wtorek, 17 października 2017 r.

Moto

Po sześciu latach produkcji i 4 milionach egzemplarzy sprzedanych na całym świecie, obecna generacja forda focusa schodzi ze sceny. Nadjeżdża nowy ford focus.
W chwili premiery nowego forda focusa rodzina modelu obejmuje wersje 3- i 5-drzwiowe, kombi a także c-max. 4-drzwiowa wersja sedan będzie miała swoją premierę w 2005 roku.

Sylwetka

Nowy ford focus przyciąga wzrok charakterystyczną sylwetką, którą podkreśla dynamiczna linia przedniej szyby oraz opadający, niemal sportowy kontur tylnej części nadwozia, wyróżniający nowego forda na tle większości konkurentów w segmencie. Niżej osadzone nadwozie podkreśla bardziej sportowy charakter. Efekt ten nie jest wyłącznie efektem optycznym, gdyż zwiększony rozstaw osi i szerszy rozstaw kół oraz większa sztywność konstrukcji nadwozia – to cechy nowego focusa.

Większy

W porównaniu z obecnie produkowanym modelem nowy ford focus ma o 25 mm dłuższy rozstaw osi i o 40 mm szerszy rozstaw kół. Dzięki temu nowy model pewniej trzyma się nawierzchni, a dodatkową zaletą jest większe i przestronniejsze wnętrze. Modyfikacje układu jezdnego oparto na siedmiu latach doświadczeń w produkcji poprzedniego modelu, przede wszystkim zaś na stałych ulepszeniach tylnego wielowahaczowego zawieszenia.

Silniki

Nowy ford focus jest dostępny z niezwykle szeroką gamą jednostek napędowych, wśród których na specjalną uwagę zasługuje zupełnie nowa wersja 1,6-litrowego silnika benzynowego Duratec Ti-VCT (o mocy 115 KM), wyposażonego w układ ze zmiennymi fazami rozrządu, niezależnie dla obu wałków.
Daje on zwiększenie wartości momentu przy wyższych zakresach obrotów silnika, jednocześnie przyczyniając się do zmniejszenia zużycia paliwa, sięgającego nawet 5 proc.
Ford focus jest oczywiście oferowany w wersjach z nowoczesnymi silnikami wysokoprężnymi Duratorq TDCi, z turbodoładowaniem i układem wtryskowym common rail. Dostępne są wersje silników Duratorq TDCi o pojemności 1,6 litra o mocy 109 KM oraz 2,0 litrów (136 KM) – obie zaprezentowano już wcześniej jako silniki napędzające forda focusa c-max.

Bezpieczeństwo

Podobnie jak jego poprzednik, najnowszy model forda focus jest samochodem, w którym pierwszorzędne znaczenie ma bezpieczeństwo: obok solidnej konstrukcji nadwozia, chroniącej jadących przed skutkami kolizji, ford focus jest wyposażony w liczne rozwiązania zwiększające bezpieczeństwo bierne.
Nowy ford focus może być opcjonalnie wyposażony zarówno w poduszki boczne, chroniące okolice klatki piersiowej i głowy, oraz kurtyny powietrzne, po napełnieniu pokrywające przestrzeń od słupka przedniego do słupka tylnego), a także standardowo w napinacze pasów z ogranicznikami naprężenia taśmy pasów w zwijaczach oraz specjalne mocowania fotelików dziecięcych typu ISOFIX. Wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa biernego uzupełniają standardowo montowane poduszki czołowe.

Obsługa

Wszystkie modele i wersje charakteryzują się takimi samymi wydłużonymi przebiegami między planowymi przeglądami jak ford focus c-max. Planowe przeglądy zaleca się przeprowadzać raz do roku lub po przejechaniu każdych 20 000 km, co oznacza, że nakłady na obsługę forda focusa należą do najniższych w tym segmencie samochodów.
  Edytuj ten wpis
Czytaj więcej o:
(0) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Na razie brak komentarzy, Twój może być pierwszy.

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!