sobota, 21 października 2017 r.

Moto

Podwójne zwycięstwo scirocco

  Edytuj ten wpis
Dodano: 26 maja 2009, 08:40

Volkswageny scirocco zasilane gazem ziemnym i benzyną doskonale spisały się podczas najtrudniejszego długodystansowego wyścigu - 24-godzinnej rywalizacji na torze Nürburgring - odnosząc zwycięstwa w swoich klasach. Przed startem Volkswagen po raz pierwszy zaprezentował scirocco R.

Scirocco GT24 - CNG z innowacyjną technologią EcoFuel, prowadzone przez Vaninę Ickx (B), Petera Tertinga (D), Klausa Niedzwiedza (D) i Thomasa Klenke (D) wygrało w kategorii pojazdów z alternatywnym napędem (AT), a w klasyfikacji generalnej znalazło się na 17 miejscu, wyprzedzając wiele mocniejszych samochodów. Scirocco GT24 z silnikiem benzynowym młodego Jimmiego Johanssona (S), Floriana Grubera (D), Nickiego Thiima (DK) i Martina Karlhofera (A) zajęło dobrą 15 pozycję w klasyfikacji generalnej i wywalczyło trzecie z rzędu zwycięstwo dla Volkswagena w klasie samochodów z dwulitrowym silnikiem z turbodoładowaniem (SP3T). Altfrid Heger (D), Cheng Congfu (CN), Carlo van Dam (NL) i Franck Mailleux (F) znaleźli się na trzecim miejscu w klasie SP3T i na 20-tym w klasyfikacji generalnej. Scirocco napędzane gazem ziemnym, za którego kierownicą zasiadł Członek Zarządu Volkswagena ds. Techniki dr Ulrich Hackenberg (D) a także Bernd Ostmann (D), Peter Wyss (CH) i John Barker (GB) ukończył wyścig na drugiej pozycji w klasie AT. Piąte Scirocco Carlosa Sainza (E), Dietera Deppinga (D), Wolfganga Kaufmanna (D) i Patricka Simona (D) mimo doskonałego początku nie ukończyło wyścigu z powodu wypadku.



Na legendarnej Północnej Pętli, przy doskonałej pogodzie, 235 tysięcy widzów mogło podziwiać nie tylko emocjonujący 24-godzinny wyścig, lecz także oglądać światową premierę nowego Scirocco R. Samochód dysponuje mocą 265 KM i jest najmocniejszym wariantem tego sportowego coupé. Scirocco R zaprezentowało się fanom zgromadzonym wzdłuż toru w górach Eifel podczas przejazdu przed startem wyścigu. Pod względem optycznym Scirocco R w dużej mierze przypomina stworzonego dla sportu motorowego Scirocco GT24: z przodu są to duże wloty powietrza w zderzaku, dzięki którym inżynierowie uzyskali optymalne chłodzenie silnika i hamulców, przedni spojler oraz reflektory biksenonowe. Z tyłu dominuje spojler na krawędzi dachu, o wiele większy, niż w modelu seryjnym a także czarny, błyszczący dyfuzor i chromowane podwójne końcówki układu wydechowego.
  Edytuj ten wpis
Czytaj więcej o:
(0) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Na razie brak komentarzy, Twój może być pierwszy.

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!