czwartek, 8 grudnia 2016 r.

Moto

Oszczędzanie paliwa to zabawa

Dodano: 19 września 2002, 14:53

Światowa premiera pojazdu koncepcyjnego eco-speedste
w trakcie tegorocznych Samochodowych Targów Paryskich to symboliczny początek największej ofensywy silników wysokoprężnych
w historii Opla. Do końca 2003 roku Opel wprowadzi cztery całkowicie nowe jednostki o mocy
do 130 kW (177 KM). Lekki i zoptymalizowany aerodynamicznie eco-speedster, ilustruje osiągi jednostki ecotec CDTI o pojemności 1,3 litra. W trakcie wstępnych testów ten koncepcyjny pojazd o mocy 112 KM osiągnął prędkość maksymalną przekraczającą 250 km/h, przy czym poziom zużycia paliwa w teście MVEG wyniósł zaledwie 2,5 litra na 100 km.
Prototyp powstał w oparciu
o model speedster, ale posiada nową karoserię z włókna węglowego o znacznie udoskonalonej
aerodynamice. Przy znacznie lepszym współczynniku oporu powietrza 0.20) i dalszej redukcji
masy (zaledwie 660 kg), eco-speedster nawiązuje do innego prototypowego modelu Opla sprzed
30 lat. 1 czerwca
972 roku, na torze Opla
w Dudenhofen, sławę uzyska
zmodyfikowany Opel GT z turbodoładowanym silnikiem wysokoprężnym o pojemności 2,1 litra
i mocy 95 KM. Ustanowił on kilka światowych rekordów
w kategorii silników Diesla,
w tym rekord prędkości, wynoszący 197,5 km/h. Wkrótce potem został wprowadzony na rynek model rekord 2.1 D pierwszy osobowy
Opel wyposażony w silnik wysokoprężny.
Nowy eco-speedster jest dowodem postępu osiągniętego w okresie ostatnich 30 lat, jak również oszałamiającej kariery, jaką
silniki wysokoprężne zrobiły
na rynku samochodów osobowych. Pojawienie się modelu GT po raz pierwszy w historii umożliwiło skojarzenie pojęcia "sportowy” z silnikiem Diesla.
Szczególne wrażenie robią osiągi tego nowego kompaktowego
silnika. Jest to całkowicie nowa jednostka o pojemności 1,3 l,
czterech zaworach na cylinder, doładowana turbosprężarką
o zmiennej geometrii turbiny
i zasilana układem common-
rail najnowszej generacji. Jest to pierwszy, opracowany od podstaw silnik, w ramach współpracy
Fiat-GM Powertrain joint venture. Rozpoczęcie jego produkcji
zaplanowano na rok 2003. Silnik ten spełnia wymagania normy
emisji spalin Euro 4. W modelu
eco-speedster będzie on współpracował z półautomatyczną, ręczną skrzynią biegów Easytronic.
Czytaj więcej o:
(0) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Ostatnie komentarze

Na razie brak komentarzy, Twój może być pierwszy.

Pozostałe informacje

Alarm 24

CENEO