wtorek, 17 października 2017 r.

Moto

Ostre cięcie samuraja

  Edytuj ten wpis
Dodano: 13 lutego 2008, 17:47
Autor: Paweł Puzio

Mondeo, passat, A6 będą miały nowego konkurenta. Całkowicie nowa honda accord zostanie zaprezentowana w Genewie w marcu

i zaraz potem pojawi się na rynku.

Samochód jest szerszy oraz niższy od obecnej generacji i charakteryzuje się bardziej sportowym i emocjonalnym stylem. Dynamiczna linia nadwozia z uwypuklonymi muskularnymi błotnikami, podkreślającymi szeroki rozstaw kół modelu, nadaje accordowi silnego i emocjonalnego charakteru.

Postęp, jaki dokonał się w stosunku do modelu poprzedniej generacji, jest jeszcze lepiej widoczny w przypadku wersji tourer (kombi), w której duży nacisk położono na możliwości transportowe.

Trzy serca

W najnowszej hondzie accord debiutuje silnik Diesla drugiej generacji. Podobnie jak poprzednik, nowy silnik i-DTEC jest kompaktowy, lekki i cichy. Wykorzystując najnowocześniejsze technologie piezoelektrycznego, wielostopniowego wtrysku paliwa, bardziej wydajny system recyrkulacji gazów wydechowych oraz filtr cząstek stałych, 2,2-litrowa jednostka z łatwością spełnia normy Euro 5. Jednocześnie, moc jednostki oraz wartość momentu obrotowego zostały zwiększone w stosunku do obecnej generacji silnika. Jednostka produkuje 150 KM/110kW przy 4000 obr./min oraz osiąga maksymalny moment obrotowy 350 Nm przy 2 000 obr./min.

2-litrowy silnik i-VTEC osiąga podobną moc, jak w przypadku poprzednika - 156 KM przy 6300 obr./min, jednak jest jeszcze bardziej oszczędny. Motor o pojemności 2,4-litra jest teraz mocniejszy; osiąga 200 KM przy 7 000 obr./min oraz maksymalny moment obrotowy 233 Nm przy 4 500 obr./min - wcześniej 190 KM i 223 Nm.
Wszystkie trzy silniki współpracują z 6-biegową przekładnią manualną, przy czym do jednostek benzynowych można zamówić 5-biegową przekładnię automatyczną.

Jak przyklejony

Kierowcy z pewnością docenią również doskonałe właściwości jezdne nowego accorda. Niższy środek ciężkości, większy rozstaw kół, całkowicie nowe zawieszenie z podwójnymi wahaczami poprzecznymi z przodu, układem wielowahaczowym z tyłu i progresywnymi amortyzatorami oraz większa sztywność nadwozia powodują, iż accord jeszcze precyzyjniej wypełnia polecenia kierowcy. Prowadzenie jest pewniejsze, a przechyły nadwozia dużo mniejsze.

Na sportowo

Sportowa atmosfera kokpitu została odzwierciedlona w stylistyce deski rozdzielczej, dającej kierowcy i pasażerowi poczucie nieograniczonej przestrzeni. Eleganckie, srebrne elementy wykończeniowe opasają przedni panel z obydwu stron i płynnie przechodzą w konsolę centralną. Stylowe i jeszcze głębiej wyprofilowane przednie siedzenia posiadają nową wewnętrzną strukturę zaprojektowaną w celu redukcji wszelkich wibracji.
We wnętrzu nowego accorda umieszczono "unoszące się” wskaźniki podkreślone dyskretnym światłem. We wnętrzu prędkościomierza znajduje się multi-informacyjny wyświetlacz LCD, na którym pojawiają się najważniejsze dane. Przy pomocy przycisków umieszczonych na kole kierownicy, kierowca w łatwy sposób może przełączać poszczególne funkcje wyświetlacza.
- Nowy accord trafi do salonów w maju - mówi Wiesław Mrozowski z CRH Auto, lubelskiego dilera Hondy. - Cena jest jeszcze nie znana - dodaje.
  Edytuj ten wpis
Czytaj więcej o:
(0) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Na razie brak komentarzy, Twój może być pierwszy.

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!