poniedziałek, 20 listopada 2017 r.

Moto

 (Opel)
(Opel)

Dla Opla zapowiada się gorący okres. Nowości będą goniły jedna drugą. Zaledwie opisaliśmy nową astrę III, a już doszły wieści o kolejnych premierach szykowanych na Salon Samochodowy we Frankfurcie. Jedną z nich będzie odmłodzony opel agila.

Zmianie uległy przednia i tylna część karoserii. Nowa agila ma powiększoną osłonę chłodnicy z poprzeczną, chromowaną listwą jak starsze siostry oraz większe zderzaki w kolorze nadwozia. Począwszy od wersji njoy lusterka zewnętrzne, klamki drzwi i uchwyt tylnej klapy też są w kolorze karoserii.
Na nowo zaaranżowano wnętrze. Atrakcyjnego wyglądu dodają trójramienna kierownica i kolorowa tapicerka. W sumie istnieje możliwość połączenia 13 kolorów wnętrza, licznych opcji, akcesoriów i pięciu poziomów wyposażenia, w tym jako dotąd niespotykanego - agili njoy design edition łączącego dwutonowe wykończenie z chromowanymi detalami. Standardem w modelach powyżej podstawowego będą elektrycznie regulowane lusterka zewnętrzne oraz przyciemniane szyby.
Bez zmian pozostały elementy zapewniające agili uznanie ze strony pasażerów z ładunkami - czyli oparcie tylne dzielone w stosunku 60:40, które można złożyć, a całą kanapę przesunąć do przodu tworząc zupełnie płaską powierzchnię podłogi bagażnika.
Teraz uwaga firmy oraz mali i średni przedsiębiorcy! Z nieoficjalnych doniesień wynika, że agila pojawi się, po trwającej w fabryce w Gliwicach przerwie urlopowej, w wersji ciężarowej - dwuosobowej, ale fabrycznie homologowanej jako auto ciężarowe.
Ze zmian technicznych na czoło wysuwa się oczywiście zastosowanie diesla powstającego w fabryce GM-Fiat Powertrain w Bielsku Białej - 1,3 litra w systemie common rail, który będzie nazywany CDTI. Ten najmniejszy na świecie czterocylindrowy diesel z tym systemem ma moc 70 KM i jest obecnie pierwszym ropniakiem - ropniaczkiem raczej - w segmencie mikrovanów. Przy tym stosunku mocy do ciężaru jest to bardzo dynamiczna jednostka, a jednocześnie niezwykle oszczędna - zużycie paliwa na 100 km to zaledwie 5,2 l ON.
Poza silnikiem wysokoprężnym do akcji wchodzi rodzina TWINPORT-ów. Pierwszy jest trzycylindrowy jednolitrowy silnik o mocy 60 KM.

Przy jeszcze lepszych osiągach niż wcześniejszy eco (jak w corsie) - zużywa teraz zaledwie 5,8 litra/100 km, czyli 0,2 litra mniej a ma wyższe moment obrotowy i moc.
Wśród elementów bezpieczeństwa oczywiście nawet w wersji podstawowej - oszczędnej - auto będzie miało przynajmniej jedną poduszkę dla kierowcy. W wyższych wersjach poza pełnowymiarowymi przednimi i bocznymi poduszkami dla kierowcy i pasażera oraz systemu tzw. zwalniania pedałów podczas kolizji czołowej, nowe, najlepiej wyposażone agile otrzymają system ABS.
  Edytuj ten wpis
Czytaj więcej o:
(0) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Na razie brak komentarzy, Twój może być pierwszy.

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!