piątek, 9 grudnia 2016 r.

Moto

Gdzie zajrzeć przed kupnem używanego samochodu - Daewoo nexia

Dodano: 26 czerwca 2002, 17:24
Autor: p.p.,

Chyba nie było bardziej lubelskiego samochodu osobowego niż daewoo nexia. Czy pamiętacie jak kilka lat temu, w 1995, przed rozpoczęciem produkcji nexii w Lublinie, powstały listy osób chętnych do zakupu tego samochodu. Tak było kiedyś, teraz nexia jest dostępna wyłącznie na giełdach. Jej produkcja w Lublinie zakończyła się w 1998 roku.

Nexia jest oparta na konstrukcji opla kadetta. Jest to auto tanie w eksploatacji. Opinia o tym modelu jest różna. Jedni chwalą go za niezłą wytrzymałość, inni narzekają na wysoką awaryjność.
Nexia nigdy nie była samochodem oferującym wysoki komfort podróżowania. Tanie plastiki trzeszczące podczas jazdy, mało wydajna klimatyzacja, awaryjne podnośniki szyb – to tylko niektóre mankamenty tego modelu.
W nexii możemy spotkać dwa modele silników, o tej samej pojemności. Pierwszy z nich to 1.5-litrowy motor, klasyczny, 8-zaworowy, rozwijający moc 75 KM. Drugi, 16-zaworowy, o mocy 90 KM. 75-konna jednostka jest dość żwawa, o umiarkowanym apetycie na paliwo. Druga szybsza, ale bardziej łakoma na benzynę.
Niewątpliwą zaletą nexii jest szeroki dostęp do serwisu oraz części zmiennych. Obecnie w Polsce funkcjonuje sporo firm sprowadzających, po rozsądnych cenach, części zamienne do samochodów koreańskich.
Nexia występuje w trzech wersjach nadwozia. Można ją spotkać w nadwoziu hatchback, 3- lub 5-drzwiowym oraz w odmianie sedan.
Hatchback oferuje 390 litrów pojemności bagażnika z możliwością powiększenia po złożeniu tylnego oparcia, sedan ponad 400 litrów.
Nexia to dość solidny samochód, który czasami się psuje. Nie jest to częsta sytuacja.

Sprawdź przed kupnem

Nadwozie:
Szukajmy korozji na elementach łączeń oraz wszelkich zagięciach karoserii. Jakość blach, może nie była najwyższa, to jednak na tyle solidna, że kilkuletnie nexie są w dobrym stanie. Pamiętajmy jednak, że te auta płynęły do Polski z Korei, po drodze były demontowane w słoweńskim porcie Koper, aby ponownie być złożonymi w Lublinie. Większość elementów nadwozia nexii była ocynkowana.

Podwozie:
Koniecznie należy sprawdzić stan zawieszenia, zwracając uwagę na sprężyny (mogą być peknięte) i amortyzatory. Przyjrzyjmy się też górnym mocowaniom McPhersonów. Możemy się spodziewać luzów w układzie kierowniczym. Stan tłumika może być zły, kwalifikujący go jedynie do wymiany. Uszkodzona może być sonda lambda.

Silnik:
To mocna strona nexii. Odmiana 8-zaworowa
i 16-zaworowa są niezwykle żywotne. Pamiętać jednak należy o terminach obsługi. Na przykład przekroczenie limitu kilometrów do wymiany paska rozrządu może się skończyć drogim remontem. Przed kupnem należy zażądać książeczki serwisowej z wpisanymi przeglądami.
Czytaj więcej o:
(0) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Ostatnie komentarze

Na razie brak komentarzy, Twój może być pierwszy.

Pozostałe informacje

Alarm 24

CENEO