piątek, 9 grudnia 2016 r.

Moto

Randka z C3

Dodano: 8 maja 2002, 19:47

Już w najbliższą sobotę na podbój polskich dróg i kieszeni ruszy nowy citroën C3. Jeden z ciekawszych samochodów ostatnich lat ma być rynkowym hitem. W miniony wtorek, na kilka dni przed prezentacją w salonach, odbyła się prasowa premiera citroëna C3. Nowe auto prezentowano jako model dla całej rodziny, przyjazny środowisku naturalnemu.

C3 faktycznie bije świeżością z zewnątrz. Nowoczesna linia nadwozia budzi ciepłe rodzinne skojarzenia. C3 to miły, rodzinny samochód. Tak naprawdę wysoko poprowadzony dach, to nie tylko zabieg stylistyczny. Chodzi raczej o względy praktyczne. Bardzo dużo miejsca wewnątrz daje możliwość funkcjonalnego rozplanowania wnętrza. Szerokość kabiny na wysokości łokci wynosi 1,4 metra, co jest najlepszym wynikiem w tej klasie samochodów. Podwyższone nadwozie nie daje jednak pełnej swobody wysokim pasażerom na tylnej kanapie. Ludzie powyżej 1,85 metra wzrostu zahaczają głową o dach. Możliwe jest kupno auta ze składanym szklanym dachem panoramicznym. Ciekawa propozycja. Jak na tę klasę samochodów C3 oferuje duży, bo 305-litrowy bagażnik. Możliwe jest także nabycie jako wyposażenie dodatkowe (niektóre wersje) systemu Moduboard, dzięki któremu można konfigurować przestrzeń bagażową stosownie do potrzeb użytkownika.
Wewnątrz w miejsce analogowego znajdujemy cyfrowy prędkościomierz. W serii montuje się także centralny zamek, w bogatszych odmianach sterowany pilotem. Ogromną zaletą jest seryjne elektryczne wspomaganie kierownicy, działające dwustopniowo. Oznacza to, że podczas manewrów np. na parkingu jest bardzo wydajne, a słabnie w miarę nabierania prędkości, co oczywiście daje lepsze czucie auta w trasie
Citroën C3 dysponuje gamą czterech silników. Trzy to jednostki benzynowe, jeden to najnowszy silnik wysokoprężny 1,4 Hdi. Jednostki benzynowe są doskonale znane z poprzednich modeli. Nowością jest silnik 1,4 Hdi. Garść danych o walorach poszczególnych jednostek w tabeli poniżej.
Najnowszy citroën w pierwszej fazie sprzedaży będzie dostępny w dwóch wersjach wyposażenia - X, SX. Wersja bazowa X oferuje bez dopłaty dwie poduszki powietrzne, z możliwością wyłącznie lewego airbagu. Seryjnie montowany jest też system załączania świateł awaryjnych w razie nagłego hamowania. W standardzie znajduje się też trzecie światło stop, trzy zagłówki i z tyłu, przyciemniane szyby, trzy pasy bezpieczeństwa.
Na koniec słów kilka o pieniądzach. Najtańsza wersja C3 z silnikiem 1,1 litra jest do nabycia za
36 450 złotych, wersja 1,4 Hdi SX kosztuje 47 450 złotych, zaś najdroższa z silnikiem 1.6 16 V to wydatek rzędu 48 800 zł.
Radzimy jednak osobiście poznać walory C3 i umówić się na randkę z tym samochodem, najlepiej już w najbliższy weekend w jedynym salonie Citroëna w regionie, czyli w Auto Forum w Lublinie.

Citroën C3 w liczbach

Wersja silnikowa 1,1 1,4 1,4 HDi 1,6 16V
Moc w KM 61 75 70 110
Przyspieszenie od 0 do 100 km/h 15,9 s 12,4 s 13,4 s 9,7 s
Prędkość maksymalna w km/h 153 167 165 192
Zużycie paliwa w litrach na 100 km
Cykl miejski 7,8 8,2 5,1 8,6
Trasa 5,0 5,0 3,8 5,2
Średnio 6,0 6,2 4,2 6,5
Tabela według danych producenta

Adam Matejak współwłaściciel firmy Auto Forum, regionalnego Dealera Citroëna

Zainteresowanie C3 jest ogromne. Tak naprawdę to już dzisiaj możemy zbierać zapisy. Przypuszczam, ze najnowsze dziecko będzie hitem rynkowym. Auto Forum będzie dysponować około 100 egzemplarzami C3 do końca roku. Obawiam się, że liczba ta nie zaspokoi popytu. Przypuszczamy, że co piąty zainteresowany klient będzie mógł kupić C3.
Czytaj więcej o:
(0) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Ostatnie komentarze

Na razie brak komentarzy, Twój może być pierwszy.

Pozostałe informacje

Alarm 24

CENEO