poniedziałek, 21 sierpnia 2017 r.

Moto

D1 - Pierwsza odsłona

Autor: (wxl)

Pokrywa silnika o ostrych konturach z sięgającą głęboko w dół chromowaną osłoną chłodnicy oraz pełne wyrazu reflektory, oto kilka cech charakterystycznych rysopisu nowej limuzynu VW, o roboczej nazwie D1.

Źródłem wielkich możliwości, długiego na 5,055 milimetrów i szerokiego na 1,903 milimetry, samochodu jest całościowa koncepcja techniczna, zrealizowana na bazie najnowocześniejszych i najlepszych rozwiązań.

Silniki

Wszystkie benzynowe i wysokoprężne jednostki napędowe zastosowane w tym modelu posiadają doskonałą charakterystykę momentu obrotowego. Od początku wprowadzenia na rynek dostępne będą dwie wersje silników: silnik 3.2 litra V6 o mocy 177 kW / 241 KM (z maksymalnym momentem obrotowym 315 Nm), silnik 6.0 litra W12 o mocy 309 kW / 420 KM (z maksymalnym momentem obrotowym 550 Nm).
Jako trzeci, z łącznie pięciu planowanych dla tego modelu, montowany będzie najmocniejszy ze stosowanych w samochodach osobowych silników wysokoprężnych - pracująca niezwykle spokojnie jednostka napędowa o pojemności 5.0 l V10 TDI o mocy 230 kW / 313 KM, dysponująca budzącym podziw momentem obrotowym 750 Nm. Wraz z tym silnikiem Volkswagen zastosuje całkiem nową sześciostopniową przekładnię automatyczną.

Podwozie

Wszystkie wersje nowej limuzyny wyposażone będą w supernowoczesne podwozie z czterosystemowym pneumatycznym zawieszeniem z bezstopniową regulacją tłumienia amortyzatorów.
Nadwozie
Stalowe elementy nadwozia w pełni ocynkowano, natomiast drzwi, pokrywę bagażnika i silnika wykonano z aluminium.
Technicznym dziełem sztuki są drzwi, w przypadku których zastosowano spawany laserowo i wykonany w systemie ciśnieniowym odlew aluminiowy. Swoją sztywnością przewyższają one znacznie wszystkie znane dotychczas konstrukcje.

Wnętrze

We wnętrzu nowej limuzyny zastosowano między innymi zupełnie nowy rodzaj klimatyzacji "4-Corner-Climatronic”. Dzięki automatycznie zamykanym i otwieranym dmuchawom, powietrze podawane jest do określonych stref w sposób całkowicie wykluczający uczucie przewiewu.
Volkswagen uniknął także wrażenia przeładowania wnętrza elementami obsługowymi. Tam, gdzie kierowca lub pasażer napotykają bezpośrednio techniczne elementy, są one logiczne, zrozumiałe i czytelne w obsłudze. Najważniejszym celem przy projektowaniu wnętrza było podporządkowanie techniki człowiekowi.
Dlatego też funkcje nowego, montowanego seryjnie, centralnego panelu informacyjnego z kolorowym, siedmiocalowym monitorem 16x9 w konsoli środkowej są całkowicie jednoznaczne.
Volkswagen zdradzi nazwę tej nowej luksusowej limuzyny pod koniec roku, przy okazji uroczystego otwarcia nowego zakładu produkcyjnego w Dreźnie zwanego "szklaną fabryką.” Koncern zainwestował tutaj prawie 365 milionów marek. Po rozpoczęciu produkcji w Dreźnie 800 pracowników będzie wytwarzało dziennie do 100 limuzyn.
Czytaj więcej o:
(0) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Na razie brak komentarzy, Twój może być pierwszy.

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!