sobota, 19 sierpnia 2017 r.

Moto

Pokrętna kierownica

Dodano: 17 grudnia 2001, 21:48
Autor: (jaxa)

Choć wadę w układzie kierowniczym w lublinach II i III wykryto już półtora roku temu, dopiero teraz rusza wymiana niebezpiecznych elementów. W dodatku zapłacą za nią sami kierowcy, bo Daewoo nie ma pieniędzy.
Usterka w układzie kierowniczym dotyczy ponad 50 tys. samochodów. – Wada jest poważna – mówi Mirosław Konarzewski, pełnomocnik syndyka ds. ekonomicznych.
Wadliwa jest konstrukcja dźwigni zwrotnicy drążka poprzecznego. Może to doprowadzić do pękania śrub mocujących dźwignię zwrotnicy. – Jeśli doszłoby do ujawnienia wady w trakcie jazdy, to kierowca straciłby panowanie nad pojazdem – wyjaśnia Bogusław Jabłoński, dyr. ds. zapewnienia jakości.
Wada może się ujawnić w lublinach wyprodukowanych między marcem 1997 a listopadem 2000 r. Do tej pory usterka ujawniła się w 110 samochodach spośród 51561, w których zamontowano wadliwy element. – Wszystkie miały miejsce przed rozpoczęciem jazdy. Nie zanotowano żadnego wypadku, w którym ucierpiałyby osoby lub pojazdy – zastrzega Krzysztof Rycaj, szef departamentu zapewnienia jakości.
Operację wymiany wadliwego zespołu zarząd DMP zaakceptował w lutym. Nie rozpoczęła się, bo firma nie zgromadzilia wystarczającej liczby zamienników i pieniędzy.
Koszt wymiany wadliwych elementów oceniany jest na ok. 4 mln zł. Właściciel lublina będzie musiał wydać na naprawę ok. 63 złotych. I zapłaci z własnej kieszeni. Roszczeń wobec syndyka będzie mógł dochodzić później w sądzie.
Czytaj więcej o:
(0) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Na razie brak komentarzy, Twój może być pierwszy.

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!