poniedziałek, 5 grudnia 2016 r.

Moto

Agila coraz młodsza

Dodano: 12 sierpnia 2003, 20:15

 (Opel)
(Opel)

Dla Opla zapowiada się gorący okres. Nowości będą goniły jedna drugą. Zaledwie opisaliśmy nową astrę III, a już doszły wieści o kolejnych premierach szykowanych na Salon Samochodowy we Frankfurcie. Jedną z nich będzie odmłodzony opel agila.

Zmianie uległy przednia i tylna część karoserii. Nowa agila ma powiększoną osłonę chłodnicy z poprzeczną, chromowaną listwą jak starsze siostry oraz większe zderzaki w kolorze nadwozia. Począwszy od wersji njoy lusterka zewnętrzne, klamki drzwi i uchwyt tylnej klapy też są w kolorze karoserii.
Na nowo zaaranżowano wnętrze. Atrakcyjnego wyglądu dodają trójramienna kierownica i kolorowa tapicerka. W sumie istnieje możliwość połączenia 13 kolorów wnętrza, licznych opcji, akcesoriów i pięciu poziomów wyposażenia, w tym jako dotąd niespotykanego - agili njoy design edition łączącego dwutonowe wykończenie z chromowanymi detalami. Standardem w modelach powyżej podstawowego będą elektrycznie regulowane lusterka zewnętrzne oraz przyciemniane szyby.
Bez zmian pozostały elementy zapewniające agili uznanie ze strony pasażerów z ładunkami - czyli oparcie tylne dzielone w stosunku 60:40, które można złożyć, a całą kanapę przesunąć do przodu tworząc zupełnie płaską powierzchnię podłogi bagażnika.
Teraz uwaga firmy oraz mali i średni przedsiębiorcy! Z nieoficjalnych doniesień wynika, że agila pojawi się, po trwającej w fabryce w Gliwicach przerwie urlopowej, w wersji ciężarowej - dwuosobowej, ale fabrycznie homologowanej jako auto ciężarowe.
Ze zmian technicznych na czoło wysuwa się oczywiście zastosowanie diesla powstającego w fabryce GM-Fiat Powertrain w Bielsku Białej - 1,3 litra w systemie common rail, który będzie nazywany CDTI. Ten najmniejszy na świecie czterocylindrowy diesel z tym systemem ma moc 70 KM i jest obecnie pierwszym ropniakiem - ropniaczkiem raczej - w segmencie mikrovanów. Przy tym stosunku mocy do ciężaru jest to bardzo dynamiczna jednostka, a jednocześnie niezwykle oszczędna - zużycie paliwa na 100 km to zaledwie 5,2 l ON.
Poza silnikiem wysokoprężnym do akcji wchodzi rodzina TWINPORT-ów. Pierwszy jest trzycylindrowy jednolitrowy silnik o mocy 60 KM.

Przy jeszcze lepszych osiągach niż wcześniejszy eco (jak w corsie) - zużywa teraz zaledwie 5,8 litra/100 km, czyli 0,2 litra mniej a ma wyższe moment obrotowy i moc.
Wśród elementów bezpieczeństwa oczywiście nawet w wersji podstawowej - oszczędnej - auto będzie miało przynajmniej jedną poduszkę dla kierowcy. W wyższych wersjach poza pełnowymiarowymi przednimi i bocznymi poduszkami dla kierowcy i pasażera oraz systemu tzw. zwalniania pedałów podczas kolizji czołowej, nowe, najlepiej wyposażone agile otrzymają system ABS.
Czytaj więcej o:
(0) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Ostatnie komentarze

Na razie brak komentarzy, Twój może być pierwszy.

Pozostałe informacje

Alarm 24

CENEO