piątek, 20 października 2017 r.

Moto

Octavia o stopień wyżej

  Edytuj ten wpis
Dodano: 23 czerwca 2004, 18:41

Nowa octavia, pokazana na tegorocznym Salonie Samochodowym w Genewie, należała do modeli najdokładniej mierzonych i fotografowanych przez Japończyków - specjalistów od dokumentowania najciekawszych światowych innowacji. Nie inaczej było podczas polskiej premiery prasowej w Rzucewie nad Zatoką Pucką. Z jedną różnicą: nie było Japończyków.

To zupełnie nowe auto na płycie podłogowej VW golf V. Od poprzedniej octavii jest ono o 6,5 cm dłuższe. Zwiększono pojemność bagażnika o 32 l, do 560 l. Po podniesieniu przeszklonych piątych drzwi (jest to wersja liftback), ukazuje się przestrzeń godna pick-upa.
We wnętrzu cieszy widok dwóch bardzo czytelnych wskaźników zegarowych (prędkościomierz i obrotomierz) oraz nowa konsola centralna z ergonomicznym sterowaniem nagłośnieniem, nawigacją (opcja - system Nexus), klimatyzacją (dwustrefowa automatyczna w opcji). Oryginalny jest system wentylacji z nawiewem wzdłuż całej przedniej szyby. Schowków wymyślono tyle, że można zapomnieć, co gdzie jest (kieszenie, uchwyty na napoje, schowki klimatyzowane w tym Jumbo-box). Deska rozdzielcza pokryta jest miękkim tworzywem w technice "natryskiwania skóry”, podobnie górna cześć tapicerki drzwi. Fotele dobrze "trzymają”, chociaż nie wszystkim odpowiada profilowanie boczków. Nowością są aktywne zagłówki (opcja) - jeden z rozlicznych elementów bezpieczeństwa biernego i czynnego. W standardzie są 4 poduszki, w opcji kurtyny powietrzne. Samochód jest w środku bardzo cichy, co uzyskano m.in. dzięki podwójnym uszczelkom drzwi, poprawiającym jednocześnie aerodynamikę.
Prowadzenie i stateczność są jeszcze lepsze niż w i tak bardzo dobrej pod względem trakcyjnym "starszej” wersji. Bardzo przydaje się przy manewrowaniu elektromechaniczny system wspomagania kierownicy. ABS, MBA, EBV, ASR, MSR jako systemy podnoszące bezpieczeństwo występują w standardzie, a w bogatszych wersjach ESP i monitorowanie ciśnienia w oponach.
Nowa octavia otrzymuje cztery silniki benzynowe: dwa z tradycyjnym wtryskiem 1,4 l (75 KM) i 1,6 l (102 KM) oraz dwa z wtryskiem bezpośrednim do komory spalania FSI 1,6 l (115 KM) i 2,0 l (150 KM) - ten ostatni dla lubiących ponadprzeciętną dynamikę jazdy. Do wybory są dwa wyjątkowo oszczędne (5-5,5 l/100 km) diesle z pompowtryskiwaczami 1,9 l (103 KM) i 2,0 l (140 KM).
Na polski rynek nowa octavia "wjedzie” na początku września, cenę poznamy w połowie sierpnia, zapewnił Tomasz Chmielowiec ze Skody Auto Polska. W Czechach model classic 1,4 l kosztuje - w przeliczeniu - 62 tys. zł. To niemało, ale nowa octavia ma wypełnić lukę między obecnym modelem a flagowym superbem. Starsza octavia będzie produkowana do końca 2005 r.
  Edytuj ten wpis
Czytaj więcej o:
(0) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Na razie brak komentarzy, Twój może być pierwszy.

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!