poniedziałek, 21 sierpnia 2017 r.

Moto

SUV Renault - trzy samochody w jednym

Dodano: 10 lipca 2008, 10:18
Autor: Paweł Puzio

Silniki i design prosto znad Sekwany, zawieszenie i napęd 4 x 4 z nowego nissana x-trail, produkcja w zakładach Samsunga w Korei.

Wyszedł z tego całkiem zgrabny pojazd, który kusi wyglądem oraz walorami jezdnymi.

Renault ma już doświadczenia z napędem na cztery koła. Renault kangoo, czy kiedyś, dawno temu, renault 21 nevada. Czas jednak szybko płynie, a francuski koncern nie ma w portfelu auta z napędem na 4 koła. I nikt tu nie myśli o rasowej terenówce na ramie, którą można do woli brodzić po bagnach.

Raczej chodzi o crossovera, czyli furkę dla Europejczyka, który niekoniecznie zawsze lubi jeździć po twardej nawierzchni, ale także nie jest amatorem upaprania się po pachy w błocie.

Z każdego coś najlepszego

W przypadku koleosa nie ma zatem mowy o skomplikowanej obsłudze, wymagającej zaawansowanej wiedzy. Renault koleos jest crossoverem, czerpiącym inspirację ze świata klasycznych wersji nadwoziowych, vanów i samochodów 4 x 4. Łączy w sobie najlepsze cechy tych trzech typów aut.

W koleosie zastosowano zawieszenie przednie typu Mac Pherson oraz niezależne wielodrążkowe zawieszenie kół tylnych, wprowadzone w nowym x-trail.

Pojedzie w każdych warunkach

Tak skomponowane zawieszenie zapewnia dość dobre prowadzenie na każdym rodzaju nawierzchni, od autostrady, poprzez szuter i grzązki piach leśnych duktów.
Zawieszenie koleosa jest przystosowane do jazdy w terenie. Auto ma prześwit 206 mm (188 mm w przypadku wersji z silnikami wysokoprężnymi) oraz kąt natarcia i zjazdu wynoszące odpowiednio 27 i 31 stopni. Zatem - górek się nie boi. Dla mniej doświadczonych kierowców Renault przygotował elektroniczne systemy ułatwiające ruszanie pod górę i zjazd (samochód sam dobiera siłę hamowania, bez potrzeby operowania pedałem hamulca).

Rozłożenie napędu na przednie i tylne koła następuje automatycznie w zależności od przyczepności. W ekstremalnych warunkach napęd jest rozdzielany po równo na przednią i tylną oś za pomocą elektronicznie sterowanego sprzęgła i systemu najnowszej generacji All mode 4 x 4.

Pomyśli za kierowcę

Na nawierzchniach o słabej przyczepności (śnieg, błoto, ziemia, piasek) kierowca ma możliwość elektronicznego zablokowania rozdziału mocy na wszystkie koła i przeniesienia 50 proc. momentu obrotowego na tylną oś za pomocą przełącznika na desce rozdzielczej.

Ładny \"kawałek żelaza”

Poza walorami technicznymi, koleos to także ładny kawałek samochodu. A przede wszystkim bardzo cichy. Na tle konkurencji wypada bardzo dobrze.
Czytaj więcej o:
(0) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Na razie brak komentarzy, Twój może być pierwszy.

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!