sobota, 22 lipca 2017 r.

Moto

Następca lublina wciąż na papierze

Dodano: 9 maja 2002, 20:46

Włoski koncern Iveco nie będzie produkował samochodu LD100.
Po siedmiu miesiącach negocjacji z lubelską DMP wycofuje się z tego zamiaru. – To nie przekreśla możliwości uruchomienia produkcji tego samochodu – usłyszeliśmy w lubelskim Daewoo. Trwają rozmowy z dwoma innymi zainteresowanymi.

„Podczas dokonywania analizy znaleźliśmy trzy kluczowe kwestie zagrażające naszym wysiłkom dążącym do ożywienia projektu LD 100” – poinformowali wczoraj Włosi w oficjalnym stanowisku.
Chodzi o problemy z zakresu finansów, ekonomii i logistyki, w tym zgody udziałowców na rozpoczęcie inwestycji. „Te trzy dziedziny ryzyka zmusiły nas do decyzji o odstąpieniu od transakcji” – argumentują Włosi.
– Nie znam powodów, a tym bardziej szczegółów tej decyzji – mówi Michał Markiewicz z działu informacji Iveco Poland. – My nie byliśmy stroną w negocjacjach, wszystko załatwiała centrala w Turynie.
Udało nam się ustalić szczegóły. Włosi bali się m.in. skomplikowanej struktury własności LD 100 oraz twierdzili, że wyniki biznesplanu są zbyt odległe od ich oczekiwań. – Oznacza to tylko tyle, że straciliśmy jednego z potencjalnych inwestorów. To nie jest tragedia. Projekt ma cały czas szanse na realizację – podkreśla Paweł Wądołowski, rzecznik syndyka masy upadłości Daewoo Motor Polska. – Będziemy robić wszystko aby doprowadzić do uruchomienia produkcji LD 100.
Szansą na to mają być dwaj inni zainteresowani. Rozmowy z nimi trwają od kilku miesięcy. Nieoficjalnie mówi się, że jeden z nich to brytyjsko-indyjski koncern Hinduja. – Jest duża szansa, że negocjacje uda się sfinalizować i dojdzie do uruchomienia produkcji – dodaje Wądołowski.
Kiedy? Tego nikt nie jest w stanie określić. – Jeśli ten projekt nie znajdzie nabywcy do końca roku, to nie będzie miał szans na realizację. Po prostu będzie już przestarzały – przestrzega nasz informator z branży motoryzacyjnej.
Próby znalezienia inwestora dla LD 100 trwają od 2000 r.
W 2001 roku o krok od przejęcia projektu był Volkswagen. Podpisano nawet wstępną umowę, ostatecznie niemiecki koncern zrezygnował. Jego miejsce zajął Pol-Mot Holding. Na przełomie maja i czerwca 2001 podpisano umowę o przejęciu DMP przez tę firmę. – Ale nic z tego nie wynikło. Skończyło się tylko na deklaracjach – wyjaśnia Wądołowski.
W październiku ub. roku pojawiło się Iveco. LD 100 miało być uzupełnieniem oferty firmy w sektorze aut o masie do 3,5 tony. – Gdy projektem zainteresowało się Iveco, wycofaliśmy się z planów wobec LD 100 – tłumaczy Jerzy Musiał, rzecznik Pol-Mot Holding.

LD 100

Realizacja projektu nowego samochodu dostawczego LD 100 ruszyła w 1998 roku. Do tej pory kosztowała ok. 300 mln dolarów. Ocenia się, że projekt jest zawansowany w 80 proc. Na dokończenie inwestycji potrzeba jeszcze 50 mln dolarów. Pierwsze auta mogłyby zjechać z taśmy w ciągu 1,5 roku od wznowienia projektu.
Czytaj więcej o:
(0) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Ostatnie komentarze

Na razie brak komentarzy, Twój może być pierwszy.

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!