czwartek, 8 grudnia 2016 r.

Moto

Rewolucja w klasie średniej

Dodano: 27 listopada 2002, 19:42

Koniec z mdłym wizerunkiem - powiedzieli sobie styliści pracujący dla Toyoty. Nowa avensis ma się wyróżniać nie tylko techniczną perfekcją, ale i nowoczesnym, wyszukanym wyglądem. Zatem avensis przeszła poważną operację plastyczną, a nie mały lifting poprawiający urodę. Pozbyto się całkowicie pretensjonalnych cech, typowych dla aut klasy średniej "made in Japan”.

Wyraźnie zarysowana linia nadwozia, ostre cięcia, odważne podejście do zagadnienia lamp przednich i tylnych - przyniosły pożądany efekt. Nowa avensis wyróżnia się pośród innych propozycji rynkowych w tej klasie. Jednocześnie nabiera sporo świeżości i sportowego sznytu. Projektantom z ośrodka ED2 na Lazurowym Wybrzeży udała się rzecz trudna - połączenie elegancji, sportu i wyrazistego wyglądu. Warto też dorzucić, że nowa avensis to mistrzyni w cięciu powietrza. Współczynnik Cx dla modelu sedan i liftback wynosi 0,28, dla modelu kombi - 0,29.
Nowa bryła nadwozia zapewnia użytkownikom nie tylko wrażenia estetyczne, ale też sporo miejsca w środku. Avensis oferuje najwięcej miejsca w swojej klasie, pod względem przestrzeni na tylnych fotelach, wysokości pomiędzy linią oczu a sufitem, czy w tzw. punkcie biodrowym, zapewniającym bezproblemowe wsiadanie i wysiadanie.
Toyota w modelu avensis zastosowała niezwykle zawansowany program ochrony przed skutkami zderzeń. Poza standardowymi zabezpieczeniami - wzmocniona konstrukcja, system airbagów, elektroniczne systemy kontroli trakcji i hamowania - w avensis znajdujemy rzecz unikalną. Poduszka powietrzna chroniąca nogi kierowcy, to zupełna nowość na rynku europejskim. 18-litrowy airbag umieszczony jest pod kolumna kierownicy, po wybuchu osłania kolana i górną część uda kierowcy, likwidując ryzyko zranienia przez kolumnę kierownicy czy stacyjkę.
Nowa toyota avensis to ostatni element w odnowionej gamie. Po corolli i yarisie przyszedł czas na sztandarowy model w klasie średniej oferowany przez japońskiego producenta.
Charakteryzuje się on niezwykłą obszernością. Cechę tę zawdzięcza wymiarom, które wynoszą 4,63 metra długości (4,70 w przypadku wersji kombi), 1,76 metra szerokości oraz 1,48 metra wysokości. Rozstaw osi jest także imponujący - 2,7 metra.
W środku natomiast znajdujemy pełny luksus. Uwagę jednak zwraca system audio, wykonany we współpracy z firmą Panasonic. Prawdziwa sala koncertowa - 8 głośników szerkopasmowych plus wysokotonowy, 40-watowy wzmacniacz i maksymalne wyciszenie wnętrza, dzięki zastosowaniu nowoczesnego materiału dźwiękochłonnego Ultra LightTM.
I na koniec słów kilka o silnikach. Do wyboru są trzy jednostki benzynowe - 1,6 - 110 KM, 1,8 - 129 KM i 2,0 z bezpośrednim wtryskiem paliwa - 147 KM. Dla "dieslowców” toyota avensis ma tylko jedną propozycję - 2,0 D-4D CR - 116 KM.
Nową avensis poznamy z bliska na początku przyszłego roku.
Czytaj więcej o:
(0) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Ostatnie komentarze

Na razie brak komentarzy, Twój może być pierwszy.

Pozostałe informacje

Alarm 24

CENEO