środa, 18 października 2017 r.

MATURA2010ODPOWIEDZI

Matura 2010: Wyniki w liceach ogólnokształcących mogą cieszyć

  Edytuj ten wpis
Dodano: 30 czerwca 2010, 16:18
Autor: Ewa Pajuro

Wyniki matury 2010 w liceach ogólnokształcących są zadowalające. Gorsze humory mają absolwenci techników i liceów profilowanych. Sprawdź oficjalne wyniki OKE.

I i II LO w Lublinie, LO im. ONZ w Biłgoraju, I i II LO w Białej Podlaskiej – to szkoły, z których wszyscy uczniowie wychodzili w środę zadowoleni. Gorsze humory mieli absolwenci techników i liceów profilowanych. Tam maturalne wyniki były o wiele gorsze.

W środę maturzyści odbierali w swoich szkołach dokumenty z oficjalnymi wynikami z egzaminu. Najlepsze wyniki na Lubelszczyźnie, tak jak w całej Polsce osiągali absolwenci liceów ogólnokształcących.

– Jestem bardzo zadowolona ze swojego świadectwa maturalnego – cieszy się Karolina Przeklasa z II LO w Lublinie. – Teraz myślę już tylko o rekrutacji na studia. Spróbuję dostać się na Politechnikę Warszawską – tłumaczy.

Matura 2010 - wyniki: Kto zdał?

Okręgowa Komisja Egzaminacyjna w Krakowie podaje, że szkoły na Lubelszczyźnie, w których powyżej 200 uczniów przystąpiło do egzaminu i wszyscy go zdali to: LO im. ONZ w Biłgoraju, I LO i II LO w Białej Podlaskiej, I i II LO w Lublinie i I LO w Radzeniu Podlaskim.

Na liście OKE znalazło się też I LO w Puławach. W szkole dowiedzieliśmy się jednak, że to pomyłka. – Egzaminu nie zdała niestety jedna osoba – wyjaśnia Beata Trzcińska-Staszczyk, dyrektorka placówki. Także mniejsze szkoły mogą pochwalić się świetnymi wynikami. Np. w Społecznym Liceum Ogólnokształcącym im. Unii Europejskiej w Zamościu do egzaminu przystąpiło 75 osób. Zdali wszyscy.

Matura 2010 gorzej poszła w technikach i liceach profilowanych

Gorzej z maturą poradzili sobie absolwenci liceów profilowanych (64 proc.), techników (70 proc.), liceów uzupełniających (37 proc.) i techników uzupełniających (34 proc). Potwierdzają to dyrektorzy placówek. – Nie jesteśmy zadowoleni z wyników naszych maturzystów – komentuje Wiesław Choduń, dyrektor Zespołu Szkół Technicznych w Bełżcach. – Najwięcej problemów sprawiła uczniom matematyka. Jeszcze nie policzyliśmy dokładnie ilu z nich nie zdało matury. Szacujemy jednak, że będzie to około dziesięciu osób – dodaje.

W ZSP nr 1 w Zamościu w liceum profilowanym maturę zadawało 75 osób. Zdało ją 47 uczniów (63 proc.). W technikum do egzaminu przystąpiło 47 osób. Zdało ją 35 uczniów (74 proc.).

Słaby wynik w tych placówkach nie jest dużym zaskoczeniem.

– Słabe rezultaty uczniów wynikają przede wszystkim z tego, że do liceów profilowanych czy techników trafia młodzież po gorszych szkołach – wyjaśnia Renata Janicka, przedstawiciel OKE Kraków w Lublinie.

W naszym regionie maturę zdało niewiele ponad 78 proc. uczniów. Nasi maturzyści znaleźli się poniżej średniej krajowej, która wyniosła 81 proc.

Matura 2010: Wyniki w poszczególnych szkołach na Lubelszczyźnie:

I LO im. Staszica – 100 proc.

II LO im Zamoyskiego – 100 proc.

III LO im Unii Lubelskiej – 99,6 proc.(nie zdała jedna osoba)

IV LO im. Stefanii Sempołowskiej w Lublinie – 99,5 (nie zdała jedna osoba)

V LO im. im. Marii Skłodowskiej - Curie – 99,2 (nie zdały dwie osoby)

VIII LO im. Zofii Nałkowskiej – 96 proc.

I LO im. ks. A.J. Czartoryskiego w Puławach - 99,6 proc.

LO im. Stefana Żeromskiego w Nałęczowie – 96 proc.

I LO im. W. Broniewskiego w Świdniku – 95 proc.

Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1 w Zamościu – liceum profilowane – 63 proc., technikum – 74 proc.
  Edytuj ten wpis
Czytaj więcej o:
aaapapapap
~Bea~
~ZORRO~
(16) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

aaapapapap
aaapapapap (2 lipca 2010 o 13:59) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
III Licem w Zamościu też dobrze - 2 osoby nie zdały.
Rozwiń
~Bea~
~Bea~ (1 lipca 2010 o 23:38) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
~ZORRO~ napisał:
WRACAMY DO POCZĄTKU ZAGADNIENIA TO UCZEŃ MOŻE SIĘ NAUCZYĆ.ALE GDZIE W TYM WSZYSTKIM JEST NAUCZYCIEL ,KTÓRY PRZEZ 10 MISIĘCY BRAŁ ZA NAUKĘ UCZNIA KASĘ? A EFEKTY OPISANE BYŁY WYŻEJ.

Może zwróćmy uwagę na cały system edukacji? Jeśli nauczyciel ma na głowie załóżmy 8 klas, po 32 osoby, co daje 256 osób, to jak ma podejść do każdego indywidualnie? Może zapytać, co mu wytłumaczyć, ze swojego przedmiotu, pięciu innych i może jeszcze herbatką poczęstować? Nie bądź śmieszny. Jak uczniowi zależy, to pójdzie się zapytać i dostanie odpowiedź. Powiedzmy sobie szczerze, mało który uczeń podchodzi do fizyki z należytą uwagą i po części po jego stronie leży wina za mierne efekty. Nauczyciel może co najwyżej próbować ucznia zmobilizować... niestety, kolejną jedynką.
Rozwiń
~ZORRO~
~ZORRO~ (1 lipca 2010 o 17:33) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
~Bea~ napisał:
A to znaczy, że nauczyciel może się wysilać i wymyślać nowe sposoby ale uczniowi wiedzy do głowy łopatą nie włoży, jeśli uczeń nie wykaże odrobiny dobrej woli. Jak po wystawieniu zagrożenia jest podstawiony pod ścianą to może i się nauczyć w 90 minut materiału.40 procentowa wydajność? A na jakiej podstawie to wnioskujesz?

WRACAMY DO POCZĄTKU ZAGADNIENIA TO UCZEŃ MOŻE SIĘ NAUCZYĆ.ALE GDZIE W TYM WSZYSTKIM JEST NAUCZYCIEL ,KTÓRY PRZEZ 10 MISIĘCY BRAŁ ZA NAUKĘ UCZNIA KASĘ? A EFEKTY OPISANE BYŁY WYŻEJ.
Rozwiń
~basia~
~basia~ (1 lipca 2010 o 13:56) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Jak widac to jednak bardzo dobra wiadomosc.Ja tez sie ciesze,bo wyniki juz znam,poza tym wiem tez ze dobrze poszedł mi angielski-tutaj niewatpliwie pomogły mnie lekcje w speak'up.
Rozwiń
~Bea~
~Bea~ (1 lipca 2010 o 13:45) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
CBA napisał:
Co to znaczy ,,jak uczeń chce" .Wszak nauczyciel bierze za to ciężką kasę i psim obowiązkiem jest wywiązanie się powierzonych zadań.W przytoczonym przypadku nie chodzi o to za co stawia jakie oceny tylko 40 procentową wydajność takiego pajaca.O nieudolności takich ludzi może świadczyć też to,że po 2 miesiącach korków np 2X45 min tyg. uczeń jest w stanie zaliczyć materiał,którego przywołany obibok nie potrafił przekazać przez 10 miesięcy.


A to znaczy, że nauczyciel może się wysilać i wymyślać nowe sposoby ale uczniowi wiedzy do głowy łopatą nie włoży, jeśli uczeń nie wykaże odrobiny dobrej woli. Jak po wystawieniu zagrożenia jest podstawiony pod ścianą to może i się nauczyć w 90 minut materiału.
40 procentowa wydajność? A na jakiej podstawie to wnioskujesz?
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (16)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!