niedziela, 20 sierpnia 2017 r.

Moto

Golf VI - brzmienie ciszy

Autor: Paweł Puzio

Czy diesel może cichszy od benzyny? Okazuje się, że tak. Udowadnia to golf szóstej generacji.

Rewolucji nie ma. I takie jest odwieczne założenie w przypadku golfa. Tylko raz zdecydowano się na radykalną zmianę, przy zmianie III na IV generację.

"Szóstka” to płynna kontynuacja piątej generacji golfa. Jednak tylko w zakresie stylistyki. Mechanika, elektronika, ergonomia, jakość wykończenia - w tych dziedzinach nowy golf oferuje znacznie więcej niż poprzednik.

Czysta i mocna stylistyka dwu lub czterodrzwiowego golfa oferowanego w wersjach wyposażenia "Trendline”, "Comfortline” i "Highline” wskazuje całej marce drogę ku przyszłości. Akustyczne właściwości i ogólny komfort tego Volkswagena przesuwają granice między klasami.

Innowacyjne technologie silników i przekładni obniżają zużycie paliwa nawet o 28 procent w porównaniu z poprzednikiem. Wszystkie silniki benzynowe i wysokoprężne spełniają wymagania normy Euro5, która zacznie obowiązywać w przyszłości.

Systemy wspomagające kierowcę, takie jak automatyczna regulacja odległości ACC oraz adaptacyjne zawieszenie DCC i "Park Assist” wprowadzają nowe, supernowoczesne technologie do golfa. Nowy system ESP o bardziej czułym zakresie sterowania, siedem poduszek powietrznych łącznie z poduszkami chroniącymi kolana, zagłówki zapobiegające urazom odcinka szyjnego kręgosłupa (WOKS), debiutująca w golfie kontrola zapięcia pasów z tyłu oraz światła dzienne dbają o maksymalne bezpieczeństwo.

Lecz tak naprawdę "powala” niezwykły poziom hałasu w nowym golfie. Podczas testu przeprowadzono pomiary głośności, wykorzystując w tym celu kilka aut konkurencji - opel astra III, toyota auris, ford focus. Pomiary dokonywali dziennikarze, na tym samym odcinku drogi, w jednakowych warunkach. Przy każdej wartości pomiarowej golf z dwulitrowym dieslem był zdecydowanie cichszy od konkurencji. Ba, okazało się, że emituje mniej hałasu niż benzynowy focus 1.6.

Niski poziom hałasu, to zasługa rozwiązań technicznych. Specjalna folia tłumiąca w przedniej szybie i nowe uszczelnienia drzwi i prowadnic szyb redukują odgłosy powstające podczas jazdy. Także nowy kształt lusterek zewnętrznych wpływa na redukcję szumu wiatru.

Ponadto komora silnika i kabina pasażerska zostały oddzielone od siebie akustycznie poprzez zastosowanie odpowiednich rozwiązań. Cichobieżne opony i nowe łożyska silnika uzupełniają pakiet elementów tłumiących niepożądane dźwięki.

Auto oferuje nie tylko ciszę w standardzie, ale także doskonałe walory jezdne. Zawieszenie, układ kierowniczy, hamulce - te elementy sprawiają, że jazda najnowszą generacja ikony kompaktów, to czysta przyjemność. Doskonale też nowy golf prezentuje się w środku.

Bardzo dobre materiały, dokładny montaż - to robi wrażenie. A przy tym architektura wnętrza, która pozwala na intuicyjną obsługę, bez potrzeby zagłębiania się w nudną instrukcje obsługi. Słowem evergreen w każdej wersji.
Czytaj więcej o:
gut
(1) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

gut
gut (23 października 2008 o 23:47) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
golf to golf
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (1)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!