piątek, 24 listopada 2017 r.

Moto

Nowy jeep cherokee - pierwsze spotkanie

  Edytuj ten wpis
Dodano: 19 grudnia 2001, 19:17

Jako pierwsi w regionie odbyliśmy jazdy nowym jeepem cherokee. Andrzej Lenartowicz, lubelski dealer DaimlerChrysler, udostępnił nam do krótkiego testu całkowicie nowy samochód. Na liczniku sumarycznym były tylko 24 kilometry przebiegu.

Pod maską cherokee zamontowano potężny 8-cylindrowy silnik, o pojemności 3,7 litra. Jazda tym samochodem to prawdziwa frajda. Typowa, amerykańska jednostka napędowa dysponowała olbrzymim nadmiarem mocy. Prawie 2-tonowy pojazd przyspieszał jak dobra limuzyna, reagując błyskawicznie na wciśnięcie pedału gazu. Przyspieszenia nie opóźniała automatyczna skrzynia biegów, która bardzo dobrze spisywała się. Niestety, auto było wyposażone w terenowo-szosowe opony, które przy śnieżnej aurze nie zapewniały dostatecznego kontaktu z podłożem. Zbyt mocne dociśnięcie pedału gazu kończyło się tańcem na jezdni.
Testowe auto wzbudzało sensację na ulicy, co już rzadko zdarza się. Kiedy tylko stanęliśmy na parkingu, zaraz wokół samochodu gromadziła się grupka ludzi, która z cmokaniem oglądała cherokee.
Nowy cherokee charakteryzuje się krótkim zwisem przednimi i tylnym dla maksymalnego wykorzystania zdolności jazdy w terenie. Wyraźne nadkola błotników i trafnie dobrane wymiary ogumienia odzwierciedlają charakter tego samochodu. Duże szyby zapewniają doskonałą widoczność tak na drodze, jak i w terenie.
Unikalny oraz "niewątpliwie
jeep'owaty” - to określenia stylu nowego cherokee.
Linia maski silnika została obniżona dla polepszenia widoczności, co stwarza efekt tłoczonej, zwężającej się ku tyłowi płaszczyzny.
Dwie odmiany cherokee różnią się motywami zewnętrznymi. W odmianie sport występują kontrastowe obudowy zderzaków, nadkola błotników i boczne listwy nadwozia, stwarzające mocny wygląd auta. Odmiana limited to wykwintny wygląd, ze zderzakami, nadkolami i listwami bocznymi w kolorze nadwozia.
Wnętrze to najwyższy komfort i użyteczność. Nowy cherokee zapewnia wyjątkowo dużo miejsca nad głowa dla pasażerów, a praktyczne rozwiązanie jednoręcznego składania tylnego siedzenia 65/35 - wydatnie zwiększa wygodę przewozu pasażerów jak i bagażu. Tylny bagażnik posiada uchwyty mocowania ładunku oraz zawieszenia toreb zakupowych.
  Edytuj ten wpis
Czytaj więcej o:
(0) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Na razie brak komentarzy, Twój może być pierwszy.

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!