czwartek, 8 grudnia 2016 r.

Moto

W rytmie salsy

Dodano: 15 maja 2002, 19:52

Alfie 147 wyrósł groźny konkurent. Właśnie wczoraj mieliśmy okazję po raz pierwszy poznać walory nowego seata ibiza. Do dyspozycji dziennikarzy Iberia Motor Poland, główny importer seatów na polski rynek, przygotowała do testu modele z silnikiem 1,4 litra 16V 75 koni.

Więcej koni, więcej frajdy

Ibiza w poprzednich wydaniach miała opinię samochodu dosyć żywego, trwałego i ekonomicznego. Nowy model w pełni podtrzymuje ten wizerunek. Auto dysponuje jeszcze większą liczbą koni, z tej samej pojemności, jest bardzo żwawe i zwinne.
Do dyspozycji otrzymaliśmy auta z silnikiem 1,4 litra 75 KM (55 kW) 16V. To sprawdzona, wszechstronna jednostka napędowa, która wymagała tylko niewielkich modyfikacji, by móc wystąpić w nowej roli. Ta rzędowa "czwórka” rozwija maksymalną moc 75 KM przy 5000 obr./min, a maksymalny moment obrotowy, wynoszący 126 Nm, przy 3800 obr./min. Płaska krzywa momentu obrotowego (już przy zaledwie 2200 obr./min osiąga się ponad 90 procent wartości maksymalnej) zapewnia doskonałą elastyczność. Jest to jedyny spośród silników przeznaczonych dla nowej ibizy dostępny z 5-biegową przekładnią manualną lub 4-biegową przekładnią automatyczną. My używaliśmy tej pierwszej.
Porównując jednostkę 1,4 60 KM, znaną z poprzedniej wersji ibizy, można stwierdzić jedno. Nowy silnik jest żywszy, lekko się wkręca w obroty. Jest, niestety, trochę głośniejszy od poprzednika. Mankament ten jest jednak skompensowany dynamiką i elastycznością.

Na sportowo

Sylwetka nowej ibizy wzbudziła bardzo pozytywne uczucia. Widać w niej rękę słynnego stylisty Waltera de Silvy, tego samego, który stworzył alfę 147. Być może jest to przyczyna pewnych podobieństw obu modeli.
Agresywny przód, dynamiczny tył - to jest to, co młodzi ludzie lubią najbardziej. Jeszcze więcej sportowych elementów można znaleźć w środku. Okrągłe nawiewy, sportowe zegary, dobre fotele - to kolejne elementy przywodzące konotacje rajdowe w odniesieniu do tego samochodu.
Ibiza 2002 ma wszelkie szanse, aby stać się autem postrzeganym przez pryzmat sportu.

Kilka wersji, cena nie znana

Przed oddaniem materiału do druku cena była jeszcze nie znana. Nie będzie to jednak drastyczna różnica pomiędzy starą i nową wersją.
Auto wejdzie do sprzedaży w połowie roku. Będzie oferowane w nadwoziu trzy- i pięciodrzwiowym. Klienci będą mogli nabywać ibizę w trzech wersjach: stella, sport i signo.
W wersji bazowej będą dwie czołowe poduszki powietrzne (z możliwością odłączenia poduszki pasażera), hydrauliczno-elektryczne wspomaganie kierownicy, system ABS, trzecie światło STOP... Ibiza 2002 ma duże szanse stać się hitem rynkowym. Pierwsze modele testowe trafią do lubelskiego dealera, firmy Euro Marketing, już po 23 maja tego roku.
Czytaj więcej o:
(0) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Ostatnie komentarze

Na razie brak komentarzy, Twój może być pierwszy.

Pozostałe informacje

Alarm 24

CENEO