy nie będzie rentowny,bo w Lublinie pracują we władzach kłamcy i złodzieje!!!!

Avatar
Andrzej / 22 września 2013 o 13:58

Esperanto ?? Tłumy bedą dzięki takiej wersji językowej ;) ciekawy pomysł ;)

Na siłę też Lublin promuje tłumaczenie na ukraiński. Często najpierw na ukraiński, a nie na rosyjski, który rozumieją i wszyscy Ukraińcy, ale i wiele milionów osób we wszystkich b. republikach. Dziwne rozumowanie!

Avatar
Kasia / 22 września 2013 o 11:34
Esperanto ?? Tłumy bedą dzięki takiej wersji językowej ;) ciekawy pomysł;)
Avatar
gogi / 2 października 2013 o 11:20

no i kiedy te loty do Medialanu?????

Avatar
Dlf / 25 września 2013 o 01:10

No ale chyba nikt nie liczył, że to lotnisko będzie rentowne? To samo się tyczy wszystkich Radomiów, Szczytnów, Gdyni, Słupsków itp. Ale kto bogatemu zabroni.

Avatar
S Y L W E S T E R / 23 września 2013 o 22:53

---BLA , BLA ,  BLA   PREZESA  LOTNISKA  ŚWIDNIK-----  Wcale  się  nie  pomyliłem,  "lotniska  Świdnik", bo  ta  ca  ła  Grupa  Akcjonariuszy  z  Prezydentem  Zukiem  i  p. Sobczakiem  na  czele  tak  manewrowała  Naszymi  milio nami  i  tak  obniżała  standard  lotniska  aby  Im  więcej  milionów  zostało  do... podziału (sic?).    Redakcja DZW  także  ponosi  winę  za  brak  KONKRETNYCH  informacji  na  temat  finansowania  budowy  lotniska !!! .               Jesteście  KRĘTACZE i  już  dawno  powinniście  być  wez wani do  prokuratury  na  przesłuchania !!!!!! .

---BLA , BLA ,  BLA   PREZESA  LOTNISKA  ŚWIDNIK-----  Wcale  się  nie  pomyliłem,  "lotniska  Świdnik", bo  ta  ca  ła  Grupa  Akcjonariuszy  z  Prezydentem  Zukiem  i  p. Sobczakiem  na  czele  tak  manewrowała  Naszymi  milio nami  i  tak  obniżała  standard  lotniska  aby  Im  więcej  milionów  zostało  do... podziału (sic?).    Reda... rozwiń

Avatar
analityk / 22 września 2013 o 21:02

Coś mi się zdaje ze ten prezes nie za bardzo się oręduje w sprawach lotnictwa, np ils mówi tak jak laik. A co do 300 tys. w przyszłym roku to nie wypali bo radom zabierze nam cały zachód województwa i dodatkowo tamte lotnisko będzie szybko miało milion pasażerów i szbciej sie rozwinie od naszego, tak jak modlin

Avatar
lodzia / 22 września 2013 o 20:37

hmm.. powiadasz Pan milion pasażerów i będzie rentownie . To znaczy ,ze powinniśmy się wszyscy ( mieszkańcy Lublina ) sprężyć i cztery razy w ciągu roku wyjechać i powrócić?  Roboty w Lublinie coraz mniej wiec kto wie może wszyscy wyjedziemy?

Avatar
wkur..iony / 22 września 2013 o 16:35
Po Co lotnisko skoro z Frankfurt am Main musze jechac Do powiatu Parczewskiego samochodem,chory ten nasz kraj.Zeby miec obrot trzeba inwestowac w nowe polaczenia ale nasi prezesi nie wydadza juz zadnej zlotowki zeby spelnic wymagania np Lufthansa, kasa juz plynie tylko w kierunku ich glebokich kieszeni.Nie wspomne juz Co na ten temat mysla inni
Avatar
gizmo / 22 września 2013 o 15:26

" Kiedy lotnisko zacznie zarabiać na siebie ?
– Rentowność lotnisk takiej klasy, jak nasze zaczyna się od poziomu obsłużenia miliona pasażerów rocznie."

... no to mamy ze 100 lat przed sobą. ;)

W tym roku max 200 tysięcy, w przyszłym "prognozy" max 300 tysięcy.

Tym bardziej, że w przyszłym roku otwierają międzynarodowe lotnisko w Radomiu (120 km drogą na zachód od Lublina).

Avatar
Josef / 22 września 2013 o 14:07

Jest wywiad i nieczego nie wyjaśnia.Jest to stek bzdur.Nie przynajmniejn Wójtowicz powie ile strat zanotowali po pierwszym półroczu??? Ile zarabie kłamca Sobczak jako przewodniczący RN,a pracujący w czasie godzin pracy w UM???Poprzednie badania głosiłyb ,że rentowność Swidnika osiągnie się już od 350000 pasażerów,a teraz juz od miliona???Jedno jest pewne :widnik nigdy nie będzie rentowny,bo w Lublinie pracują we władzach kłamcy i złodzieje!!!!

Avatar
Andrzej / 22 września 2013 o 13:58

Esperanto ?? Tłumy bedą dzięki takiej wersji językowej ;) ciekawy pomysł ;)

Na siłę też Lublin promuje tłumaczenie na ukraiński. Często najpierw na ukraiński, a nie na rosyjski, który rozumieją i wszyscy Ukraińcy, ale i wiele milionów osób we wszystkich b. republikach. Dziwne rozumowanie!

Avatar
Kasia / 22 września 2013 o 11:34
Esperanto ?? Tłumy bedą dzięki takiej wersji językowej ;) ciekawy pomysł;)
Zobacz wszystkie komentarze 12

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Lublin: Restauracje powalczą o tytuł "Miejsce Inspiracji". Dwa miesiące imprez nad talerzem

Lublin: Restauracje powalczą o tytuł "Miejsce Inspiracji". Dwa miesiące imprez nad talerzem 0 3

Przez całe wakacje lubelscy restauratorzy mają organizować imprezy walcząc o miejsce na liście lokali polecanych turystom przez władze miasta. Wczoraj rozpoczął się nabór chętnych do tej rywalizacji. Każdy, kto przejdzie do drugiego etapu, będzie musiał zorganizować własne, otwarte wydarzenie.

Młodzi posłowie oburzeni na Sejm

Młodzi posłowie oburzeni na Sejm 6 1

Ten wyjazd do Warszawy to była dla nas nagroda, którą nam odebrano – mówią Mateusz Sroka i Adam Sygocki, posłowie tegorocznego XXIV Sejmu Dzieci i Młodzieży, którzy w środę w Lublinie zorganizowali konferencję prasową w tej sprawie. Kancelaria Sejmu odwołała posiedzenie młodych parlamentarzystów, przekładając je z 1 czerwca na wrzesień.

List minister zdenerwował niektórych rodziców. "Zaklinanie rzeczywistości"

List minister zdenerwował niektórych rodziców. "Zaklinanie rzeczywistości" 2 6

– To zaklinanie rzeczywistości – tak mama siódmoklasisty ze Szkoły Podstawowej nr 16 w Lublinie komentuje list do rodziców wystosowany przez minister edukacji narodowej. Anna Zalewska pisze w nim, że rekrutacja do zdublowanych klas pierwszych szkół średnich „nie spowoduje istotnych problemów”.

Hol w szpitalu dziecięcym zamienili w salon kosmetyczno-fryzjerski

Hol w szpitalu dziecięcym zamienili w salon kosmetyczno-fryzjerski 1 0

Kosmetyki do makijażu, lokówki i suszarki, szczotki do włosów, lakiery do paznokci, pędzle oraz lusterka i lampy. W środę hol na parterze Uniwersyteckiego Szpitala Dziecięcego w Lublinie zamienił się w salon kosmetyczno-fryzjerski

Unia Hrubieszów – Eko Różanka 1:0. Pierwszy finał w historii!

Unia Hrubieszów – Eko Różanka 1:0. Pierwszy finał w historii! 0 1

Najniżej notowany zespół z całej czwórki półfinalistów Pucharu Polski sprawił niespodziankę i ograł u siebie Eko Różanka 1:0

Lublin: Szykują strefę kibica na mundial. Ma być trzy razy większa niż podczas Euro 2016

Lublin: Szykują strefę kibica na mundial. Ma być trzy razy większa niż podczas Euro 2016 68 6

Nie czekając na telewizyjną licencję MOSiR zamawia już wielki ekran, na którym obok Areny Lublin chce wyświetlać mecze zbliżających się Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej. Planowana przy stadionie strefa kibica ma być trzykrotnie większa od tej, którą przygotowano na Euro 2016 obok Aqua Lublin

Powiślak - Orlęta Spomlek 2:5. Finał Pucharu Polski dla trzecioligowca

Powiślak - Orlęta Spomlek 2:5. Finał Pucharu Polski dla trzecioligowca 0 0

Piłkarze Powiślaka robili co mogli, ale kończą przygodę z Pucharem Polski na etapie wojewódzkiego półfinału. W środę lepsze okazały się Orlęta Spomlek, które wygrały w Końskowoli 5:2

Kalarepa w menu może być groźna

Kalarepa w menu może być groźna 0 1

Przedwojenny amerykański poeta zajął się pewnym bardzo popularnym warzywem. Kto używa kalarepy w kuchni może być zaskoczony

Zabójstwo na stacji paliw. Damian S. i Magdalena J. przed sądem
galeria
film

Zabójstwo na stacji paliw. Damian S. i Magdalena J. przed sądem 2 0

Damian S. i Magdalena J. stanęli w środę przed sądem. Odpowiadają za udział w rozboju i brutalne zabójstwo pracownika stacji benzynowej. Mirosława W. napadnięto, kiedy pełnił swój ostatni nocny dyżur na stacji paliw w Pałecznicy-Kolonii (gm. Niedźwiada). Sprawcy zabrali mu 140 zł.

Wojewoda lubelski z wizytą w USA

Wojewoda lubelski z wizytą w USA 0 4

Spotkania z Polonią, odwiedzanie nekropolii, msze święte oraz odsłonięcie tablicy poświęconej prezydentom Lechowi Kaczyńskiemu i Ryszardowi Kaczorowskiemu – to były główne punkty wizyty wojewody lubelskiego Przemysława Czarnka w USA.

Przystanek bez dojazdu? Radni PiS: Może być taka sytuacja

Przystanek bez dojazdu? Radni PiS: Może być taka sytuacja 0 23

Dojazdu do nowego przystanku kolejowego Lublin Zachód dotyczyć ma uchwała, której projekt chce w czwartek przeforsować w Radzie Miasta opozycyjny klub radnych Prawa i Sprawiedliwości

Świdnik z góry. Zdjęcia miasta
galeria

Świdnik z góry. Zdjęcia miasta 2 1

Zobacz zdjęcia Świdnika z góry.

218 najlepszych studentów z woj. lubelskiego ze stypendiami [lista nagrodzonych]
ZDJĘCIA
galeria

218 najlepszych studentów z woj. lubelskiego ze stypendiami [lista nagrodzonych] 44 7

218 najlepszych studentów z regionu dostało w środę stypendia od marszałka województwa. Sławomir Sosnowski wręczył im decyzje na uroczystej gali w Lubelskim Centrum Konferencyjnym.

Po awanturze na przyjęciu komunijnym restauracja chce wprowadzić nowy rodzaj rosołu
sonda
film

Po awanturze na przyjęciu komunijnym restauracja chce wprowadzić nowy rodzaj rosołu 48 10

Szef restauracji „Krokus” rozważa wprowadzenie do stałego menu nowej zupy o nazwie Kwaśny rosół a'la Sylwia. W ten sposób, z przymrużeniem oka odnosi się do konfliktu z kobietą o tym imieniu, która zakwestionowała jakość przygotowanego dla jej dziecka przyjęcia komunijnego.

Najeźdźcy szykują oblężenie Twierdzy Zamość
25 maja 2018, 21:00

Najeźdźcy szykują oblężenie Twierdzy Zamość 1 0

Już w najbliższy piątek rozpocznie się Szturmu Twierdzy Zamość przez wojska Chmielnickiego. Wielkie widowisko plenerowe potrwa przez trzy dni.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium
Uwaga czytelniku!
Nie teraz Przeczytaj i wyraź zgodę

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.