środa, 18 października 2017 r.

Moto

Plany już są, czas na kapitał

  Edytuj ten wpis
Autor: (red)

Kolejny rozdział przygotowań został zamknięty. W miniony poniedziałek czołowy projektant i architekt torów Formuły1, inżynier Hermann Tilke z Aachen (Niemcy) zgodnie z umową dostarczył Master Plan z wstępną konfiguracją toru wyścigowego.

Tor jest integralną częścią inwestycji Białej Podlaskiej, łącznie z otaczającą go infrastrukturą oraz innymi obiektami przeznaczonymi do uprawiania wszelkiego rodzaju sportów motorowych. Znajdzie się tam też miejsce dla innych form szeroko pojętej rekreacji.
Z planu sporządzonego przez inż. Tilke, projektanta takich obiektów jak Hockenheim (Niemcy), A1 - Ring (Austria), Zhuhai (Chiny), Sepang (Malezja), oraz Bahrajn wynika, że tor w Polsce to obiekt wybiegający swym wizerunkiem daleko w przyszłość, w czas XXII wieku. Kombinacja dróg dojazdowych i poszczególnych odcinków toru wytycza różne warianty jego konfiguracji - może on być używany jako całość o długości 5650 m, lub też jako pojedyncze elementy, których długość waha się od 5520 m do 2130 m. Główną częścią jest owal, przypominający nieco słynną Daytonę. Biuro konstrukcyjne inż. Tilke wyliczyło szybkość wchodzenia w jeden z lewych zakrętów na 380 km/godz. Pierwszy nawrót po prostej startowej jest wyprofilowany tak, by szybkość jego pokonywania nie przekraczała 100 km/godz. Wszystkie zakręty posiadają odpowiednio skonstruowane strefy bezpieczeństwa, których szerokość ustalono na podstawie symulacji zachowań samochodów w różnych sytuacjach, jakie mogą pojawić się podczas wyścigu.
Niejako w trasę przejazdu jest wpisany inny obiekt, nazywany Race of Champions, podobny do trasy wyścigu mistrzów rozgrywanego na Kanarach. Podobnie jak tam, w Białej Podlaskiej bieg równoległy będzie również rozgrywany na dwóch poziomach, elementem je łączącym jest bajkowy wiszący most. Tor jest wyposażony w pełną infrastrukturę - boksy, trybuny, stanowisko dowodzenia, stanowiska dla jednostek bezpieczeństwa, centrum medyczne, hotel, centrum prasowe - czyli to, co jest wymagane do homologacji toru przez FIA.
Ciekawostką odróżniającą obiekt w Białej Podlaskiej od innych, nawet bardzo nowoczesnych torów wyścigowych jest jego otoczenie, nie spotykane nigdzie indziej na świecie. Obok samego toru znajdą się też: tor kartingowy (o bardzo ciekawej trasie z licznymi zakrętami), tor motocrossowy i trialowy, specjalny tor dla dragsterów (całkiem prosty, bez żadnych zakrętów). Z innych obiektów sportowo-rekreacyjnych należy wspomnieć o sztucznym jeziorze, stworzonym specjalnie dla uprawiania narciarstwa wodnego oraz akwenie ze sztucznymi falami dla windsurfingowców. Dla pasjonatów - specjalna ścianka do wspinaczki skałkowej a w przyszłości pole golfowe z 18 dołkami oraz tor rallycrossowy.
Przewidziano też obiekt użyteczności publicznej, ośrodek szkolenia z nowoczesną płytą poślizgową i deszczownią. W założeniu można będzie odbywać tam jazdy szkoleniowe nawet na wielotonowych ciężarówkach. Wszystko to zajmuje ok. 360 hektarów powierzchni i jest położone wśród lasów, które nie będą wcale wycięte, wręcz przeciwnie - zostaną wkomponowane w obiekt.
Obecnie Master Plan zostanie dokładnie przeanalizowany przez inwestora, wszelkie powstałe w tym procesie sugestie zostaną natychmiast przekazane projektantowi w celu uwzględnienia ich na planie ostatecznym.
Całość kosztów związanych z wybudowaniem toru została przewidziana na 350 mln dolarów.
  Edytuj ten wpis
Czytaj więcej o:
(0) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Na razie brak komentarzy, Twój może być pierwszy.

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!