Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

MATURA2011ODPOWIEDZI

11 maja 2011 r.
7:44
Edytuj ten wpis

Matura 2011 niemiecki: ODPOWIEDZI, arkusze i pytania

Autor: Zdjęcie autora (red)
0 28 A A
Dziś matura 2011 z języka niemieckiego (Bartłomiej Żurawski / Archiwum)
Dziś matura 2011 z języka niemieckiego (Bartłomiej Żurawski / Archiwum)

Matura 2011 język niemiecki. Dziś kolejny dzień matur. Tym razem uczniowie napiszą test z niemieckiego. Odpowiedzi i transkrypcję nagrań znajdziecie na naszej stronie po zakończeniu matury.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
Język niemiecki (poziom podstawowy) arkusz z pytaniami (PDF)

Język niemiecki (poziom podstawowy) - transkrypcja nagrań (PDF)


Matura 2011 Język niemiecki odpowiedzi

Zadanie 1.
1.1. ist umgezogen, weil er in Stuttgart bessere Ausbildungschancen hatte. R
1.2. wohnt in Stuttgart in einer Wohngemeinschaft. R
1.3. findet das Freizeitangebot in Baden-Württemberg uninteressant. F
1.4. besucht jedes Wochenende seine Familie in Erfurt. F
1.5. findet, man sollte bei der Suche nach einer Ausbildungsstelle mobil sein R

Zadanie 2.
2.1. (Nummer 1) F. Der Streber – will immer der Klassenbeste sein.
2.2. (Nummer 2) D. Der Schüchterne – hat Angst vor Menschen und neuen Aufgaben.
2.3. (Nummer 3) A. Der Beliebte - ohne Kampf die Nummer eins in der Klasse.
2.4. (Nummer 4) C. Der Klassenkasper - macht sich gern zum Clown.
2.5. (Nummer 5) B. Der Faulenzer - lernt so wenig wie möglich.

Zadanie 3.

3.1. Warum hat sich Sabine für ihren jetzigen Beruf entschieden?
B. Ein Freund hat ihr dazu geraten.

3.2. Was hat Sabine gemacht, um Polizistin zu werden?
B. Sie hat einen zweiteiligen Aufnahmetest gemacht.

3.3. Wie sieht Sabines Alltagsdienst aus?
C. Sie verbringt einige Stunden mit Büroarbeit.

3.4. Was sagt Sabine zum Thema "Frauen als Polizistinnen“?
C. Frauen haben einen positiven Einfluss auf die Polizeiarbeit.

3.5. Was sagt Sabine zum Thema Angst im Polizeiberuf?
A. Angst ist bei einer Polizeiaktion wichtig und richtig.

Zadanie 4.

4.1. Silke schreibt seit Jahren interessante Erzählungen für Kinder. Die sind sehr
gut, aber nur die nächsten Freunde bekommen sie zu lesen. Sie würde auch
gerne etwas für die Öffentlichkeit schreiben.

I. Verlag sucht Autoren! Wenn Sie Lust und Talent haben, etwas für andere zu schreiben,
melden Sie sich bei uns. FOUQUE Literaturverlag, Abt. 5.1, Postfach 1212, D-63324
Egelsbach, Tel.: (06103) 4 49 40.

4.2. Annette kämpft schon lange mit ihren Pfunden. Sie möchte endlich abnehmen.
Sie wünscht sich auch, ihre Essgewohnheiten zu ändern und durch
ein spezielles Sportprogramm wieder schlank zu werden.

E. Übergewicht erfolgreich managen! Auf modernsten wissenschaftlichen Erkenntnissen
basierendes Programm mit Ärzten, Psychologen, Ernährungsberatern und
Bewegungstherapeuten; Nachbetreuung. Ernährungsmedizinisches Zentrum Klinik
Herrental, Freecall 0800/342 27 34.

4.3. Mit ihren guten Ratschlägen hilft Helene ihrer Familie und ihren Freunden.
Jeder schätzt ihre Fähigkeiten. Sie braucht jetzt nur noch wissenschaftliche
Grundlagen und ein Abschlusszeugnis, um eine Praxis zu eröffnen.

B. Staatlich zugelassenes Fernstudium: Psychologische Beraterin. Mit Abschlussdiplom.
Institut für Angewandte Psychologie und Psychosomatik, Kaiserstraße 46, 40479
Düsseldorf, Tel.: (0211) 492 03 14.

4.4. Luise hat ihr Abitur erfolgreich bestanden und hat jetzt vor, sich auf
dem Gebiet Urlaubsreisen weiterzubilden, weil fremde Kulturen und Reisen
sie schon immer fasziniert haben. Sie träumt von einem Job als Reiseleiterin.

A. Luftverkehr & Tourismus Fernstudium, staatlich zertifiziert, berufsbegleitende
Ausbildungsgänge, Fernakademie Touristik, Allensteiner Straße 34, 48157 Münster,
Studienberatung / Info. Tel.: (0251) 2373 306.

4.5. Marie hat einen gutbezahlten Job. Sie leitet eine Firma. Ihre Arbeit ist sehr
verantwortungsvoll, aber auch stressig. Deshalb will sie sich jetzt ausruhen
und sich etwas Gutes für ihre Haut gönnen, was ihr neue Energie bringt.

G. Nordseefarm. Schönheitsfarm unterm Reetdach, 400 Meter bis zur Nordsee. 15 Komfort-
Einzelzimmer mit Schlafgalerie, Schwimmbad, Saunen, fernöstliche Entspannungsprogramme,
für eine ideale Pause im Arbeitsstress, M. Galland, 25761 Büsumer Deichhausen, Ohl Lühr 5, Tel.: (04834) 9960, Fax: 04834 99630.

4.6. Manfred und seine Frau feiern in wenigen Tagen ihren 10. Hochzeitstag. Aus
diesem Anlass möchte er ihr etwas Kleines, aber ganz Besonderes und
Geschmackvolles schenken.

C. Außergewöhnlicher Edelsteinschmuck-Engel – ideal für besondere Gelegenheiten für Alt
und Jung. 20637 Hamburg, Brandstwiete 19.

4.7. Brigitte war auf dem Weg nach Hause, als ein Mann sie angegriffen und ihre
Tasche gestohlen hat. Seitdem hat sie panische Angst, abends allein durch
die Stadt zu gehen.

H. Phobien, Panikattacken – Deutsches Institut für Angstüberwindung, auch für Kinder. Für
gesamtes Bundesgebiet möglich. Zentrale Rufnummer: (04106) 80460.

Zadanie 5.

5.1. Was für eine Schokoladentafel produzierte Hans-Jürgen Roos?
D. Sie war die größte der Welt.

5.2. Wie schmecken Kakaobohnen?
C. Sie haben einen säuerlich-bitteren Geschmack.

5.3. Wovon war der Wert einer Kakaobohne zur Zeit der Indianer abhängig?
D. Von ihrer Farbe.

5.4. Wie konsumierten die Azteken die Kakaobohnen?
B. Als Getränk mit Gewürzen.

5.5. Wann servierte man die Schokolade am spanischen Königshof?
C. Nach dem Essen.

5.6. Warum war Lindts Schokolade lecker?
A. Lindts Schokoladenmasse wurde besonders lange gerührt.

5.7. Welcher Titel passt zu dem Text?
B. Kleine Geschichte der Schokolade

Zadanie 6.

6.1. Viele Menschen nutzen jeden möglichen Ort zum Lesen. R

6.2. Am Welttag des Buches schenken die Männer in Katalonien ihrer Geliebten ein Buch. F

6.3. Am Welttag des Buches bekommen die Reisegäste der Schweizer Bahn etwas zum Lesen geschenkt. R

6.4. Am 23. April werden in Wien Interviews direkt aus einer speziellen Straßenbahn gesendet. R

6.5. Am Welttag des Buches lehrt man Analphabeten das Lesen. F

6.6. Der Text handelt von verschiedenen Lesetechniken. F


Język niemiecki to drugi najpopularniejszy język obcy, który maturzyści zdają w tym roku. Do dzisiejszego egzaminu przystąpi 53 tys. uczniów w całej Polsce. Dla porównania język angielski zdawało 341 tys. maturzystów, rosyjski 19,9 tys., francuski 2,5 tys. osób, a kaszubski... 10 osób.

Początek matury z niemieckiego o godz. 9. Egzamin w części podstawowej potrwa 120 minut, a rozszerzonej 190 minut.

Po zakończeniu egzaminu na naszej stronie opublikujemy arkusze z pytaniami i transkrypcją nagrań. Później opublikujemy również proponowane odpowiedzi.

Komentarze 28

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
karolinka / 12 maja 2011 o 12:14
ja już napisałam... moze odeślą mi meila z odp...
mam taka nadzieję...
Avatar
xxxx / 12 maja 2011 o 12:12
piszcie do cke by opublikowali arkusz z odp w którym w zad.2 A. było Der Klassenkasper,

http://www.cke.edu.pl/index.php?option=com_contact&Itemid=3
moze jesli kilka osob napisze to moze wreszcie sie zlituja nad nami. ja juz napisalam:)
Avatar
Mariola / 12 maja 2011 o 10:56
do m.... to wcale nie sa odpowiedz do drugiej grupy tylko do pierwszej
Avatar
m / 12 maja 2011 o 00:23
http://www.mmlublin.pl/370742/2011/5/11/matura--niemiecki-odpowiedzi-arkusze-druga-grupa?category=news

odpowiedzi dla drugiej grupy:>
Avatar
Kaaa / 11 maja 2011 o 20:05
Wiecie gdzie sa odpowiedzi dla 2 grupy?
Avatar
maturzystka / 11 maja 2011 o 18:24

jak dla mnie była bardzo trudna...
chociaż spodziewałam się, że będzie lepiej.
mam tylko spisane odpowiedzi, nie pamiętam dokładnie jakie zdania zaznaczyłam, po sprawdzeniu tych odpowiedzi z tymi, to jest fatalnie:<
chociaż nie jestem pewna czy to są odpowiedzi do mojej grupy. bo jedno zadanie pamiętam, i tu jest podana inna literka jako poprawna, więc może nie będzie tak źle:>

jak dla mnie była bardzo trudna...
chociaż spodziewałam się, że będzie lepiej.
mam tylko spisane odpowiedzi, nie pamiętam dokładnie jakie zdania zaznaczyłam, po sprawdzeniu tych odpowiedzi z tymi, to jest fatalnie:<
chociaż nie jestem pewna czy to są odpowiedzi do mojej grupy. bo jedno zadanie pamiętam, i tu jest podana inna literka jako poprawna, więc może nie będzie tak źle:> rozwiń
Avatar
Mariola / 11 maja 2011 o 18:16
Uwaga, jak informuje CKE, na maturze 2011 z języka niemieckiego były dwie grupy (dwie wersje), w których pytania były takie same, ale różniły się kolejnością odpowiedzi. Dlatego publikujemy pełne odpowiedzi, a nie tylko numery i liczby!

http://www.mmlublin.pl/370742/2011/5/11/matura--niemiecki-odpowiedzi-arkusze-druga-grupa?category=news

lecz oczywiście odpowiedzi nie ma...:(
nie wiem jak inni ale ja raczej nie pamiętam wszystkiego co zaznaczałam na maturze...
Uwaga, jak informuje CKE, na maturze 2011 z języka niemieckiego były dwie grupy (dwie wersje), w których pytania były takie same, ale różniły się kolejnością odpowiedzi. Dlatego publikujemy pełne odpowiedzi, a nie tylko numery i liczby!

http://www.mmlublin.pl/370742/2011/5/11/matura--niemiecki-odpowiedzi-arkusze-druga-grupa?category=news

lecz oczywiście odpowiedzi nie ma...:(
nie wiem jak inni ale ja raczej nie pamiętam wszystkiego co zaznaczałam na maturze... rozwiń
Avatar
kokoloko / 11 maja 2011 o 17:31
pogrzebałam na forach i mam min. 4 różne zestawy odpowiedzi... spisałam sobie tylko kolejność zaznaczoną przeze mnie , a nie pamiętam dokładnie jakie to były odpowiedzi, może jest chociaż gdzieś arkusz drugiej grupy- odpowiedzi się przecież dopasuje... pomóżcie
Avatar
Natalia / 11 maja 2011 o 16:44
NIKT NIE MA 2 GRUPY? jak będziecie mieli odpowiedzi to podeślijcie na natalia.kolanko@wp.pl PROSZĘ!
Avatar
kamil / 11 maja 2011 o 15:41
Orientuję się ktoś czy za korespondencję jest możliwe przyznawanie 0,5 pnnkta??
Avatar
karolinka / 12 maja 2011 o 12:14
ja już napisałam... moze odeślą mi meila z odp...
mam taka nadzieję...
Avatar
xxxx / 12 maja 2011 o 12:12
piszcie do cke by opublikowali arkusz z odp w którym w zad.2 A. było Der Klassenkasper,

http://www.cke.edu.pl/index.php?option=com_contact&Itemid=3
moze jesli kilka osob napisze to moze wreszcie sie zlituja nad nami. ja juz napisalam:)
Avatar
Mariola / 12 maja 2011 o 10:56
do m.... to wcale nie sa odpowiedz do drugiej grupy tylko do pierwszej
Avatar
m / 12 maja 2011 o 00:23
http://www.mmlublin.pl/370742/2011/5/11/matura--niemiecki-odpowiedzi-arkusze-druga-grupa?category=news

odpowiedzi dla drugiej grupy:>
Avatar
Kaaa / 11 maja 2011 o 20:05
Wiecie gdzie sa odpowiedzi dla 2 grupy?
Avatar
maturzystka / 11 maja 2011 o 18:24

jak dla mnie była bardzo trudna...
chociaż spodziewałam się, że będzie lepiej.
mam tylko spisane odpowiedzi, nie pamiętam dokładnie jakie zdania zaznaczyłam, po sprawdzeniu tych odpowiedzi z tymi, to jest fatalnie:<
chociaż nie jestem pewna czy to są odpowiedzi do mojej grupy. bo jedno zadanie pamiętam, i tu jest podana inna literka jako poprawna, więc może nie będzie tak źle:>

jak dla mnie była bardzo trudna...
chociaż spodziewałam się, że będzie lepiej.
mam tylko spisane odpowiedzi, nie pamiętam dokładnie jakie zdania zaznaczyłam, po sprawdzeniu tych odpowiedzi z tymi, to jest fatalnie:<
chociaż nie jestem pewna czy to są odpowiedzi do mojej grupy. bo jedno zadanie pamiętam, i tu jest podana inna literka jako poprawna, więc może nie będzie tak źle:> rozwiń
Avatar
Mariola / 11 maja 2011 o 18:16
Uwaga, jak informuje CKE, na maturze 2011 z języka niemieckiego były dwie grupy (dwie wersje), w których pytania były takie same, ale różniły się kolejnością odpowiedzi. Dlatego publikujemy pełne odpowiedzi, a nie tylko numery i liczby!

http://www.mmlublin.pl/370742/2011/5/11/matura--niemiecki-odpowiedzi-arkusze-druga-grupa?category=news

lecz oczywiście odpowiedzi nie ma...:(
nie wiem jak inni ale ja raczej nie pamiętam wszystkiego co zaznaczałam na maturze...
Uwaga, jak informuje CKE, na maturze 2011 z języka niemieckiego były dwie grupy (dwie wersje), w których pytania były takie same, ale różniły się kolejnością odpowiedzi. Dlatego publikujemy pełne odpowiedzi, a nie tylko numery i liczby!

http://www.mmlublin.pl/370742/2011/5/11/matura--niemiecki-odpowiedzi-arkusze-druga-grupa?category=news

lecz oczywiście odpowiedzi nie ma...:(
nie wiem jak inni ale ja raczej nie pamiętam wszystkiego co zaznaczałam na maturze... rozwiń
Avatar
kokoloko / 11 maja 2011 o 17:31
pogrzebałam na forach i mam min. 4 różne zestawy odpowiedzi... spisałam sobie tylko kolejność zaznaczoną przeze mnie , a nie pamiętam dokładnie jakie to były odpowiedzi, może jest chociaż gdzieś arkusz drugiej grupy- odpowiedzi się przecież dopasuje... pomóżcie
Avatar
Natalia / 11 maja 2011 o 16:44
NIKT NIE MA 2 GRUPY? jak będziecie mieli odpowiedzi to podeślijcie na natalia.kolanko@wp.pl PROSZĘ!
Avatar
kamil / 11 maja 2011 o 15:41
Orientuję się ktoś czy za korespondencję jest możliwe przyznawanie 0,5 pnnkta??
Zobacz wszystkie komentarze 28

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Łęczna: Zła jakość z kamer miejskiego monitoringu, zastrzeżenia policji

Łęczna: Zła jakość z kamer miejskiego monitoringu, zastrzeżenia policji 1 0

Policja z Łęcznej ma zastrzeżenia do jakości obrazu z kilku kamer analogowych pracujących w ramach systemu monitoringu. Miasto obiecuje sukcesywną wymianę sprzętu starszego typu.

Trąba powietrzna w polskim mieście. Siała spustoszenie [wideo]
film

Trąba powietrzna w polskim mieście. Siała spustoszenie [wideo] 15 0

Trąba powietrzna pojawiła się w Płocku w poniedziałek po godz. 15.

Nie żyje przewodnik Ryszard Bałabuch

Nie żyje przewodnik Ryszard Bałabuch 5 0

W niedzielę zmarł miłośnik turystyki pieszej, znany przewodnik Polskiego Towarzystwa Turystyczno-Krajoznawczego, Ryszard Bałabuch. Miał 72 lata. W lipcu odbędzie się marsz ku czci jego pamięci.

Żuk kontra Czarnek. Wojewoda opublikował uchwałę miasta, ale chce ją zaskarżyć

Żuk kontra Czarnek. Wojewoda opublikował uchwałę miasta, ale chce ją zaskarżyć 12 8

Wojewoda zdecydował, że nie unieważni majowej uchwały Rady Miasta Lublin zwiększającej pulę pieniędzy na dodatki motywacyjne dla nauczycieli. W poniedziałek po południu opublikował ją w Dzienniku Urzędowym Województwa Lubelskiego. Oznacza to, że po 14 dniach wejdzie ona w życie. W efekcie od 1 września nauczyciele będą mogli zarobić więcej.

MUNDIAL 2018. Urugwaj bezlitosny dla Rosji, Egipt przegrywa z Arabią Saudyjską

MUNDIAL 2018. Urugwaj bezlitosny dla Rosji, Egipt przegrywa z Arabią Saudyjską 0 0

Urugwaj pokonał Rosję 3:0 i zajął pierwsze miejsce w grupie A. Jednak porażka „Sbornej” nie musi martwić kibiców bo zespół Stanisława Czerczesowa również wywalczył awans do fazy pucharowej

Egzorcysta nowym przeorem klasztoru dominikanów

Egzorcysta nowym przeorem klasztoru dominikanów 0 2

Ojciec Krzysztof Modras jest nowym przeorem klasztoru ojców dominikanów w Lublinie. Dzisiaj prowincjał zatwierdził wybór wspólnoty klasztornej. Nowy przeor jest także egzorcystą archidiecezjalnym.

Lubelskie: IMGW ostrzega przed burzami z deszczem i silnym wiatrem

Lubelskie: IMGW ostrzega przed burzami z deszczem i silnym wiatrem 6 0

Synoptycy z Instytutu Meteorologii i Gospodarki Wodnej ostrzegają przed burzami z silnymi porywami wiatru i deszczem w woj. lubelskim

Kolejne pielęgniarki na zwolnieniach lekarskich. W SPSK4 odwołują planowe zabiegi

Kolejne pielęgniarki na zwolnieniach lekarskich. W SPSK4 odwołują planowe zabiegi 42 4

Praca jak na ostrym dyżurze i przełożone na inne terminy planowe zabiegi. W szpitalu klinicznym przy ul. Jaczewskiego w Lublinie ok. 40 procent pielęgniarek anestezjologicznych i instrumentariuszek od dzisiaj jest na zwolnieniu lekarskim. Podobna sytuacja jest też w innych szpitalach.

Budowlani Lublin – Ogniwo Sopot 16:34. Była walka, ale punktów brak

Budowlani Lublin – Ogniwo Sopot 16:34. Była walka, ale punktów brak 0 0

W zaległym spotkaniu Budowlani Lublin przegrali z Ogniwem Sopot 16:34

Poseł z Białej Podlaskiej rzecznikiem przedsiębiorców

Poseł z Białej Podlaskiej rzecznikiem przedsiębiorców 0 3

To już oficjalna wiadomość: Adam Abramowicz z Białej Podlaskiej został Rzecznikiem Małych i Średnich Przedsiębiorców i zrzekł się mandatu poselskiego oraz członkostwa w PiS. – Tego wymagało to stanowisko – mówi były już poseł

Be Active Tour. Ewa Chodakowska w Lublinie
30 czerwca 2018, 10:00

Be Active Tour. Ewa Chodakowska w Lublinie 1 0

Co Gdzie Kiedy. Już 30 czerwca w ramach trasy Be Active Tour do Lublina zawita znana propagatorka aktywnego stylu życia - Ewa Chodakowska. Gwiazda poprowadzi warsztaty na Arenie Lublin w godz. 10-17.30.

Agropokazy: Rolnicy bawili się w Końskowoli, zagrał Papa D. [zdjęcia]
galeria

Agropokazy: Rolnicy bawili się w Końskowoli, zagrał Papa D. [zdjęcia] 0 1

Były nowoczesne maszyny rolnicze, pokazy cięcia drzew, wystawy zwierząt hodowlanych, nagrody dla najlepszych rolników, a także dziesiątki kramów, wesołe miasteczko i koncerty zespołów muzycznych. Tegoroczne Agropokazy już za nami.

Lublin podzielił pieniądze na imprezy. Kto dostał najwięcej?

Lublin podzielił pieniądze na imprezy. Kto dostał najwięcej? 0 0

Prawie 340 tys. zł rozdzieliły władze Lublina na dotacje do wydarzeń kulturalnych. Ponad połowę puli zgarnęli organizatorzy dwóch festiwali. Wśród tych, którzy dostali okrągłe zero, jest Niepubliczna Biblioteka Fantastyczna im. Stanisława Lema i festiwal operowy na lubelskim Zamku

Międzyrzec Podlaski: Powstanie nowe przedszkole i żłobek

Międzyrzec Podlaski: Powstanie nowe przedszkole i żłobek 0 0

W Międzyrzecu Podlaskim powstanie nowe przedszkole i żłobek. Miasto właśnie ogłosiło przetarg na projekt budowlany. Obiekty mają powstać przy osiedlu wielorodzinnym Brzeska –Wyszyńskiego, które wciąż się rozbudowuje.

Lublin: Festiwal organowy w kościele na Czubach

Lublin: Festiwal organowy w kościele na Czubach 0 0

Setna rocznica odzyskania przez Polskę niepodległości i 40 rocznica pontyfikatu Jana Pawła II to główne tematy XXII Międzynarodowego Festiwalu Organowego Lublin-Czuby. Cykl koncertów w kościele p.w. Św. Rodziny rozpocznie się 27 czerwca i potrwa do połowy października.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!