sobota, 3 grudnia 2016 r.

Moto

Pokrętna kierownica

Dodano: 17 grudnia 2001, 21:48
Autor: (jaxa),

Choć wadę w układzie kierowniczym w lublinach II i III wykryto już półtora roku temu, dopiero teraz rusza wymiana niebezpiecznych elementów. W dodatku zapłacą za nią sami kierowcy, bo Daewoo nie ma pieniędzy.
Usterka w układzie kierowniczym dotyczy ponad 50 tys. samochodów. – Wada jest poważna – mówi Mirosław Konarzewski, pełnomocnik syndyka ds. ekonomicznych.
Wadliwa jest konstrukcja dźwigni zwrotnicy drążka poprzecznego. Może to doprowadzić do pękania śrub mocujących dźwignię zwrotnicy. – Jeśli doszłoby do ujawnienia wady w trakcie jazdy, to kierowca straciłby panowanie nad pojazdem – wyjaśnia Bogusław Jabłoński, dyr. ds. zapewnienia jakości.
Wada może się ujawnić w lublinach wyprodukowanych między marcem 1997 a listopadem 2000 r. Do tej pory usterka ujawniła się w 110 samochodach spośród 51561, w których zamontowano wadliwy element. – Wszystkie miały miejsce przed rozpoczęciem jazdy. Nie zanotowano żadnego wypadku, w którym ucierpiałyby osoby lub pojazdy – zastrzega Krzysztof Rycaj, szef departamentu zapewnienia jakości.
Operację wymiany wadliwego zespołu zarząd DMP zaakceptował w lutym. Nie rozpoczęła się, bo firma nie zgromadzilia wystarczającej liczby zamienników i pieniędzy.
Koszt wymiany wadliwych elementów oceniany jest na ok. 4 mln zł. Właściciel lublina będzie musiał wydać na naprawę ok. 63 złotych. I zapłaci z własnej kieszeni. Roszczeń wobec syndyka będzie mógł dochodzić później w sądzie.
Czytaj więcej o:
(0) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Ostatnie komentarze

Na razie brak komentarzy, Twój może być pierwszy.

Pozostałe informacje

Alarm 24

CENEO