sobota, 21 października 2017 r.

Moto

Oszczędzanie paliwa to zabawa

  Edytuj ten wpis
Dodano: 19 września 2002, 14:53

Światowa premiera pojazdu koncepcyjnego eco-speedste
w trakcie tegorocznych Samochodowych Targów Paryskich to symboliczny początek największej ofensywy silników wysokoprężnych
w historii Opla. Do końca 2003 roku Opel wprowadzi cztery całkowicie nowe jednostki o mocy
do 130 kW (177 KM). Lekki i zoptymalizowany aerodynamicznie eco-speedster, ilustruje osiągi jednostki ecotec CDTI o pojemności 1,3 litra. W trakcie wstępnych testów ten koncepcyjny pojazd o mocy 112 KM osiągnął prędkość maksymalną przekraczającą 250 km/h, przy czym poziom zużycia paliwa w teście MVEG wyniósł zaledwie 2,5 litra na 100 km.
Prototyp powstał w oparciu
o model speedster, ale posiada nową karoserię z włókna węglowego o znacznie udoskonalonej
aerodynamice. Przy znacznie lepszym współczynniku oporu powietrza 0.20) i dalszej redukcji
masy (zaledwie 660 kg), eco-speedster nawiązuje do innego prototypowego modelu Opla sprzed
30 lat. 1 czerwca
972 roku, na torze Opla
w Dudenhofen, sławę uzyska
zmodyfikowany Opel GT z turbodoładowanym silnikiem wysokoprężnym o pojemności 2,1 litra
i mocy 95 KM. Ustanowił on kilka światowych rekordów
w kategorii silników Diesla,
w tym rekord prędkości, wynoszący 197,5 km/h. Wkrótce potem został wprowadzony na rynek model rekord 2.1 D pierwszy osobowy
Opel wyposażony w silnik wysokoprężny.
Nowy eco-speedster jest dowodem postępu osiągniętego w okresie ostatnich 30 lat, jak również oszałamiającej kariery, jaką
silniki wysokoprężne zrobiły
na rynku samochodów osobowych. Pojawienie się modelu GT po raz pierwszy w historii umożliwiło skojarzenie pojęcia "sportowy” z silnikiem Diesla.
Szczególne wrażenie robią osiągi tego nowego kompaktowego
silnika. Jest to całkowicie nowa jednostka o pojemności 1,3 l,
czterech zaworach na cylinder, doładowana turbosprężarką
o zmiennej geometrii turbiny
i zasilana układem common-
rail najnowszej generacji. Jest to pierwszy, opracowany od podstaw silnik, w ramach współpracy
Fiat-GM Powertrain joint venture. Rozpoczęcie jego produkcji
zaplanowano na rok 2003. Silnik ten spełnia wymagania normy
emisji spalin Euro 4. W modelu
eco-speedster będzie on współpracował z półautomatyczną, ręczną skrzynią biegów Easytronic.
  Edytuj ten wpis
Czytaj więcej o:
(0) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Na razie brak komentarzy, Twój może być pierwszy.

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!