piątek, 18 sierpnia 2017 r.

Moto

Nowa honda accord

Dodano: 4 czerwca 2008, 17:51
Autor: Paweł Puzio

Miauczy jak głodny kotek, emanuje siłą smoka, porusza się z gracją i precyzją tygrysa, a przy tym jest elegancki i świetnie wygląda.

Tak oto prezentuje się nowa honda accord.


Honda accord, ulubiony pojazd młodych gniewnych. Dostojna, duża, dynamiczna - te wszystkie trzy przymiotniki doskonale opisują nową wersję japońskiego klasyka klasy średniej.

Zacznijmy od tego, że nowy accord nieco urósł w stosunku do poprzednika. Samochód jest teraz zauważalnie szerszy i nieco niższy od poprzednika, co dodaje mu sportowy wyraz. Ostro zarysowane linie nadwozia wpadają w oko.

Charakterystyczny przód samochodu jest jednocześnie elegancki i atletyczny. Linia nadwozia emanuje siłą i elegancją. Nie ma w niej nic z dalekowschodniego kiczu. A wręcz przeciwnie. Accord sprawia wrażenie eleganckiego auta dla biznesu.

\"Technodokładność”

Projekt wnętrza jest odzwierciedleniem sportowego ducha samochodu. Deska rozdzielcza została ukształtowana tak, by kierowcy i pasażerowi zapewnić poczucie przebywania w ich własnej, przyjaznej przestrzeni. Interior jasno definiują wyraziste metaliczne listwy przebiegające kokpit od krawędzi drzwi i podążające w dół wzdłuż osłony konsoli centralnej.

Stylowe fotele przednie, oprócz powiększonych oparć, otrzymały nową strukturę wewnętrzną siedzisk, służącą lepszemu tłumieniu drgań i wstrząsów. Dodatkowo, wspaniale trzyma ciało na zakrętach. Całkowicie można się skupić na prowadzeniu auta, a nie kurczowym trzymaniu się kierownicy na zakrętach.

To, co cieszy oko, to precyzyjne wykończenie i przyjazne dla oczu podświetlenie deski. Nie ma mowy o szparkach czy niedoróbkach, tak bardzo denerwujących każdego kierowcę. Wszystko jest skrojone precyzyjnie, jakby wycięte przez laser. Do tego auta wsiada się z wielką przyjemnością.

Accorda zaopatrzono w elektrycznie sterowane otwieranie szyb bocznych z przodu i z tyłu, przy czym szyby drzwi przednich mogą być opuszczane i podnoszone automatycznie, bez konieczności przytrzymywania przycisku. Okna zaopatrzono też w system zapobiegający przycięciu.

Idzie za ręką

W tym aucie czai się tygrys. Zwinny, precyzyjny, szybki. Podczas jazdy nie odczuwa się blisko 5 metrów długości nadwozia. Accord z precyzją pokonuje zakręty. A to jest zasługą niżej położonego środka ciężkości, większego rozstawu kół, całkowicie nowego zawieszenia z podwójnymi wahaczami poprzecznymi z przodu, układem wielowahaczowym z tyłu i progresywnymi amortyzatorami. Słowem - prowadzenie jest pewniejsze, a przechyły nadwozia dużo mniejsze.

Elektryczne wspomaganie układu kierowniczego, zależne od prędkości, jest elementem wyposażenia standardowego wszystkich wersji. Szybko reagujący układ o budowie osiowej, z bezszczotkowym silnikiem elektrycznym dużej mocy, zapewnia znakomite wyczucie drogi przy większych prędkościach, co przekłada się na stabilne i pewne prowadzenie samochodu.

Czysto i śpiewająco

Accord dostępny jest z jednym z pierwszych silników na świecie, spełniających normę emisji spalin Euro 5, która wejdzie w życie dopiero we wrześniu 2009 r. Chodzi o silnik wysokoprężny, tak chwalony w poprzedniej wersji. Jednostka rozwija moc 150 KM przy

4 000 obr./min oraz osiąga maksymalny moment obrotowy 350 Nm przy 2000 obr./min. Poprawa elastyczności silnika zaowocowała lepszymi parametrami trakcyjnymi samochodu: przyspieszenie 0-100 km/h wynosi 9,6 sekund, przy czym obniżono średnie zużycie paliwa do 5,6 l/100 km.

2-litrowa, benzynowa jednostka i-VTEC osiąga podobną moc jak poprzednik - 156 KM przy 6300 obr./min - jest jednak bardziej oszczędna niż poprzedniczka. W cyklu mieszanym zużycie paliwa wynosi 7,2 l/100 km, w porównaniu z 7,7 l/100 km dla poprzedniej generacji. A przy tym pięknie "śpiewa”, że aż zachęca, aby kręcić ją wysoko, prawie do odcięcia.

Silnik o pojemności 2,4 litra jest teraz mocniejszy; osiąga 201 KM przy 7000 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 234 Nm przy 4500 obr./min - wcześniej 190 KM i 223 Nm. Poprawę charakterystyki silnika uzyskano, obniżając jednocześnie zużycie paliwa, które wynosi obecnie 8,8 l/100km.
Czytaj więcej o:
(0) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Na razie brak komentarzy, Twój może być pierwszy.

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!