poniedziałek, 18 grudnia 2017 r.

Moto

Toyota avensis 1.8 CVT Multidrive S

  Edytuj ten wpis
Dodano: 21 stycznia 2009, 16:16
Autor: Paweł Puzio

W 1998 roku zadebiutowała avensis. Na 10 urodziny Toyota zrobiła polskim użytkownikom niespodziankę - zaprezentowała III generację tego modelu.

Prezent wprawdzie trafił do nas z lekkim opóźnieniem, ale poślizg był zaledwie kilkudniowy.

Tak, to już 10 lat, jak avensis uprzyjemnia życie. Nigdy nie była porywająca, ale zawsze chwytała za serce i portfel solidnością wykonania oraz opinią dobrego auta dla klasy średniej, dla rodziny. Niektórzy wręcz posądzali ją o brzydotę, ale nikt nie lekceważył na drodze. Solidne silniki, dobre zawieszenia, w efekcie dawały mieszankę, która zawsze budzi respekt. Jak zatem tak szacowna członkini rodziny Toyota ma się po ostatnich zmianach.

O gustach…

Gdyby ktoś miał uczucie déja vu, patrząc na nową avensis, to niech nie szuka w pamięci wzorca. Podpowiadamy: wbijcie w Google hasło avalon, a wasze rozterki będą rozwiane.

Jedno trzeba przyznać avensis A.D. 2008/2009 jest o niebo ładniejsza niż wersja II generacji. Lżejsza linia, bardziej wysublimowane kształt. Znacznie lepiej niż u poprzedniczki, która bez obaw mogła być pomylona z saperskim pontonem. Dość jednak o gustach, bo każdy lubi to, co mu się podoba. Plus za zmiany stylistyczne. Jest dużo lepiej.

Osobowość - jej siła

Wrażeń w przypadku nowej avensis należy szukać podczas jazdy. Zamontowany pod maską agregat o pojemności 1.8 litra Valvematic wytwarza moc 187 KM i prawie 200 Nm - to tyle, co dwulitrówka w dawnej wersji. Kluczyka brak, bo rozruch odbywa się po wciśnięciu włącznika start-stop.

Miodowe kontrolki z lekkim błękitnym podświetleniem dają znać, że auto jest już gotowe do drogi. Jeszcze z tylko minidźwignia elektrycznego hamulca postojowego, skrzynka w pozycji "D” i można jechać.

Cisza - to pierwsze wrażenie. Avensis III generacji jest doskonale wytłumiona. Specjalna konstrukcja szyby, niższe opory nadwozia, kształt lusterek, wygłuszenie przedziału silnikowego itd… W efekcie do wnętrza dochodzą jedynie pomruki silnika i lekko słyszalne westchnienia gazowych amortyzatorów na polskich dziurach.

Wnętrze testowej wersji sol plus, nie porywa feerią barw, lecz ujmuje jakością materiałów, precyzją montażu oraz stonowanymi szarostalowymi barwami, miłych w dotyku plastików. Nobles oblige, pochodzenie zobowiązuje, a o tym nie zapomniano projektując wnętrze nowej avensis. Jedynie wątpliwości budzi z byt mały wyświetlacz dwustrefowej klimatyzacji. Poza tym, jest dobrze - sporo miejsca w środku, poręczne schowki i wygodne fotele, obniżone o 2 centymetry, przez co pozbyto się obrzydliwego uczucia siedzenia na zbyt wysokim zydlu, co, niestety, było tak charakterystyczne dla poprzedniej wersji

147 koni i szybka skrzynka

Silnik 1.8 zupełnie wystarcza, aby dość komfortowo i żwawo podróżować ważącym ponad 1300 kilogramów samochodem. Auto nieźle przyspiesza (10 sekund do setki), oferuję dobrą dynamikę.

Najbardziej jednak ujmuje nowa automatyczna przekładnia typu CVT - Multidrive S. Po prostu bajka. Bardzo szybko zmienia biegi, bez szarpnięć czy zbędnego "myślenia”. Jej krótkie reakcje kierowca jeszcze bardziej docenia, przechodząc na tryb manualny. Można się bawić siedmioma przełożeniami, niemal jak w aucie rajdowym. Ta skrzynka to spore zaskoczenie na plus. Warto na nią wydać dodatkowych 5 tysięcy złotych.

Średnie spalanie podczas kilkuset -kilometrowego testu wyniosło 9,5 litra benzyny na 100 km. Całości dopełniła kamera cofania, dobra nawigacja z dość precyzyjną mapą Polski.

Nowa avensis bardzo szybko staje się przyjaciółką kierowcy. Zwrotna, łatwa w wyczuciu, lekka w prowadzeniu. Żal było się z nią rozstawać na parkingu Auto Parku, lubelskiego dilera Toyoty.
  Edytuj ten wpis
Czytaj więcej o:
bartek
chłop ze wsi
.
(4) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

bartek
bartek (28 marca 2009 o 01:17) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Ciekawi mnie czy pracujesz dla mazdy. Przede wszystkim nei wiem czy zauwżyłes... ale to jest NOWY MODEL. Wiesz co to oznacza?? Ze Avensis II i III to dwa RÓŻNE samochody. Umiesz to sobie wyobrazić??... A jak już przywołujesz testy poprzednich modeli to jestem ciekaw czemu nie wziąłes pod uwage Avensisa I
[url="http://www.autocentrum.pl/oceny/toyota/avensis/i.html"]http://www.autocentrum.pl/oceny/toyota/avensis/i.html[/url]
Miał zbyt wysoką notę i nie pasowało Ci do tekstu wypowiedzi??
Serdecznie odradzasz zakup Toyoty, hmmm.. a przyglądałeś się ocenom innych samochodów tej marki, czy Twój mózg już tego nie objął bo po raz kolejny odrzucił wszystkie argumenty. Ja na przykład mam taką, która wybrałoby ponownie 95% osób. Jeżdzę całkowicie bezawaryjnie a samochód ma ponad 12 lat i 320tys km. [url="http://www.autocentrum.pl/oceny/toyota/corolla/viii.html"]http://www.autocentrum.pl/oceny/toyota/corolla/viii.html[/url]
Rozwiń
chłop ze wsi
chłop ze wsi (23 stycznia 2009 o 19:17) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
prostytucja "dziennikarska"?
Auto jest paskudne
Rozwiń
.
. (22 stycznia 2009 o 21:05) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
typowy komentarz sponsorowany...
Rozwiń
maverick
maverick (22 stycznia 2009 o 01:29) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
no piekny tekst sponsorowany! uprzyjemnia życie? chwyta za serce? pan chyba nigdy nie rozmawiał z żadnym właścicielem tego francusko (projekt)-angielskiego (pożal się Boże- wykonanie) dramatu na kołach. Chwyta to on za serce jak czlowieka szlag trafia bo coś się własnie popsuło albo już wariuje od tego trzeszczącego wnętrza. Wiem co mówię już 4 lata się "cieszę" tym rarytasem. Zresztą jak ktoś nie wierzy to zapraszam do zapoznania się z opiniami innych właścicieli [url="http://www.autocentrum.pl/oceny/toyota/avensis/ii.html"]http://www.autocentrum.pl/oceny/toyota/avensis/ii.html[/url]
Poziom satysfakcji z użytkowania 66% dla porównania accord i mazda 6 powyżej 95%. Szczerze wszystkim odradzam zakup tej marki. Z japońskiej jakości zostało tu już tylko wspomnienie.
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (4)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!