sobota, 3 grudnia 2016 r.

Moto

Gdzie zajrzeć przed kupnem używanego samochodu - Toyota carina

Dodano: 24 lipca 2002, 19:33
Autor: p.p.,

Niewątpliwe toyota carina, a potem carina E, to najlepsze samochody średniej klasy w historii japońskiego koncernu. Duża rodzinna limuzyna zapewnia nie tylko komfort jazdy, ale i spokój psychiczny. Jest prawie bezawaryjna. Z tego powodu cariny II i cariny E dosyć dobrze trzymają cenę na rynku wtórnym

Pierwsza generacja cariny pojawiła się w 1970 roku. Były to nadwozia 2- i 4- drzwiowe. Układ napędowy był klasyczny, a silniki rzędowe, czterocylindrowe. Z początku o pojemności 1,4 i 1,6 litra, później 2,0 litra.
Carina przechodziła kilka zmian, aby w 1983 roku pojawić się w bardzo nowoczesnej formie i konstrukcji. Otrzymała poprzecznie osadzony silnik i napęd kół przednich. Nadwozia były 4- i 5- drzwiowe. W 1988 r. pojawiła się nowa wersja oznaczona rzymskim II, a w latach 1992–1997 carina dostała oznaczenie E, na znak, że auta powstają w Europie, w Anglii. Był to ostatni okres produkcji modelu carina. W tym czasie nadwozia były produkowane w wersjach: sedan, liftback i kombi. W 1997 roku pojawił się następca z nazwą avensis. Ostatni model E był wyposażany w silniki benzynowe 1,6 (90KM) i 2,0 (133 KM) oraz diesel 2,0 (73 KM).
Właściciele carin, którzy przestrzegają terminów wymiany materiałów eksploatacyjnych i paska rozrządu, będą się cieszyć nimi długo. Samochód jest tak skonstruowany, że przebiegi około 300 tys. kilometrów bez napraw głównych są standardem. Jedyną rzeczą na którą trzeba zwrócić uwagę przy kupnie kilkuletniej cariny jest tłumik (czy nie jest zbyt mocno skorodowany).
Carina to same zalety. Dobre właściwości jezdne, duże przebiegi silników do naprawy głównej, pojemny bagażnik oraz bogate wyposażenie. Kto zatem myśli o kupnie używanego samochodu średniej klasy, ten poważnie powinien zastanowić się nad cariną II lub cariną E

Sprawdź przed kupnem

Silnik:
To mocna strona cariny. Pamiętać jednak należy o terminach obsługi. Zażądajmy zatem książki serwisowej, aby sprawdzić czy auto było terminowo serwisowane.

Nadwozie:
Zabezpieczenie antykorozyjne carin II oraz E jest solidne. Sprawdźmy zatem czy auto nie było poważnie rozbite. W tym celu można się udać na pomiar grubości powłoki lakierniczej. Urządzenia miernicze posiada większość dobrych serwisów
w Lublinie.

Podwozie:
Koniecznie należy sprawdzić stan zawieszenia, zwracając uwagę na amortyzatory. Sprawdźmy też uszczelnienie półosi napędowych. Osłony gumowe są na naszych drogach narażone na uszkodzenia mechaniczne.

Kiedy do serwisu na przegląd

Wymiana oleju i filtru co 10 tys. km
Wymiana świec, filtrów paliwa co 80 tys. km
Filtr powietrza co 40 lub 60 tys. km w zależności od wersji
Wymiana paska rozrządu i klinowego co 100 tys. km
Wymiana płynu hamulcowego co 2 lata lub 40 tys. km
Wymiana płynu chłodzącego co 4 lata lub 60 tys. km

Ceny używanych carin 1,6

Rok produkcji cena w tys. zł
1995 /18
1996 /19-20
1997 /23-24
1998 /26-27
Czytaj więcej o:
(0) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Ostatnie komentarze

Na razie brak komentarzy, Twój może być pierwszy.

Pozostałe informacje

Alarm 24

CENEO