poniedziałek, 18 grudnia 2017 r.

Moto

Wczorajsza premiera - suzuki swift

  Edytuj ten wpis
Dodano: 4 listopada 2004, 11:23

W poprzednim numerze napisaliśmy kila słów o nowym suzuki swift. Wczoraj, podczas warszawskich targów motoryzacyjnych, miała miejsce polska premiera tego modelu. Jedno już wiadomo: nowy swift trafi do sprzedaży wczesną wiosną przyszłego roku. Cena jest jeszcze nieznana.

Dzisiaj dodatkowo słów kilka o jednostkach napędowych. Do wyboru są trzy wszechstronnie zmodernizowane silniki: benzynowy M13A o pojemności 1,3 litra, benzynowy M15A o pojemności 1,5 litra oraz diesel DDiS o pojemności 1,3 litra. Do wyboru są również trzy rodzaje skrzyni biegów: pięciobiegowa manualna, pięciobiegowa manualna zautomatyzowana (system Manual Transmission Automated) oraz czterobiegowa automatyczna.
Każdy silnik został dostrojony ze szczególnym uwzględnieniem przebiegu krzywej mocy i momentu obrotowego w zakresie małych i średnich prędkości obrotowych (co jest istotne zwłaszcza przy jeździe w mieście oraz na krętych drogach poza miastem). W silnikach zastosowano szereg zaawansowanych rozwiązań technicznych.
Do najważniejszych nowych rozwiązań technicznych zastosowanych w silnikach benzynowych należy zmienne ustawienie faz rozrządu (w silniku benzynowym 1,5 l), co ułatwia uzyskanie maksymalnego momentu obrotowego i mocy w większym zakresie prędkości obrotowej.
Silnik diesel 1,3 l wyposażony jest w układ wtrysku paliwa ze wspólną szyną (common rail), co zapewnia lepsze osiągi, kontrolę emisji oraz mniejsze zużycie paliwa. Powietrze jest zasysane przez turbosprężarkę, co umożliwia uzyskanie płaskiej charakterystyki momentu obrotowego oraz płynne reagowanie nawet przy małych prędkościach obrotowych silnika.
Pięciobiegowa manualna skrzynia biegów (używana z silnikami benzynowymi i silnikiem DDiS) ma unowocześnioną konstrukcję z krótkim skokiem oraz udoskonalonym załączaniem przełożeń, które daje poczucie pewnej i szybkiej zmiany biegów.
Pięciobiegowa skrzynia biegów (używana z silnikiem benzynowym 1,3 litra) łączy w sobie zalety przekładni automatycznej i manualnej, zapewniając łatwe kierowanie i ekonomiczne zużycie paliwa. W trybie automatycznym kierowca może wybrać jedno z dwóch ustawień: ekonomiczne, w którym uzyskuje się bardziej oszczędne zużycie paliwa, oraz normalne, w którym uzyskuje się większą łatwość kierowania pojazdem.
Czterobiegowa automatyczna skrzynia biegów (używana z silnikiem benzynowym 1,5 litra) jest wyposażona w dźwignię z funkcją gate, która umożliwia ręczną zmianę biegów, a tym samym zwiększa przyjemność prowadzenia. Funkcja ta jest często widywana w samochodach sportowych zamkniętych i coupé, ale dotąd rzadko była spotykana w samochodach kategorii supermini.(wxl)
  Edytuj ten wpis
Czytaj więcej o:
(0) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Na razie brak komentarzy, Twój może być pierwszy.

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!