wtorek, 6 grudnia 2016 r.

Moto

Opel astra III odkrywa swoje tajemnice

Dodano: 23 lipca 2003, 17:59

 (Opel)
(Opel)

W końcu minionego tygodnia miał swą oficjalną premierę opel astra III (czy, jak kto woli C, bo tak jest on roboczo określany). Ściślej rzecz ujmując, premierę miały... pierwsze zdjęcia tego nowego modelu Opla. Taka bowiem jest teraz w świecie motoryzacyjnym praktyka: najpierw fotografie nowego samochodu, dopiero potem jego premiera w postaci materialnej.

Zasłonę zdjęto z pierwszego wariantu opla astry nowej generacji - z wersji pięciodrzwiowej. Nowa stylistyka - z mocno zaznaczonymi liniami, dobrze wyważonymi proporcjami, dużymi płaszczyznami bocznymi, wyrazistymi nadkolami - wyraźnie wskazuje na rodowód oplowski. Przednia części nadwozia, z szeroką osłoną chłodnicy oraz trójwymiarowymi reflektorami z przezroczystymi kloszami, tylko to potwierdza. Wiele uwagi poświęcono detalom, np. dużym lampom tylnym, w których po raz pierwszy zastosowano specjalną technologię rozpraszania światła. Zakrzywiona linia dachu, przechodząca w stożkowate zwisy z przodu i z tyłu, długi rozstaw osi oraz szeroki rozstaw kół (aż 18-calowych!) nadaje autu zwinności. Specjalnym akcentem stylistycznym jest przetłoczenie maski silnika, które ma swoje przedłużenie wewnątrz pojazdu na wyrazistej konsoli centralnej
Dzięki nieznacznie zwiększonym gabarytom - jest dłuższa od poprzedniczki o około 14 centymetrów, szersza o dwa centymetry i wyższa o cztery - nowa astra oferuje pasażerom więcej przestrzeni.

System na systemie

Opel astra trzeciej generacji wyposażony jest w adaptacyjny system zawieszenia IDSPlus (Interactive Driving System) wraz z systemem stałej kontroli amortyzowania CDC (Continuous Damping Control). Dzięki temu ostatniemu amortyzatory reagują w czasie rzeczywistym na różne warunki drogowe lub styl jazdy i automatycznie się do nich dostosowują. Natomiast dzięki systemowi IDSPlus kierowca astry może wybrać sportowy tryb jazdy, który zapewnia możliwość regulacji charakterystyki amortyzowania oraz reakcji pedału przyspieszenia i wspomagania układu kierowniczego. W przypadku zastosowania przekładni automatycznej oraz Easytronic biegi są przełączane przy wyższych prędkościach obrotowych silnika.
Inne opcje obejmują system samoregulujących się reflektorów przednich AFL (Adaptive Forward Lighting), po raz pierwszy oferowany w tym segmencie aut, system automatycznego włączania reflektorów po zapadnięciu zmroku oraz nowe silniki benzynowe TWINPORT i wysokoprężne common rail turbo.

Osiem silników

Początkowo dostępnych będzie pięć silników benzynowych i trzy wysokoprężne, o pojemności od 1,4 do 2 litrów i mocy od 80 do 200 KM. Wszystkie jednostki napędowe należą do grupy silników ECOTEC o czterech zaworach na cylinder i spełniają wymagania normy emisji spalin Euro 4. Nowością jest silnik wysokoprężny CDTI o pojemności 1,9 litra 150 KM i 170-konny silnik benzynowy z turbodoładowaniem o pojemności 2 litrów. Podobnie jak dwulitrowa jednostka turbo o mocy 200 KM, współpracują one standardowo z nową, sześciobiegową, ręczną skrzynią biegów.
Nowa pięciodrzwiowa astra swą oficjalną premierę będzie miała na początku września podczas salonu samochodowego we Frankfurcie nad Menem. W sprzedaży pojawi się wiosną 2004 roku, a w niedługim czasie dołączy do niej wersja kombi i trzydrzwiowa wersja sportowa.

Szybciej w Gliwicach

Pamiętajmy, że dzięki szybkiemu wprowadzeniu do produkcji astry III możliwe stało się równie szybkie rozpoczęcie w fabryce Opel Polska w Gliwicach produkcji astry II. Po prostu w fabrykach w Antwerpii (Belgia), Bochum (Niemcy) i Elsmere Port (Wielka Brytania) potrzebne było miejsce pod montaż nowych modeli w gamie Opla. Stąd wynikła konieczność równie szybkiej przeprowadzki stamtąd do Gliwic maszyn i urządzeń do wytwarzania astry II.
Czytaj więcej o:
(0) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Ostatnie komentarze

Na razie brak komentarzy, Twój może być pierwszy.

Pozostałe informacje

Alarm 24

CENEO