wtorek, 27 czerwca 2017 r.

Moto

Najszybsze audi w historii

Dodano: 7 sierpnia 2002, 18:38
Autor: (wxl)

 (Audi)
(Audi)

Audi RS6 to samochód jedyny w swoim rodzaju. Jego niepowtarzalna moc, permanentny napęd na cztery koła, bardzo wydajny układ napędowy, czyni zeń unikalny pojazd, najmocniejszy w historii koncernu Audi

Silnik V8 o pojemności 4,2 litra osiąga w audi RS6 moc maksymalną 450 KM przy obrotach od 5700 do 6400 na minutę. Niespotykane jest jednak to, że maksymalny moment obrotowy o wartości 560 Nm jest dostępny w niezwykle szerokim zakresie obrotów - od 1950 do 5600.
Jednostka napędowa V8 biturbo dysponuje aluminiowym kadłubem, techniką pięciozaworową z trzema zaworami wlotowymi i dwoma wylotowymi. Sprawność dwóch turbosprężarek została podwyższona dzięki chłodzeniu powietrza doładowującego.
Hamulce jak dzwon
Układ hamulcowy audi rs 6 został skonstruowany zupełnie na nowo - dostosowany do wysokich osiągów jednostki napędowej. Zarówno koła osi przedniej, jak i tylnej posiadają tarcze hamulcowe wykonane w technologii zaczerpniętej wprost ze sportu samochodowego.
Aluminiowa piasta tarczy hamulcowej redukuje ciężar, co z kolei pozwala zmniejszyć masy nieresorowane. Połączenie z wentylowanymi od wewnątrz żeliwnymi pierścieniami ciernymi zapewnia czternaście promieniowych kołków stalowych. Tego typu konstrukcja umożliwia różną rozszerzalność cieplną elementów składowych tarczy bez ich niepożądanej deformacji.
Oś przednią hamują 8-tłoczkowe zaciski hamulcowe, a na osi tylnej działa hamulec z zaciskiem jednotłoczkowym.
Parametry systemu ABS i elektronicznego rozdziału siły hamowania zostały dopasowane do zmienionych parametrów hydraulicznych.
Nowe zawieszenie
W audi RS6 zastosowano po raz pierwszy innowacyjną koncepcję zawieszenia - Dynamic Ride Control - DRC. Podstawę tego układu stanowi specjalny system tłumiący, który bez udziału elektroniki przeciwdziała przechyłom nadwozia.
W momencie pokonywania zakrętu, przy skręconych kołach przednich, charakterystyka tłumienia zmienia się - przemieszczenia wokół osi wzdłużnej pojazdu (przechyły poprzeczne) zostają znacznie ograniczone. Na tej samej zasadzie system DRC przeciwdziała przechyłom nadwozia wokół osi poprzecznej podczas przyspieszania i hamowania (nurkowanie).
Audi RS6 jest sprowadzany na specjalne zamówienie. Cena jest adekwatna do mocy silnika.
Czytaj więcej o:
(0) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Ostatnie komentarze

Na razie brak komentarzy, Twój może być pierwszy.

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!