sobota, 21 października 2017 r.

Moto

Audi 225 Front Roadster na Techno Classica

  Edytuj ten wpis
Dodano: 30 marca 2009, 09:52
Autor: Paweł Puzio

Na największych targach oldtimerów - Techno Classica w Essen - Audi zaprezentuje wyjątkową kolekcję pojazdów. Z okazji 100-lecia istnienia marki w dniach 1 - 5 kwietnia 2009 Audi Tradition pokaże na swoim stoisku wyłącznie modele Audi. Największą atrakcją będzie Audi 225 Front Roadster z 1935 roku, którego odbudowa została niedawno zakończona. Automobil ten zostanie przeniesiony z otwartej niedawno wystawy specjalnej "Horch ein Audi!” w museum mobile w Ingolstadt.
Na powierzchni wystawowej Audi znajdzie się siedem samochodów z dziewięciu dziesięcioleci. Każdy z nich - czy to samochód seryjny, wyścigowy czy prototyp - opowiada własną, fascynującą historię - od Audi Typ C "Alpensieger” z 1919 roku do zwycięzcy wyścigu Le Mans Audi R10 TDI z 2008 roku.
W Essen na zwiedzających czekają następujące samochody: Typ C "Alpensieger”, którym założyciel firmy August Horch wygrał w 1912, 1913 i 1914 roku austriacki wyścig alpejski, a tym samym odniósł pierwsze sportowe sukcesy w historii marki Audi. Ten otwarty samochód turystyczny rozwijał moc 35 KM i osiągał prędkość maksymalną 80 km/h. Kolejną atrakcją przyciągającą wzrok będzie Audi 225 Front Roadster z 1935 roku. Odbudowany na oryginalnej ramie kabriolet jest nowym nabytkiem Audi Tradition i jednym z najbardziej spektakularnych automobili w zbiorach. Ten olśniewająco biały samochód został zaprezentowany na Międzynarodowej Wystawie Samochodowej w Berlinie w 1935 roku. Wykonano tylko dwa prototypy. Auto było podziwiane, ale za drogie, nie weszło zatem do produkcji seryjnej. Oba prototypy uznano za zaginione, Audi 225 Front Roadster został więc zrekonstruowany w oparciu o zdjęcia.
Wyjątkową pozycję w historii marki zajmuje Audi 72. Rozpoczęcie produkcji seryjnej pierwszego po wojnie czterosuwowego modelu Auto Union 13 sierpnia 1965 roku oznaczało dla przedsiębiorstwa z Ingolstadt początek nowej ery. Wraz z Audi 72 zakończyły się czasy silników dwusuwowych w Auto Union i rozpoczął nowy etap historii. W latach 1965 - 1968 sprzedano 85.000 egzemplarzy tego samochodu, który przypomniał światu nazwę Audi. Kolejnym dużym krokiem na drodze powrotu do klasy Premium było Audi 100 z 1982 roku, wytyczające nowe standardy nie tylko pod względem współczynnika oporu powietrza. Nowoczesna stylistyka pozwoliła na uzyskanie wartości cw 0,30 - co było nowym rekordem światowym dla produkowanych seryjnie limuzyn.

  Edytuj ten wpis
Czytaj więcej o:
(0) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Na razie brak komentarzy, Twój może być pierwszy.

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!