środa, 18 października 2017 r.

Moto

Mitsubishi "i”
Mitsubishi \"i”

Poza luksusowym sportowym audi le mans quattro we Frankfurcie pokazano wiele nowych modeli, skierowanych do szerokiego grona odbiorców. Hiszpański seat altea i czeska skoda roomster czy francuksi C2 - to modele, które są lub będą w zasięgu tzw. zwykłych ludzi.

Skoda roomster zbudowana została jako pojazd wyłącznie koncepcyjny, na nieco powiększonej płycie podłogowej fabii, ale z wyjątkowo dużym rozstawem osi (2,71 m), co przy szerokości ponad 1,84 i wysokości 1,67 m, czyni zeń samochód o przestrzeni wewnętrznej, jakiej nie powstydziłaby się londyńska taksówka. Tylne siedzenia można przesuwać o 75 cm (!) tworząc albo bagażówkę (tylne drzwi całe ze szkła), albo dając pasażerom z tyłu komfort limuzyny. By to uzmysłowić dodam, że między przednie a tylne fotele wejdą w poprzek dwa rowery.
Bliski urzeczywistnienia jest 3,5 m długości prototyp małego auta miejskiego Mitsubishi o nazwie "i”. To nie tylko "ja” po angielsku, ale "miłość” po japońsku. W opływowych jak kropla wody liniach auta można się zakochać, a fachowcy wyliczyli, że współczynnik oporu powietrza to zaledwie 0,24. Do napędu ważącego zaledwie 790 kg auta służy 3-cylindrowy. silnik 999 ccm o mocy 68 KM.
Jeszcze bliżej do wejścia do produkcji jest fiat panda SUV, czyli ze stałym napędem 4 x 4. Wyjazd na europejskie na początek bezdroża przewidziany jest w końcu 2004 r., zapewniał Fabrice d'Arche, dyrektor handlowy Fiata Auto Poland. Wersja pokazana we Frankfurcie to znajoma z wcześniejszych salonów koncepcyjna simba. Sportowo-użytkowo panda jest 5 cm dłuższa (3,59 m) i wyższa (1,63 m) od standardowej, przy czym ta druga wartość wynika głównie ze zwiększonego do 17 cm prześwitu, także dzięki 15-calowym kołom (13 i 14 cali w wersji podstawowej). Do przeniesienia napędu służy sprzęgło wiskotyczne. Możliwość podjazdu pod strome wzniesienia - 28 stopni przodem i 21 tyłem - czynią z tego SUV auto prawdziwie terenowe.
Natomiast już za dwa tygodnie zjawi się w salonach dealerów Citroëna Polska najnowszy produkt tej marki, czyli C2. To trzeci model na płycie podłogowej C3 (60 proc. części wspólnych, ale 15 cm krótszy rozstaw osi). O ile jednak model 5-drzwiowy był zaprojektowany z myślą o codziennym użytkowaniu przez rodzinę, a C3 pluriel z myślą o rekreacji, tak 4-osobowy C2 wygląda, jakby miał ochotę natychmiast pożerać drogę. Zresztą obfitość na stoisku we Frankfurcie wersji VTR z silnikiem 1,6 l 100 KM (195 km/h) na 16-calowych kołach, ze sportowymi spojlerami, od razu wskazywała, że u podstaw tworzenia auta znalazł się wyczyn.
  Edytuj ten wpis
Czytaj więcej o:
(0) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Na razie brak komentarzy, Twój może być pierwszy.

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!