czwartek, 23 listopada 2017 r.

Moto

Gdzie zajrzeć przed kupnem używanego samochodu - Renault 19

  Edytuj ten wpis
Dodano: 14 listopada 2001, 19:21
Autor: (p.p.)

Do dzisiaj renault 19 jest chętnie nabywanym samochodem na rynku
wtórnym. Co niedziela na giełdzie samochodowej "melduje” się kilkanaście "19”, w różnych wersjach, z różnymi silnikami.

Renault 19 to jeden z najbardziej popularnych samochodów pierwszej dekady lat 90. Solidna konstrukcja, wysoka niezawodność oraz niskie koszty eksploatacji to mocne strony tego modelu. Produkcja pierwszych renaultów 19, tzw. faza I, rozpoczęła się w 1988 roku. Wówczas model ten trafił na rynek w trzech odmianach nadwoziowych jako 5-drzwiowy hatchback, 4-drzwiowy sedan oraz w 1991 roku jako kabriolet. Faza II "dziewiętnastki” to mocno zmodernizowany model, który wszedł do sprzedaży w roku 1992, oczywiście w trzech wersjach nadwoziowych.
Łącznie renault 19 było dostępne w 93 różnych wersjach wyposażeniowych, dokładnie dopasowując się do potrzeb i wymagań klienta. O tym, że "19” była udanym modelem, świadczą m.in. nagrody i opinie zbierane u niemieckich ekspertów, którzy gremialnie stwierdzili, że R19 jakością i solidnością nie ustępuje golfowi. Coś w tym jest, bowiem do dzisiaj można spotkać "19” z przebiegami po 300 tys. kilometrów, które nie przechodziły jeszcze żadnej poważniejszej naprawy silnika czy układu przeniesienia napędu.
W "19” stosowano kilka jednostek napędowych; benzynowe: 1,4 - 60 KM, 1,4 Energy - 80 KM, 1,2 - 55 KM, 1,7, 1,8 i 1,8 16V oraz Diesla o pojemności 1,9 litra.

Gdzie warto zajrzeć przed kupnem używanego samochodu

Nadwozie:
Po wprowadzeniu II fazy, bez zastrzeżeń czyli śladów korozji. W modelach od 1998 do 1992 należy sprawdzić prawy tylny błotnik, połączenie z progiem. Należy też sprawdzić brzegi maski silnika od spodu.


Silnik:
jednostki napędowe "19” to mocny punkt. W zasadzie przy odpowiednim użytkowaniu oraz terminowym serwisowaniu nie ma z nimi żadnych kłopotów. W wersjach 1,7 i 1,8 benzyna, należy co 60-70 tys. kilometrów sprawdzić kopułkę i palec rozdzielacza.


Podwozie:
Przy przebiegach rzędu 150 tys. kilometrów należy sprawdzić łożyska podporowe tylnej belki w wersjach dwu drążkowych. W wersjach ze wspomaganiem układu kierowniczego należy sprawdzić czy nie ma przecieków w okolicach przekładni. Zawsze też należy sprawdzić czy amortyzatory nie mają wycieków.

Wybrane ceny części do renaulta 19
Filtr powietrza, program Motrio – 29 zł
Amortyzatory 2 szt.,program Motrio – 369 zł
Klocki hamulcowe przód, program Motrio – 139 zł
Błotnik przedni – 435 zł
Filtr oleju – 16,60 zł
Pasek rozrządu – 239,24 zł

Renault – serwisy regionalne

Chełm
Bienies&Bienias, Janów 213, Chełm
Telefony kontaktowe: Tomasz Persz, tel. (082) 563 46 46.

Lubartów
Renault Michalak, ul. H. Sawickiej 6
Telefony kontaktowe: Jarosław Pudelski, tel. (081) 855 16 27

Lublin
Adres: „Carrara” s.c., M Jośko, L. Lulek, ul. Lwowska 1
Telefony kontaktowe: Lech Mądrakiewicz, tel. (081) 748 30 02

Puławy
Auto Tamex, ul. Lubelska 6
Telefony kontaktowe: Leszek Madejewski, Tomasz Zdunek, tel. (081) 886 26 20

Zamość
Euro-Car, ul. Lubelska 81, od 26.10, ul. Legionów 2
Telefony kontaktowe: Andrzej Rzemieniak, tel. (084) 639 20 25, 638 99 66
  Edytuj ten wpis
Czytaj więcej o:
(0) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Na razie brak komentarzy, Twój może być pierwszy.

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!