środa, 28 września 2016 r.

PROBNAMATURA

Matura próbna 2010 matematyka. Pytania, odpowiedzi – arkusze (wideo)

Dodano: 3 listopada 2009, 12:34
Autor: (MB)

Ponad 25 tysięcy uczniów z naszego regionu pisało we wtorek próbną maturę z matematyki 2010. Publikujemy pytania i odpowiedzi (arkusze) z egzaminu.

TUTAJ ZNAJDZIESZ PYTANIA I ODPOWIEDZI Z MAJOWEJ MATURY: Matura 2010, matematyka - odpowiedzi, pytania, arkusze

– I już po maturze… 30 proc. nie uzyskałam. Mam nadzieję, że da to do myślenia tym, co wymyślili maturę z matematyki! – pisze na naszym forum internetowym Kasia.
– Koszmar. Połowa ludzi nie zda – dodaje Marlena.

– Spodziewałem się, że będzie łatwiej – komentuje z kolei Patryk Albiński, maturzysta jednego z lubelskich liceów.

Choć nie brakuje i takich, którzy są zadowoleni. – Według mnie matura była banalnie łatwa, a niektóre zadania na poziomie gimnazjum – przekonuje Dorota Sebo ze Świdnika. – Jeśli ktoś się uczył dłużej niż jeden dzień, spokojnie zda.

W naszym regionie do wtorkowej próby przystąpiło 25 830 uczniów z 404 szkół. Pisali tylko poziom podstawowy. Dostali arkusz z 34 zadaniami i niespełna trzy godziny czasu. Musieli m.in. rozwiązywać równania z kilkoma niewiadomymi, wielomiany, ciągi, liczyć sinusy, tangensy, współrzędne punktów, długości odcinków w trójkącie, liczyć prawdopodobieństwo… Obowiązywały te same zasady, co na właściwej maturze.

– Nasi maturzyści byli raczej zadowoleni, zwłaszcza z zadań zamkniętych. Ale rzeczywiście niektóre tzw. zadania dowodowe mogły być dla części uczniów trudne – mówi Hanna Rusek, wicedyrektor i matematyczka z IX LO w Lublinie. I dodaje, że wiele zależy od tego, na jakim etapie nauki i układania sobie wiedzy w głowie są uczniowie.

Matematyka próbna 2009/2010 Operon - odpowiedzi: TUTAJ

Matematyka próbna 2009/2010 Operon - arkusz: TUTAJ

– To była tylko próba – uspokaja Iwona Kosiuk, wicedyrektor II LO im. Jana Zamoyskiego w Lublinie. – Uczniowie mogli sprawdzić, jakie czekają ich wymagania, jak sobie radzą z poszczególnymi zadaniami, jak rozłożyć czas. Wszystko po to, by w maju nie było problemów.

Od tego roku szkolnego matura z matematyki jest znowu obowiązkowa dla wszystkich zdających (po raz pierwszy od 1983 r.). Żeby zdać maturę, uczniowie muszą zaliczyć wszystkie przedmioty obowiązkowe na minimum 30 procent: j. polski, j. obcy i właśnie matematykę
Właściwe matury rozpoczną się 4 maja egzaminem z języka polskiego. Matematyka będzie dzień później.


wideo: Jakub Markiewicz, Marta Ćwik/MMLublin
Czytaj więcej o:
kamil
Damian
ania
10 komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Ostatnie komentarze

kamil
kamil (3 listopada 2010 o 18:13) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Zadania zamknięte prościzna gorzej z otwartymi może z 3 punkty zdobędę
Rozwiń
Damian
Damian (3 listopada 2010 o 16:19) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Powiem tak, chodzę do technikum gdzie mam 3h matmy tygodniowo. Dla mnie matura była w sam raz. Myślę że minimum 50% będę miał. I nie żebym się jakoś wybitnie uczył. Zawsze mialem 3/4 n koniec. Ale płaczcie, że trudna, płaczcie Oni wezmą to sobie do serca i prawdziwa będzie jeszcze łatwiejsza. Jak z tego ktoś nie przekroczy 30% to o czym my rozmawiamy... Przecież te tablice to taka wielka pomoc jest, że wystarczy trochę trzeźwego myślenia żeby napisać na 30%. No ale niech będzie. Matura próbna była bardzo ciężka. Niech dadzą jeszcze łatwiejsze Nabijajcie sondy gdzie się tylko da! pozdrawiam!
Rozwiń
ania
ania (2 listopada 2010 o 17:18) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
[quote name='Patryk155' timestamp='1257254749' post='188282']
Średnia arytmetyczna pięciu liczb: 5, x, 1, 3, 1 jest równa 3. Wtedy
A. x = 2 B. x = 3 C. x = 4 D. x = 5

W trójkącie równoramiennym ABC dane są AC = BC = 7 oraz AB =12 . Wysokość
opuszczona z wierzchołka C jest równa
A. 13 B. 5 C. 1 D. 5

Wyrażenie 27x3 + y3 jest równe iloczynowi
A. (3x + y)(9x2 - 3xy + y2 )
B. (3x + y)(9x2 + 3xy + y2 )
C. (3x - y)(9x2 + 3xy + y2 )
D. (3x - y)(9x2 -3xy + y2 )

Na seans filmowy sprzedano 280 biletów, w tym 126 ulgowych. Jaki procent sprzedanych
biletów stanowiły bilety ulgowe?
A. 22% B. 33% C. 45% D. 63%

Przepraszam Cię bardzo, ale rozwiązanie tego typu zadań wymaga naprawdę elementarnej znajomości matematyki, posiadając tablice z wzorami jest jeszcze łatwiej, poza tym, w większości zadań można było sobie po kolei podkładać odpowiedzi metodą prób i błędów, jeśli ktoś miał kłopot...

Nie zrobić 15 zadań zamkniętych- to już trzeba się naprawdęęę postarać.
Pozdrawiam
[/quote]
Rozwiń
obiektywna
obiektywna (5 maja 2010 o 19:04) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
50% co to takiego jak na taki prosty poziom
Rozwiń
kropkakropka
kropkakropka (5 maja 2010 o 16:58) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Nie wiem jak matura, a przynajmniej zadania zamknięte mogłyby być łatwiejsze i wciąż nazywać się maturą! Matura była tak skonstruowana, że z samych zadań zamkniętych nie było opcji nie uzyskać 15 punktów! Poza tym, co najmniej 3 zadania otwarte też powinien rozwiązać każdy bez problemu!
Ja z matematyką oprócz lekcji nie miałam nic wspólnego przez 3lata, bo będąc na humanie uczyłam się tego co dla mnie ważniejsze. Wystarczyły mi 2 wieczory, aby przejrzeć najpopularniejsze zadania maturalne i załapać sposób ich rozwiązania. 50% mam w kieszeni. ;-)
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (10)

Pozostałe informacje

Alarm 24

CENEO