poniedziałek, 23 października 2017 r.

Moto

Avensis - trzecie pokolenie

  Edytuj ten wpis
Dodano: 3 grudnia 2008, 20:26
Autor: Paweł Puzio

Już za tydzień w lubelskim salonie zadebiutuje nowa toyota avensis. To już trzecie pokolenie popularnego modelu klasy średniej, produkowanego od ponad 10 lat.

Nowa toyota debiutuje od razu w dwóch wersjach nadwozia - sedan oraz kombi. Tym razem nie będzie wersji 5-drzwiowej liftback, która cieszy się coraz mniejsza popularnością wśród nabywców.

Zdecydowanie nowa avensis, w porównaniu z poprzedniczką, wyładniała. Ma ładniejsza linię, bardziej sportowy charakter i swój styl. Producent zapewnia, że ta generacja, poza zmianą wyglądu, oferuje jeszcze wyższy komfort jazdy i lepsze wykończenie z położeniem akcentu na dbałość o detale.

Nowy model zapewnia także lepsze osiągi, niższe zużycie paliwa, dzięki nowej filozofii tworzenia napędów "Toyota Optimal Drive”. Za bezpieczeństwa odpowiada systemy 7 poduszek powietrznych w standardzie, w tym unikatowa poduszka kolanowa kierowcy, system VSC+, pre-crash system oraz aktywny tempomat.

Z nowinek warto odnotować także automatyczne skrzynie biegów nowej generacji - bezstopniowa MultidriveS dla silników benzynowych i klasyczna przekładnia automatyczna dla nowego sinika Diesla D-4D 2.2 150 KM.

Od podstaw opracowano nową rodzinę silników benzynowych oraz Diesla (jedynym nowym starym motorem jest 177-konny diesel 2.2 D-4D), dając autu odpowiednią moc i dynamikę w każdej wersji.

Już podstawowy silnik benzynowy 1.6 Valvematic (Valvematic to następca systemu dual VVT-i zarządzającego zmiennymi fazami rozrządu) pozwala avensisowi osiągnąć 100 km/h w nieco ponad 10 sekund, dorównując motorowi 1.8 z poprzedniej generacji.

Podstawowym dieslem jest dwulitrowy D-4D. Dotychczasowy 150-konny silnik 2.2 uzupełnia odmiana w wersji D-CAT (taka sama moc) po raz pierwszy połączona w europejskich osobowych modelach Toyoty z automatyczną skrzynią biegów (szybka zmiana jednego z 6 przełożeń jest teraz możliwa także w trybie sekwencyjnym). Najmocniejszy 177-konny diesel stał się teraz jeszcze bardziej elastyczny dzięki płaskiemu przebiegowi momentu obrotowego.

Dynamiczniejsze silniki wymusiły nowe zestrojenie zawieszenia i układu kierowniczego. Dzięki nim podróż avensisem trzeciej generacji będzie nie tylko bardziej komfortowa, ale również bardziej dynamiczna. Szersze o prawie 6 cm nadwozie zapewnia większą stabilność, a kierowca, dzięki obniżeniu siedziska fotela o 2 cm (przy maksymalnym wykorzystaniu regulacji), może lepiej kontrolować zachowanie nadwozia.
  Edytuj ten wpis
Czytaj więcej o:
(0) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Na razie brak komentarzy, Twój może być pierwszy.

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!