niedziela, 20 sierpnia 2017 r.

Moto

3+3 = nowy minivan

Dodano: 19 stycznia 2005, 17:51
Autor: Paweł Puzio

3 miejsca z przodu i 3 miejsca z tyłu - tym kusi nowa honda fr-v. Jest to jeden z nielicznych samochodów w Europie oferujący taką architekturę wnętrza.

Pięć i pół miejsca

Na początek o tych 6 miejscach. Rozwiązanie znane z fiata multipli na swój grunt przeszczepiła Honda. O ile na tylnej kanapie miejsca jest dość dla trzech dorosłych osób średnich wymiarów, o tyle z przodu jest nieco inaczej. Jeżeli z przodu zainstaluje się komplet trzech pasażerów, to kierowca nie ma zbyt komfortowych warunków pracy. Jest po prostu ciasno. Sytuację nieco ratuje możliwość odsunięcia do tyłu środków foteli, zarówno w pierwszym, jak i w drugim rzędzie. I tak naprawdę w przednim rzędzie foteli swobodnie mogą podróżować dwie dorosłe osoby plus dziecko lub nastolatek drobnej budowy.
Możliwości aranżacji wnętrza w fr-v jest dużo. Swobodnie można modelować wysokości i rozstaw foteli, położenie. Wybierając się w podróż można wybrać opcje 6 osób i 439 litrów bagażnika lub 3 osoby i 1049 litrów bagażnika, w którym można zainstalować przedmioty o długości do 240 cm. W fr-v znaleźć można sporo schowków, m.in. pod środkowym fotelem. Sprytna skrytka skryje niewielkie przedmioty przed amatorami "dynamicznej zmiany praw własności”.

2 litry i 150 koników

Honda od lat słynie z dobrych, szybko wkręcających się silników. Jest to efekt kilkuletniej dominacji japońskiej firmy w F1. Dwulitrowa jednostka z fr-v godnie podtrzymuje tradycje. Cicha, żwawa, dynamiczna - tak w trzech słowach można ją określić. Niestety, fr-v to dosyć ciężka maszyna, a zatem zużycie benzyny w jeździe miejskiej nie będzie oscylować wokół 7 litrów - to wyniki z trasy. W miejskim użytkowaniu trzeba się przygotować na spalanie rzędu 10 - 11 litrów na 100 km, w zależności od techniki jazdy. Trzeba jednak przyznać, że operowanie silnikiem to spora frajda. Motor żywo reaguje na polecenia prawej nogi, a do uszu dochodzi jedynie przyjemna muzyka 16-zawrowej jednostki.

Dobre wrażenie - zawieszenie

Minivan prowadzi się dobrze - jak kompakt. Przyciskiem VSA off wyłącza się system kontroli stabilności jazdy. Dobre jest zawieszenie, z przodu kolumny MacPhersona, z tyłu - układ dwóch wahaczy. Pomimo wysoko położonego środka ciężkości fr-v stabilnie utrzymuje tor jazdy i tylko nieznacznie przechyla się w zakrętach. Kierowcę wspomagają ABS, EBD i BA. W seryjnym wyposażeniu znajduje się sześć poduszek powietrznych, a w przednim środkowym i dwóch tylnych zewnętrznych fotelach zastosowano mocowania Isofix.

Mocna honda

Podczas testu, niestety, przeżyłem dość przykrą przygodę.
Stojąc na czerwonym świetle (skrzyżowanie Łopacińskiego
- Racławickie z Lublinie) "uprzejmie” w tył fr-v rąbnął
pijany kierowca (2,5 promila, recydywa).
W oplu combo zniknął przód, natomiast fr-v miał tylko uszkodzony zderzak, co potwierdziły oględziny techniczne po zdemontowaniu
tego elementu.
Czytaj więcej o:
(0) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Na razie brak komentarzy, Twój może być pierwszy.

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!