poniedziałek, 18 grudnia 2017 r.

Moto

Audi quattro concept

  Edytuj ten wpis
Autor: (p.p.)

Z okazji 30. jubileuszu quattro Audi zaprezentowało na Paryskim Salonie Samochodowym 2010 model studyjny – Audi quattro concept. Samochód ten wyposażony w pięciocylindrowy silnik z turbodoładowaniem o mocy 300 kW (408 KM), z lekkim nadwoziem i naturalnie najnowszą generacją stałego napędu na wszystkie koła quattro gwarantuje najwyższą przyjemność jazdy w całym tego słowa znaczeniu.

Już przy pierwszym spojrzeniu na nowy samochód studyjny w białym kolorze Col de Turini nasuwa się nieodparcie wspomnienie jego legendarnego przodka: Sport quattro z 1984 roku o mocy 306 KM, będącego jednym z etapów ewolucji Audi quattro Coupé, jednak ze skróconym rozstawem osi. Audi quattro concept jest również wynikiem konsekwentnego udoskonalania seryjnego coupé z wyczynowymi rozwiązaniami technicznymi, gdyż bazuje na mocnym Audi RS 5, jednym z najbardziej sportowych samochodów produkowanych seryjnie w historii tej marki.

Konstruktorzy skrócili rozstaw osi o 150 milimetrów w porównaniu z czteroosobowym coupé
i jednocześnie obniżyli linię dachu o około 40 milimetrów. Tak jak jego poprzednik z 1984 roku, także quattro concept 2010 jest autem dwuosobowym. Mocno zmodyfikowane nadwozie wykonano w przeważającej części z aluminium, maska silnika i tylna pokrywa a także inne elementy – z karbonu.
Niewielka masa nadbudowy ma duży wpływ na pozostałe podzespoły samochodu, na przykład przekładnię, zawieszenie i układ hamulcowy. Rezultat: ważące tylko 1.300 kilogramów Audi quattro concept jest prawie dokładnie tak samo lekkie jak Sport quattro z 1984 roku. Pionier w dziedzinie lekkich konstrukcji – Audi – znów wyprzedza konkurentów.

Pod maską zamiast seryjnego silnika ośmiocylindrowego pracuje rzędowy silnik pięciocylindrowy, który opiera się na jednostce z kolejnego sportowego Audi – z TT RS. Zmniejszenie liczby cylindrów wpłynęło naturalnie na masę całego samochodu. W Audi quattro concept wbudowany wzdłużnie silnik FSI z turbodoładowaniem rozwija moc 300 kW (408 KM) i przyspiesza auto od 0 do 100 km/h w zaledwie 3,9 sekundy. Moment obrotowy przenoszony jest przez 6-biegową przekładnię manualną.
Audi quattro concept wykorzystuje najnowszy stały napęd na wszystkie koła quattro. Najważniejsza innowacja – środkowy mechanizm różnicowy z kołem koronowym jest niezwykle zwarty oraz lekki i umożliwia bardzo elastyczny rozdział momentów napędowych między przednią i tylną oś. Zatem reagując w ciągu ułamków sekundy napęd quattro zamienia pełen moment obrotowy w stałe maksimum przyjemności i bezpieczeństwa jazdy.


  Edytuj ten wpis
Czytaj więcej o:
(0) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Na razie brak komentarzy, Twój może być pierwszy.

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!