piątek, 20 października 2017 r.

Moto

Po kilku latach posuchy, przerywanej nielicznymi premierami, Fiat zaprezentował w Paryżu ciekawy model. 500X to nowy kompaktowy crossover.

Długo czekaliśmy na tę premierę. Fiat od kilku lat na rynek europejski nie przygotował tak spektakularnej nowości. Była wprawdzie rodzina 500L, ale na polskim rynku nie odniosła sukcesu. Tymczasem 500X ma duże szanse, aby mocno "zamieszać”, na stale rosnącym rynku SUV.

Nowy samochód odkrywa zupełnie inny wymiar. Dojrzały, elegancki, typowo włoski styl oddaje - jak haute couture - istotę samochodu. 500X będzie oferowany w dwóch wersjach o dwóch różnych "duszach” - jednej "miejskiej”, drugiej idealnej na wypady w czasie wolnym. Nowy model będzie czerpać energię z silników Diesla lub benzynowych. Napęd na koła będzie przekazany za pomocą trzech rodzajów skrzyń biegów - ręcznej 6-biegowej, 9-biegowej automatycznej lub dwusprzęgłowej, 6-biegowej. 500X będzie można skonfigurować z napędem na przednie koła, na cztery koła lub napędem na przednie koła z systemem Traction Plus.

Nowy, kompaktowy SUV ma 4,25 m długości, 1,8 m szerokości i 1,6 m wysokości. Kompaktowy na zewnątrz, przytulny wewnątrz. Wygodne wnętrze, który jest bezsprzecznie "Made in Italy”, będzie oferowany aż w siedmiu wersjach wykończenia. Wszystko to jest jeszcze bardziej funkcjonalne dzięki wielu możliwościom regulacji foteli i przestronnemu bagażnikowi - 350 litrów.

W momencie wprowadzania na rynek 500X będzie dostępny ze 140-konną benzyną 1.4 MultiAir (z napędem na przednie koła i 6-biegową manualną skrzynią biegów), 120 KM, 1.6 MultiJet II (także z napędem na przednie koła i 6-biegową manualną skrzynią biegów) oraz 140 KM, 2.0 MulitiJet II (9-stopniowa automatyczna skrzynia biegów oraz napęd na 4 koła). Silnik 140 KM, 1.4 Turbo MultiAir II będzie także dostępny z napędem na 4 koła i 6-biegową dwusprzęgłową automatyczną skrzynią biegów. 

Standardowo nowy Fiat jest wyposażony w sześć poduszek powietrznych, przednie reflektory z funkcją jazdy dziennej, światła przeciwmgielne z automatycznie dostosowującą się funkcją doświetlania zakrętów oraz system ESC (Electronic Stability Control). Ponadto, w zależności od wersji i rynku, w standardzie lub na życzenie dostępny jest zaawansowany układ Lane Assist (system ostrzegania przed zmianą pasa) i Blind Spot Assist (system sygnalizacji martwego pola). Opcjonalnie możliwe jest również wyposażenie Fiata 500X w nową kamerę cofania ParkView i system "Brake Control” (wspomagania hamowania).

Trzeba trzymać kciuki za Fiata, aby wraz za pięknem podążyła jakość. Taka sama, jak w przypadku klasycznej "500” produkowanej w Tychach. Nowy model Fiata zadebiutuje na polskim rynku w lutym, cena nie jest jeszcze znana.
  Edytuj ten wpis
Czytaj więcej o: motoryzacja
(0) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Na razie brak komentarzy, Twój może być pierwszy.

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!