niedziela, 23 lipca 2017 r.

Moto

Dla każdego coś miłego

Dodano: 13 marca 2002, 15:00
Autor: Paweł Puzio

Audi postawiło na różnorodność. Nowy model A6 jest dostępny aż
w 46 różnych wersjach, w tym 22 z napędem na cztery koła.

Delikatne retusze

Nowy model A6 wizualnie nieznacznie różni się od poprzednika, który odniósł ogromny sukces na rynku europejskim. Konserwatywna sylwetka łączy elegancję i dynamikę, cechy charakterystyczne dla wszystkich modeli audi. Jednym z charakterystycznych elementów, po którym można rozpoznać nową generację, jest zmodyfikowany przód z podwójną osłoną chłodnicy, stosowaną poprzednio w modelach ośmiocylindrowych A6.
Już od najniższego poziomu audi A6 jest wyposażone w standardzie w aluminiowe obręcze kół. Do wyboru jest aż osiem modeli 16- i 17-calowych obręczy.
Nowe są także reflektory A6 ukryte pod przezroczystą osłoną. Zastosowanie żarówek o większej średnicy, pozwoliło uzyskać wzrost o 37 procent wydajności świetlnej przednich reflektorów. Na życzenie montowane są reflektory xenon plus, z układem spryskiwaczy i automatyczna regulacją zasięgu.

Rewolucja w układzie napędowym

Po raz pierwszy nowe audi A6 ma tak rozbudowany program silników i skrzyń biegów.
W gamie silników benzynowych jest kilka ciekawych propozycji. Nowością są dwie jednostki napędowe, 4-cylindrowa z aluminiowym kadłubem o pojemności dwóch litrów (130 KM mocy) oraz widlasta "szóstka” o pojemności 3-litrów i mocy 220 KM.
Modernizacjom uległy znane z poprzedniej wersji A6 widlaste silniki benzynowe o pojemności 2,4 i 2,7 litra o mocy odpowiednio 170 i 250 KM.
Gamę silników benzynowych stosowanych w A6 otwiera jednostka 1,8 turbo - 150 KM mocy, kończy zaś ekskluzywna 300-konna V-8, o pojemności 4,2 litra.
Równie ciekawie prezentuje się program silników wysokoprężnych. Podstawową jednostką jest silnik 1,9 litra o mocy 130 koni. Nowością zaś jest silnik V6 o pojemności 2,5 litra i mocy 180 KM oraz dysponująca momentem obrotowym 370 Nm! Cechą charakterystyczną obu tych jednostek napędowych jest wysoka dynamika oraz niskie zużycie paliwa, nie przekraczające 6 litrów oleju napędowego na 100 km.
Powyższe silniki mogą być kojarzone z różnymi skrzyniami biegów. Najciekawsze pozycje to dwie automatyczne przekładnie, tiptronic z programem sportowym oraz multitronic, bezstopniowa skrzynia automatyczna nowej generacji.

Dla każdego coś miłego

Nowe audi A6 jest autem krojonym na miarę. Każda z wersji silnikowych posiada indywidualnie dostrojone zawieszenie.
My mieliśmy okazję jeździć wersją 1,8 T oraz 3-litrowym kombi.
Pierwszy z tych samochodów był sztywno zawieszony, niemalże sportowo, drugi posiadał znacznie bardziej miękką charakterystykę zawieszenia. Każdy z testowanych modeli był przeznaczony dla innych odbiorców. Model z silnikiem 1,8 T, to auto dla młodszych odbiorców, preferujących bardziej dynamiczny styl jazdy. Natomiast wersja 3-litorwa, skojarzona ze skrzynią tiptronic, to propozycja dla odbiorców preferujących wysoki komfort, połączony z bardzo dobrą dynamiką.
Nowe audi jest skierowane do klientów zamożniejszych i firm.
Czytaj więcej o:
(0) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Ostatnie komentarze

Na razie brak komentarzy, Twój może być pierwszy.

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!