poniedziałek, 23 października 2017 r.

Moto

Nowy model: tiquan, młodszy brat touarego

W tym roku Volkswagen wprowadzi na rynek "małego brata touarega”. Tiguan - tak się będzie nazywać ten model.
Ten samochód, na razie studyjny, o szerokości 1,85 metra, wysokości 1,69 metra i długości 4,40 metra ma wyjątkowy kształt i proporcje, które w dżungli wielkiego miasta pozwolą mu wyraźnie wyróżnić się spośród innych SUV. Linie boczne - od reflektorów do świateł tylnych - porządkują dokładnie przemyślane elementy stylistyczne jak sznurek korali

Taka właśnie jest sylwetka tiguana. Dominuje czysta i silna forma. Nie znajdziemy żadnego przypadkowego detalu, W każdym elemencie widać logikę formy, wspólną dla całości. Concept tiguan jest pod względem optycznym podobny do touarega. Typowe dla VW jest podkreślenie nadkoli i naturalnie charakterystyczne słupki C, stanowiące jakby muskularne barki.
Światło wpadające przez duży dach panoramiczny rozświetla obszerne i wszechstronne wnętrze. Wnętrze tego samochodu jest utrzymane w kolorze czarnym, srebrnym i pomarańczowym. Czarne są między innymi skórzane fotele, armatura pokryta częściowo postarzaną skórą, poszycia drzwi oraz skórzana kierownica. Srebrne są wstawki w armaturze oraz uchwyty i klamki drzwi.

Pomarańczowe są wszystkie szwy skóry i zacytowany w środkowej części siedzeń wzór profilu opony. To, że mimo ciemnej tapicerki we wnętrzu tiguana panuje przyjazna atmosfera, wynika nie tylko z wystroju wnętrza, lecz także z przejrzystego, panoramicznego dachu rozsuwanego o długości 1,34 metra i szerokości 0,85 metra.
Każdy, kto usiądzie w tym samochodzie, zauważy natychmiast: jest to przemyślane w każdym szczególe, ergonomiczne i przestronne wnętrze. Na wszystkich pięciu miejscach można siedzieć jednakowo wygodnie. Tylną kanapę przesuwa się do przodu i do tyłu oraz asymetrycznie składa. Po jej złożeniu tiguan "połknie” bagaże o długości do 2,5 metra i zmieni się w ten sposób w MPV.

Prezentowany model studyjny będzie napędzany całkowicie nowym "Clean TDI” - silnikiem wysokoprężnym kolejnej generacji. W tym dieslu przyszłości Volkswagen zastosuje różne systemy, mającą na celu jeszcze większą redukcję emisji szkodliwych substancji. Jeden z tych systemów napędu wykorzystuje na przykład katalizator zasobnikowy NOX i uzyskuje w ten sposób dla całego układu redukcję emisji szkodliwych związków azotu o około 90 proc. w porównaniu ze znanymi obecnie pojazdami.
W tym roku te i inne, liczne innowacje techniczne nowego Volkswagena staną się faktem. Gdy przed nazwą tiguan nie będzie stało już słowo concept.
  Edytuj ten wpis
Czytaj więcej o:
(0) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Na razie brak komentarzy, Twój może być pierwszy.

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!