piątek, 9 grudnia 2016 r.

Moto

D1 - Pierwsza odsłona

Autor: (wxl),

Pokrywa silnika o ostrych konturach z sięgającą głęboko w dół chromowaną osłoną chłodnicy oraz pełne wyrazu reflektory, oto kilka cech charakterystycznych rysopisu nowej limuzynu VW, o roboczej nazwie D1.

Źródłem wielkich możliwości, długiego na 5,055 milimetrów i szerokiego na 1,903 milimetry, samochodu jest całościowa koncepcja techniczna, zrealizowana na bazie najnowocześniejszych i najlepszych rozwiązań.

Silniki

Wszystkie benzynowe i wysokoprężne jednostki napędowe zastosowane w tym modelu posiadają doskonałą charakterystykę momentu obrotowego. Od początku wprowadzenia na rynek dostępne będą dwie wersje silników: silnik 3.2 litra V6 o mocy 177 kW / 241 KM (z maksymalnym momentem obrotowym 315 Nm), silnik 6.0 litra W12 o mocy 309 kW / 420 KM (z maksymalnym momentem obrotowym 550 Nm).
Jako trzeci, z łącznie pięciu planowanych dla tego modelu, montowany będzie najmocniejszy ze stosowanych w samochodach osobowych silników wysokoprężnych - pracująca niezwykle spokojnie jednostka napędowa o pojemności 5.0 l V10 TDI o mocy 230 kW / 313 KM, dysponująca budzącym podziw momentem obrotowym 750 Nm. Wraz z tym silnikiem Volkswagen zastosuje całkiem nową sześciostopniową przekładnię automatyczną.

Podwozie

Wszystkie wersje nowej limuzyny wyposażone będą w supernowoczesne podwozie z czterosystemowym pneumatycznym zawieszeniem z bezstopniową regulacją tłumienia amortyzatorów.
Nadwozie
Stalowe elementy nadwozia w pełni ocynkowano, natomiast drzwi, pokrywę bagażnika i silnika wykonano z aluminium.
Technicznym dziełem sztuki są drzwi, w przypadku których zastosowano spawany laserowo i wykonany w systemie ciśnieniowym odlew aluminiowy. Swoją sztywnością przewyższają one znacznie wszystkie znane dotychczas konstrukcje.

Wnętrze

We wnętrzu nowej limuzyny zastosowano między innymi zupełnie nowy rodzaj klimatyzacji "4-Corner-Climatronic”. Dzięki automatycznie zamykanym i otwieranym dmuchawom, powietrze podawane jest do określonych stref w sposób całkowicie wykluczający uczucie przewiewu.
Volkswagen uniknął także wrażenia przeładowania wnętrza elementami obsługowymi. Tam, gdzie kierowca lub pasażer napotykają bezpośrednio techniczne elementy, są one logiczne, zrozumiałe i czytelne w obsłudze. Najważniejszym celem przy projektowaniu wnętrza było podporządkowanie techniki człowiekowi.
Dlatego też funkcje nowego, montowanego seryjnie, centralnego panelu informacyjnego z kolorowym, siedmiocalowym monitorem 16x9 w konsoli środkowej są całkowicie jednoznaczne.
Volkswagen zdradzi nazwę tej nowej luksusowej limuzyny pod koniec roku, przy okazji uroczystego otwarcia nowego zakładu produkcyjnego w Dreźnie zwanego "szklaną fabryką.” Koncern zainwestował tutaj prawie 365 milionów marek. Po rozpoczęciu produkcji w Dreźnie 800 pracowników będzie wytwarzało dziennie do 100 limuzyn.
Czytaj więcej o:
(0) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Ostatnie komentarze

Na razie brak komentarzy, Twój może być pierwszy.

Pozostałe informacje

Alarm 24

CENEO