piątek, 9 grudnia 2016 r.

Moto

Nowa vectra - powrót na szczyt?

Dodano: 14 marca 2002, 09:51
Autor: (wxl),

Nowa vectra za miesiąc, góra dwa, trafi do polskiej sieci sprzedaży. Wbrew panującej tendencji, nowy model ma być tańszy od "starej”
wersji.

7 stycznia rozpoczęto produkcję vectry w Rüsselsheim, najnowocześniejszej fabryce samochodów na świecie, w której budowę zainwestowano 750 milionów euro.
Nowy opel będzie początkowo dostępny jako czterodrzwiowy sedan, wyposażony w czterocylindrowe silniki ECOTEC o mocy od 90 kW/122 KM do 108 kW/147 KM (benzynowe) i od 74 kW/100 KM do 92 kW/125 KM (diesel). Po raz pierwszy model vectra wyposażony będzie w pięciobiegową, automatyczną skrzynię biegów z funkcją "Active Select“. Sportowa wersja GTS będzie dostępna w lecie. Wraz z jej pojawieniem się asortyment dostępnych silników zostanie poszeżony się o jednostkę V6 o pojemności 3,2 litra, mocy 155 kW/211 KM i momencie obrotowym 300 Nm. Będzie to najmocniejsza vectra w historii tego modelu, osiągająca prędkość maksymalną 248 km/h.
Gama vectry zostanie poszerzona w przyszłym roku po wprowadzeniu dwóch kolejnych wersji nadwoziowych oraz nowych jednostek silnikowych i skrzyń biegów. Podobnie jak nowy czterodrzwiowy sedan i sportowa wersja GTS winna podbić serca zarówno tradycyjnych użytkowników, jak i nowych nabywców opli.

Ambicje pokładane w nowym modelu vectry uwidaczniają się w projekcie wnętrza oraz doborze materiałów wykończeniowych, jak również w różnorodności urządzeń mających na celu podwyższenie komfortu jazdy oraz zwiększenie bezpieczeństwa kierowcy i pasażerów. W samochodzie znajdziemy na przykład całkowicie nowy system zintegrowanej elektroniki, inteligentny system klimatyzacji i wentylacji wyposażony w czujniki jakości powietrza, szeroki asortyment urządzeń telekomunikacyjnych, przednie fotele regulowane na osiem różnych sposobów, system kontroli ciśnienia powietrza w oponach, czujnik natężenia opadów, czy system ułatwiający parkowanie "Park Pilot”.
Oprócz solidnego przedziału pasażerskiego, system bezpieczeństwa biernego obejmuje także standardowo przednie i boczne poduszki powietrzne, pełnowymiarową kurtynę powietrzną, opatentowany przez Opla system zwalniania pedałów oraz udoskonalone aktywne zagłówki, zabezpieczające pasażerów przed urazami kręgów szyjnych. Aby maksymalnie ograniczyć koszty eksploatacyjne, w Oplu zwrócono szczególną uwagę na takie zagadnienia, jak ścisła kontrola jakości w trakcie produkcji, konstrukcja umożliwiająca łatwe naprawy oraz umiarkowana klasyfikacja ubezpieczeniowa. Ponadto, w krajach Unii Europejskiej, na samochód udzielana jest dwuletnia gwarancja bez limitu kilometrów, 12-letnia gwarancja na perforację nadwozia (efekt wyjątkowo precyzyjnej galwanizacji), zaś okres pomiędzy przeglądami wynosi teraz 24 miesiące lub 30 000 km przebiegu w przypadku silników benzynowych i 50 000 w przypadku silników wysokoprężnych.
Czytaj więcej o:
(0) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Ostatnie komentarze

Na razie brak komentarzy, Twój może być pierwszy.

Pozostałe informacje

Alarm 24

CENEO