piątek, 20 października 2017 r.

Moto

Jazda za 10 groszy

  Edytuj ten wpis
Dodano: 25 maja 2004, 17:53

Rosnące ceny paliw powodują, że wzrasta zainteresowanie alternatywnymi skuterami i motorowerami. Koszt przejechania jednego kilometra takim pojazdem wynosi około 10 groszy. Co zatem oferuje lubelski rynek.

A może komar?

Warszawska firma Pol-motor postanowiła odświeżyć pamięć o polskim komarze, importując pod tą nazwą słoweński model motoroweru marki Tomos. Jego wygląd rzeczywiście przypomina legendarny pojazd firmy Romet. Niestety, jedynymi jego zaletami są stosunkowo niska cena, prostota konstrukcji i dwuletnia gwarancja producenta bez limitu kilometrów. Wersja podstawowa wyposażona jest jedynie w blokadę kierownicy, nie posiada nawet stacyjki, która uniemożliwiałaby kradzież, tak więc nabywca musi się liczyć z koniecznością dokupienia dodatkowych zabezpieczeń lub parkowaniem w naprawdę bezpiecznych miejscach (najlepiej w garażu). Samodzielnie trzeba także mieszać paliwo z olejem do dwusuwowego silnika o mocy 2,5 KM. Droższa o kilkaset złotych wersja posiada elektryczny rozrusznik oraz kierunkowskazy. Komary w Lublinie rozprowadza Car-But.

Chińczyk po lubelsku

Firma Szot-Motor z Piask proponuje nabywcom tańszy od słoweńskiego komara pojazd. Z chińskich części montowanych jest kilka motorowerów, z których najtańszy nosi nazwę monsun. Jest to typowy miejski skuter napędzany dwusuwowym silniczkiem o mocy 3,7 KM. Ma on estetyczny i miły dla oka wygląd, choć pozbawiony jest modnych, agresywnych akcentów. W przeciwieństwie do komara oferuje on miejsce dla pasażera, którego można zabrać na wakacyjny piknik oraz standardowo wyposażony jest w elektryczny rozrusznik i dozownik oleju. Ogromną zaletą tego pojazdu jest wyjątkowo niska cena, która wynika z tego, że jest on w całości montowany w naszym kraju. Skutery Szot-Motor sprzedaje w Lublinie Euromarketing.

A może \"peżocika”

Vivacity to najmniejszy i najlższejszy skuter w ofercie Peugeota. Produkowany od pięciu lat cieszy się ciągłym zainteresowaniem nabywców. Niska masa pojazdu oraz niewielkie gabaryty ułatwiają poruszanie się po zakorkowanym mieście.

W wyposażeniu standardowym otrzymujemy elektryczny rozrusznik oraz dozownik mieszający paliwo z olejem potrzebne do zasilania dwusuwowego silnika o mocy 6,2 KM.

Jego wygląd zewnętrzny podąża za dzisiejszą modą, zaś zawieszenie up-side down oraz tarcza hamulcowa z przodu zdradzają lekko sportowe aspiracje peugeota.


Jest on droższy od poprzednich motorowerów, jednak jego właściciel będzie mógł się pochwalić, że jeździ markowym sprzętem. Niestety, nie można obejrzeć go w Lublinie.

Coś z Japonii

A co oferują nam Japończycy za jeszcze większe pieniądze? Suzuki katana to nowoczesny skuter o sportowej sylwetce. Dwusuwowy silnik rozwija moc 4,7 KM, a kierowca nie musi się już troszczyć o mieszanie paliwa z olejem, gdyż wyręcza go w tym automatyczny dozownik. Sportowe zacięcie skutera zdradza tarczowy hamulec przedni. Duże rozmiary i wygodna kanapa pozwalają w komfortowy sposób podróżować w dwie osoby. Skutery Suzuki można nabyć w Centrum Motocyklowym Sokół.

Wszystkie przedstawione dzisiaj pojazdy mają takie same warunki gwarancji jak słoweński komar. Różnią się od siebie nie tylko wyglądem i ceną. Każdy z nich oferuje coś innego i przeznaczony jest dla innej grupy odbiorców. To, co je łączy, to z pewnością niskie zużycie paliwa (ok. 2 l/100 km), brak konieczności posiadania prawa jazdy oraz łatwość przemieszczania się w miejskich korkach.
  Edytuj ten wpis
Czytaj więcej o:
Zizik
(1) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Zizik
Zizik (19 sierpnia 2009 o 10:35) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Fajny ten monsun, zwinny, lekki oraz niezawodny. Mimo że produkowany z chińskich częśći. Polecam
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (1)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!