czwartek, 17 sierpnia 2017 r.

Moto

Najnowsza honda Civic. 10 generacja już do nas puka

Dodano: 27 września 2016, 14:32
Autor: Paweł Puzio

Honda Civic 10 generacji
Honda Civic 10 generacji

Szersza, dłuższa, niższa i szybsza – taka jest honda civic 10. generacji. Już za kilka dni zadebiutuje podczas salonu samochodowego w Paryżu.

Jak słyszymy słowo civic, od razu nasuwa się skojarzenie z dynamiką. Ten sztandarowy kompakt Hondy od dwóch generacji jest synonimem awangardy w masowej motoryzacji. Tego ducha nie traci także 10. odsłona tego modelu Hondy.

Civic nie ukrywa swoich sportowych ambicji. Szerokie i niskie nadwozie odzwierciedla jego atletyczną naturę. Wersja hatchback jest o 30 mm szersza i o 130 mm dłuższa od 5-drzwiowego modelu poprzedniej generacji. Ponadto, w stosunku do poprzednika, nowy civic został obniżony o 20 mm, co pozwoliło uzyskać opływową linię dachu.

Zaawansowana płyta podłogowa hondy civic jest jednym z głównych elementów konstrukcyjnych gwarantujących dynamikę nowego modelu. Przekonstruowane zawieszenie, niżej położony środek ciężkości oraz wyższa sztywność nadwozia są gwarantami lepszego zachowania się na drodze. Z przodu zastosowano kolumny MacPherson. Z tyłu pracuje całkowicie nowe zawieszenie wielowahaczowe oraz nowa, sztywna rama pomocnicza. Te rozwiązania pozwalają przypuszczać, że auto doskonale prowadzi się po zakrętach. Już z niecierpliwością należy oczekiwać wersji Type R.

Niestety także i Honda idzie w małe silniki. Civic hatchback jest pierwszym modelem Hondy w Europie oferowanym z trzycylindrowym, turbodoładowanym silnikiem benzynowym 1,0 litra oraz czterocylindrową, turbodoładowaną jednostką 1,5 litra.

Trzycylindrowy, benzynowy silnik VTEC TURBO rozwija maksymalny moment obrotowy wynoszący 200 Nm w skojarzeniu z 6-biegową ręczną skrzynią biegów. Natomiast w zestawieniu z przekładnią CVT dostępnych jest 180 Nm. Moc maksymalna 129 KM jest generowana przy 5 500 obr./min.

Większy silnik czterocylindrowy VTEC TURBO o pojemności 1,5 litra oferuje zauważalnie wyższe wartości mocy i momentu obrotowego. Moc maksymalna wynosi 182 KM, natomiast maksymalny moment obrotowy 240 Nm. W przypadku skrzyni CVT te wartości są nieznacznie niższe.
Honda civic 10. generacji oferuje całe mnóstwo systemów i rozwiązań z zakresu bezpieczeństwa, rozrywki i komunikacji. Lista gadżetów jest przeraźliwie długa. Na szczęście auto nie zatraciło swoich podstawowych cech – pewnego prowadzenia i zadziornego wyglądu. 

Czytaj więcej o: motoryzacja
(0) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Na razie brak komentarzy, Twój może być pierwszy.

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!