niedziela, 19 listopada 2017 r.

Moto

Audi A4 kombi skazane na sukces

  Edytuj ten wpis
Dodano: 14 maja 2008, 16:04
Autor: Paweł Puzio

Trwa dobra passa Audi. Po A4 limuzynie przyszedł czas na kombi.

Nowy avant ujmuje stylistyką, dynamika i użytecznością. Niestety, mrozi ceną.

Jak zwykle, konstruktorzy Audi wprowadzili szereg nowinek do nowego modelu. Pięciowahaczowa oś przednia o nowej konstrukcji została wysunięta daleko do przodu. Zapewnia to idealny rozdział obciążenia osi, a tym samym najwyższą precyzję i łatwość manewrów. Manewr ten był możliwy dzięki umieszczeniu mechanizmu różnicowego. Zainstalowano go między sprzęgłem a skrzynią biegów. Jest to unikatowe rozwiązanie Audi.

Samochód prowadzi się wzorcowo. Wspomaganie o zmiennej charakterystyce sztywnieje w miarę wzrostu prędkości, co zapewnia doskonałe czucie samochodu. Neutralna charakterystyka pokonywania zakrętów zapewni pełne panowanie nad pojazdem.

W porównaniu z poprzednim modelem proporcje auta są bardziej sportowe. Przedni zwis został skrócony, natomiast pokrywę silnika i rozstaw osi wydłużono. Płasko ustawione słupki D dają audi a4 avant dynamiczną, podobną do coupé sylwetkę. Stylistyka tyłu wyraźnymi poziomymi liniami podkreśla szerokość nadwozia. Nowe A4 avant ma 4,70 metra długości, prawie o 12 centymetrów więcej niż jego poprzednik. Nadwozie jest znacznie sztywniejsze i bezpieczniejsze niż w poprzednim modelu, a przy tym waży o około dziesięć procent mniej.

Bagażnik najmłodszego członka rodziny Audi ma pojemność do 1430 litrów, co jest największą wartością wśród bezpośrednich konkurentów. W ustawieniu podstawowym pojemność ta wynosi 490 litrów. Oparcie tylnej kanapy można podzielić w stosunku 1/3 do 2/3, jako opcja dostępna jest kanapa z otworem do bagażnika i oddzielną torbą na narty lub deskę snowboardową.

Nowy avant będzie początkowo dostępne z dwoma mocnymi silnikami benzynowymi i dwoma silnikami wysokoprężnymi o mocy od 143 KM do 265 KM. Silnik 2.0 TDI uzupełni ofertę w późniejszym terminie. Wszystkie jednostki napędowe wyposażono w bezpośredni wtrysk - FSI lub TDI.

Królem jest agregat 3.2 FSI. Uzyskuje moc 265 KM i moment obrotowy 330 Nm przy prędkościach obrotowych od 3000 do 5000 obr./min. Silnik 3.2 FSI gwarantuje sportową siłę w każdej sytuacji: przyspiesza A4 avant do 100 km/h w 6,4 sekundy i rozpędza go dalej do prędkości 250 km/h.

Także 1.8 TFSI jest niezwykle efektywnym silnikiem. Ten kompaktowy i lekki agregat uzyskuje moc 160 KM i moment obrotowy 250 Nm od 1500 do 4500 obr./min. Bezpośredni wtrysk benzyny i turbodoładowanie tworzą idealne połączenie. Na przyspieszenie do 100 km/h a4 1.8 TFSI potrzebuje 8,9 sekundy, a jego prędkość maksymalna wynosi 218 km/h.

Dla miłośników diesli, których jest coraz więcej, Audi przygotowało silniki 2.0 TDI (143 i 170 KM) oraz królewski V6 3.0 TDI o mocy 240 KM i 500 Nm momentu.
Wersje z silnikami 3.2 FSI i 3.0 TDI wyposażono seryjnie w napęd na wszystkie koła quattro. W normalnym trybie jazdy rozdziela on siły między przednią a tylną oś w stosunku 40:60. Taki rozdział doskonale pasuje do dynamicznego charakteru nowego a4 avant. W razie potrzeby mechanizm różnicowy Torsen przenosi większą część momentu na oś z lepszą przyczepnością kół.

Jedynym mankamentem jest, niestety, cena. Wersja startowa, z silnikiem 1.8 TFSI, kosztuje 126 tysięcy złotych. Najdroższa, 3.0 TDI quattro - 206 tysięcy złotych.
  Edytuj ten wpis
Czytaj więcej o:
(0) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Na razie brak komentarzy, Twój może być pierwszy.

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!