wtorek, 17 października 2017 r.

Moto

Pierwszy w Polsce pojazd na wodór powstał na Politechnice Lubelskiej. Jak działa hydros?

Dodano: 9 lipca 2017, 16:54

Hydros na torze w Le Mans
Hydros na torze w Le Mans

Pierwszy prototypowy pojazd na wodór w Polsce i jeden z pierwszych w Europie stworzyli młodzi inżynierowie z Politechniki Lubelskiej. Mają na koncie już pierwszy sukces.

Hydros to prototyp innowacyjnego trójkołowego pojazdu autorstwa 17-osobowej ekipy Hydrogreen Team. Jej członkowie dwa tygodnie temu wzięli udział w zawodach we francuskim Le Mans, gdzie zakwalifikowali się do przyszłorocznej edycji prestiżowej imprezy Shell Eco-marathon, która odbywa się w Londynie.

Ogniwo zamiast baterii

Pojazd młodych konstruktorów z Politechniki Lubelskiej pierwotnie wyposażony był w napęd elektryczny. Zaprojektowano go tak, aby maksymalnie zminimalizować straty energii dzięki aerodynamicznemu nadwoziu, niesamowicie niskim oporom mechanicznym oraz bardzo sprawnemu układowi napędowemu.
W tym roku zespół rozwinął swój projekt, zamieniając baterię na ogniwo wodorowe. Jeden kilogram wodoru mieści w sobie 3 razy więcej energii niż kilogram benzyny. Odpowiednio przechowywany jest równie bezpieczny, lub bezpieczniejszy niż paliwa węglowodorowe. 

Artykuł premium
lub wykup pełny dostęp do portalu:
Prenumerata
30 dni
koszt: 10,00 zł
  • Nielimitowany dostęp do artykułów premium
  • Czas trwania: 30 dni
Prenumerata
90 dni
koszt: 25,00 zł
  • Nielimitowany dostęp do artykułów premium
  • Czas trwania: 90 dni
Prenumerata
180 dni
koszt: 40,00 zł
  • Nielimitowany dostęp do artykułów premium
  • Czas trwania: 180 dni
Prenumerata
360 dni
koszt: 70,00 zł
  • Nielimitowany dostęp do artykułów premium
  • Czas trwania: 360 dni
Użytkownik niezarejestrowany
Użytkownik niezarejestrowany
(2) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Gość
Gość (9 sierpnia 2017 o 10:12) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
A w budowie pojazdu nie brali udziału ulubieńcy rektora: dr Piotr B z przyjacielem radcą prawnym Ch.?
Rozwiń
Gość
Gość (9 lipca 2017 o 20:57) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Widać niedouczenie redaktorów i to znaczne , w pojeździe akumulatory zostały zastąpione ogniwem paliwowym gdzie konieczny jest wodór, a silnik elektryczny jak napędzał pojazd tak i napędza
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (2)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!