Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Moto

3 maja 2017 r.
13:08

Kocha jazdę na krawędzi. Jaka jest skoda octavia RS 2017? Test

Autor: Zdjęcie autora Paweł Puzio
0 0 A A

Na pierwszy rzut oka niczym nie różni się od swoich sióstr. Te same linie nadwozia, tak samo rozplanowane światła. Jednak dwa szczegóły robią różnicę – emblemat RS i czerwone zaciski hamulców. Po odpaleniu silnika, tych różnic jest więcej.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować

Zaledwie kilka tygodni po premierze odświeżonej octavii koncern z Czech prezentuje sportową linię swojego najpopularniejszego modelu – RS, w wersji sedan i kombi. I daję słowo, obie wersje są napakowane emocjami.

RS oferuje do wyboru dwa silniki – 230-konną benzynę i 184-konnego diesla. Oba silniki są dwulitrowe, oba doładowane. Benzyna oferuje do dyspozycji 350 Nm, pruje do „setki” w 6,7 sekundy i maksymalnie pędzi 250 km/h. Diesel generuje 380 Nm, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,9 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 232 km/h. Na 100 kilometrów zużywa średnio tylko 4,5 litrów oleju napędowego. Dodatkowo wersję z tym silnikiem można zamówić z napędem na cztery koła.

W moim odczuciu, do linii RS bardziej pasuje 230-konna benzyna. Diesel jest poprawny, dynamicznie jeździ, ale brak mu tego zęba, tej kropki nad „i”, która decyduje o emocjach. Benzyna to ma!

Tor sprawdza

Ponieważ w Europie na drogach rządzi policja, to walory nowego RS sprawdzałem na nitce tory szkoleniowego Pachfurth pod Wiedniem. Tam nie ma ograniczeń, ani fotoradarów.
Niezbyt długa, ale kręta i wymagająca nitka asfaltu pozwala sprawdzić „siłę rażenia” nowej RS. Na pierwszy ogień wskoczyłem do auta z DSG, czyli 7-przełożeniową, dwusprzęgłową skrzynią automatyczną. Zostałem w niej na długo.

Auto ma ochotę jechać i kocha wysokie obroty. Silnik kręci się niemal do 7 tysięcy obrotów, zanim komputer odetnie paliwo. Przy każdej redukcji strzela z wydechu, jak rasowa rajdówka. Jakże to przyjemne dla ucha kierowcy!

RS żwawo rwie do przodu, szybciutko zmieniając kolejne przełożenia. Dobór przełożeń można zostawić elektronice lub wziąć sprawy w swoje ręce i operować łopatkami przy kierownicy. Wybrałem tę drugą opcję. Tak na marginesie, przy tak mocnym silniku lepiej postawić na DSG, niż na skrzynię ręczna. Ta ostatnia wprawdzie jest bardzo dobra, ale szybkość pracy DSG jest nie do przeceniania.

Zakręty kręcą

Ostre zakręty toru, niektóre łamane pod kątem 270 stopni, są wymagające nie tylko dla kierowcy, ale także dla opon i zawieszenia. A te w RS obniżono o 15 mm w stosunku do modeli podstawowych. Dodatkowo aut posiada system DCC, czyli aktywnej regulacji zawieszenia. Można wybrać tryb comfort, normal i sport. Wiadomo, te ostatnie usztywnia auto.

Wielowahaczowe zwieszenie spisuje się pewnie. Auto pomyka po torze z precyzją lasera z NASA. Jedynie zbyt szybki dojazd do 270-stopniowej agrafki, powoduje przód zaczyna płużyć, boleśnie wyjąc oponami. Dobra cecha tego auta jest fakt, że nigdy kierowca nigdy nie tarci panowanie nad samochodem.

Dużych rozmiarów hamulce zapewniają dobrą skuteczność hamowania. Widoczne zza seryjnych 17-calowych obręczy kół o wzorze „Dorado” czerwone zaciski hamulcowe wskazują na sportową wersję. Opcjonalnie są dostępne obręcze kół ze stopu metali lekkich o średnicy 18 lub 19 cali. Każda minuta na torze jest czystą przyjemnością.

Praktycznie na co dzień

Jednak RS to także codzienna praktyczność. Dzięki dużemu rozstawowi osi, wynoszącemu 2680 milimetrów, projektanci stworzyli nadzwyczaj obszerne wnętrze, którego długość mierzy 1782 milimetrów. Miejsce na wysokości kolan ma długość 73 milimetrów.

Także pojemność komory bagażnika jest bardzo duża – w wersji sedan wynosi ona 590 litrów, po złożeniu oparć kanapy wzrasta do 1580 litrów. Wartości te dla wersji kombi wynoszą odpowiednio 610 i 1740 litrów. Te wartości sprawiają, że octavia RS sprawdzi się w codziennym funkcjonowaniu. Bestia z toru zmienia się w rodzinne samochód.

Wnętrze RS jest przejrzyste, spokojne. Łatwo czytelne wskaźniki zegarowe są duże i dzięki nowej grafice otrzymały dodatkowy szlif. Wnętrze jest utrzymane w sportowo eleganckiej czerni. Fotele sportowe RS mają wysokie boki i zintegrowane zagłówki, opcjonalnie są wyposażone w elektryczną regulację położenia. Oczywiście octavia RS oferuje całą gamę rozwiązań z zakresu rozrywki i systemów asystujących, jakie oferują nowoczesne auta.

Octavia RS to niecodzienne połączenie auto, które świetnie sprawdza się w codziennym użytkowaniu i gwarantuje emocje podczas jazdy na torze. Ciekawe auto godne uwagi. A przy nie kłuje w oczy, choć ma wszystkie walory rasowego RS. Koszt takiej „zabawki” to 123 tysiące złotych plus wyposażenie dodatkowe. Możliwość driftu po śliskim jest w cenie każdej wersji RS...

Czytaj więcej o:

Pozostałe informacje

Lublin. Zmiany w kursach komunikacji miejskiej

Lublin. Zmiany w kursach komunikacji miejskiej

W związku z nadchodzącym długim weekendem majowym i sezonem wiosenno-letnim Zarząd Transportu Miejskiego w Lublinie wprowadza zmiany w rozkładach komunikacji miejskiej.

Daria Zawiałow gwiazdą lotniczej imprezy w Świdniku

Daria Zawiałow gwiazdą lotniczej imprezy w Świdniku

Już w połowie czerwca przed nami kolejna edycja Świdnik Air Festival. Organizatorzy powoli odsłaniają karty, pokazują kto wystąpi podczas tej dwudniowej imprezy.

"Załoga poczuła szarpnięcie". Incydent podczas lotu szkoleniowego

"Załoga poczuła szarpnięcie". Incydent podczas lotu szkoleniowego

Na terenie województwa lubelskiego doszło do incydentu podczas lotu szkoleniowego. Śmigłowiec zaczepił o linię energetyczną.

Doktorat honoris causa dla Viktora Korzuna. To on stworzył mapę pszenicy zwyczajnej
galeria

Doktorat honoris causa dla Viktora Korzuna. To on stworzył mapę pszenicy zwyczajnej

Pochodzący z Białorusi profesor Viktor Korzun, twórca pierwszej mapy genetycznej pszenicy zwyczajnej, otrzymał doktora honoris causa Uniwersytetu Przyrodniczego w Lublinie.

Co to jest Szyna CPM? Wszystko, co musisz wiedzieć

Co to jest Szyna CPM? Wszystko, co musisz wiedzieć

Szyna CPM, czyli Continuous Passive Motion, to specjalne urządzenie medyczne, które pomaga w leczeniu urazów stawów oraz po operacjach ortopedycznych. Może wydawać się skomplikowane, ale tak naprawdę jest to dość proste urządzenie, które ma za zadanie pomagać w powrocie do zdrowia.

Czym jest Buyer Persona? Wszystko, co powinieneś wiedzieć

Czym jest Buyer Persona? Wszystko, co powinieneś wiedzieć

Buyer persona to taki rodzaj fikcyjnej postaci, którą tworzysz, aby lepiej zrozumieć potrzeby i zachowania Twoich klientów. Może się wydawać to skomplikowane, ale tak naprawdę jest to narzędzie, które pomaga Ci lepiej dopasować swoje produkty lub usługi do oczekiwań klientów.

Oto sportowi stypendyści województwa lubelskiego (lista i zdjęcia)
Zdjęcia
galeria

Oto sportowi stypendyści województwa lubelskiego (lista i zdjęcia)

247 zawodniczek i zawodników z 50 klubów otrzymało stypendia sportowe województwa lubelskiego. Przez 9 miesięcy, od kwietnia do końca roku, w zależności od osiągniętych wyników otrzymywać będą od 150 zł do 1400 zł.

Szansa na kolejny odcinek S12 w Lubelskiem. Teraz ruch wojewody

Szansa na kolejny odcinek S12 w Lubelskiem. Teraz ruch wojewody

Wniosek o wydanie decyzji zezwalającej na realizację inwestycji drogowej jest już u wojewody. Jeżeli zostanie zaakceptowany, to będzie mogła ruszyć budowa drogi S12 Dorohucza – Chełm.

Znamy gwiazdy Juwenaliów AZ. Wstęp na koncert za darmo
10 maja 2024, 17:00

Znamy gwiazdy Juwenaliów AZ. Wstęp na koncert za darmo

Piątek, 10 maja, godz. 17. O tej porze zacznie się koncert organizowany z okazji Juwenaliów Akademii Zamojskiej. Wiadomo już, kto wówczas wystąpi. Wstęp będzie wolny.

Wielkie odliczanie do otwarcia Armii Krajowej

Wielkie odliczanie do otwarcia Armii Krajowej

To już ostatnie szlify przy wyczekiwanej inwestycji. Do końca maja mieszkańcy pojadą kolejnym odcinkiem ulicy Armii Krajowej.

Imieniny u biskupa. Z życzeniami może przyjść każdy

Imieniny u biskupa. Z życzeniami może przyjść każdy

Biskup Marian Rojek, ordynariusz diecezji zamojsko-lubaczowskiej obchodzi w przyszłym tygodniu swoje imieniny. Okazuje się, że solenizanta może wtedy z życzeniami odwiedzić właściwie każdy.

Pracowali nielegalnie. Gdy przyszła kontrola, schowali się w... pojemnikach na mięso

Pracowali nielegalnie. Gdy przyszła kontrola, schowali się w... pojemnikach na mięso

Czwórkę cudzoziemców ukrytych w pojemnikach na mięso znaleźli strażnicy graniczni, którzy prowadzili kontrole legalności zatrudnienia w jednym z powiatów na południu Polski.

MKS FunFloor podejmie w hali Globus MKS Piotrcovia Piotrków Trybunalski

MKS FunFloor podejmie w hali Globus MKS Piotrcovia Piotrków Trybunalski

Po porażce z Zagłębiem Lubin lubelskie szczypiornistki skupiają się na obronie drugiego miejsca w tabeli

Cztery dni egzaminów. Trzeba zdać i można być radcą prawnym
ZDJĘCIA
galeria

Cztery dni egzaminów. Trzeba zdać i można być radcą prawnym

80 osób w Lublinie zasiadło we wtorek do komputerów i przystąpiło do egzaminu na radcę prawnego. Przyszłych adeptów w zawodzie czekają zagadnienia z wybranych dziedzin prawa oraz etyki zawodowej.

Miliony już na koncie miasta. Za rok mieszkańców wozić będą elektryki

Miliony już na koncie miasta. Za rok mieszkańców wozić będą elektryki

Wyniki konkursu już były, teraz wielka kasa jest już na koncie miasta. W planach są nie tylko zakupy autobusów elektrycznych.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium