niedziela, 4 grudnia 2016 r.

Moto

Wielki sukces małej pandy

Dodano: 12 listopada 2003, 20:14

W październiku Fiat osiągnął rekordową sprzedaż – ponad 7000 pojazdów. Sprawcą tego sukcesu jest panda, najnowszy produkt Fiata.

Tylko w październiku na polskie drogi wyjechały z salonów Fiata Auto Poland 3703 pandy, a od premiery – prawie 7 tysięcy! Pierwsze miejsce w rankingu najlepiej sprzedających się aut w 6 tygodni po debiucie – tego nie pamiętają najstarsi. Nie wygląda to na chwilowy sukces, choć, jak zauważają analitycy, wszystko zależeć będzie teraz od sprostania popytowi. Fabrice d’Arche, dyrektor handlowy Fiata Auto Poland, podchodzi do tego ze spokojem.

• Czy przewidzieliście tak duży sukces pandy?
– Jesteśmy dumni z sukcesów pandy. Do tej pory sprzedaliśmy w Polsce ponad 10 tys. samochodów, więc jeszcze pewna ich ilość jest do wydania. To prawda, że dziś kupiona panda będzie przekazana klientowi w końcu grudnia lub w styczniu, a w pewnych specjalnych wersjach wyposażeniowych i opcjach nawet do końca stycznia. Utrzymujemy produkcję na najwyższych obrotach, by mogły jak najszybciej trafić do odbiorców, a przecież z Tychów zaopatrujemy w pandy całą Europę. Nie powinienem może zdradzać, ale oczekiwanie w zachodniej Europie jest dłuższe niż w Polsce. Wszędzie są kolejki po pandę. Powtórzę, że fabryka stara się nadążyć z dostawami i widzimy pewne możliwości skrócenia czasu oczekiwania.

• Które wersje pandy cieszą się największym zainteresowaniem klientów?
– Zdecydowanie bestsellerem jest wersja z silnikiem 1,1 fire. Jej udział w sprzedaży dochodzi do 75 proc. W wersji actual, czyli podstawowej, sprzedanych było 60 proc. aut. Mogłoby to znaczyć, że nabywcy uważają mniejszy silnik za absolutnie wystarczający, ale dokupują coś ekstra.

• Co z kolejnymi wcieleniami pandy?
– Zacznijmy od silników. Dziś proponujemy jednostki benzynowe 1,1 (54 KM) i 1,2 (60 KM). Na początku 2004 r. – w lutym lub marcu wprowadzimy słynny wysokoprężny 1,3 multijet (70 KM). Czy nie można było wcześniej skoro to silnik z Bielska-Białej? W segmencie samochodów małych królują silniki benzynowe i takich chce gros klientów. Im wyszliśmy naprzeciw. Z kolei multijet jest montowany do fiatów punto i idea oraz lancii ypsilon, jest więc na niego ogromne zapotrzebowanie. To tłumaczy dlaczego w pandzie znajdzie się nieco później. Co do wersji nadwoziowych, to liczymy na kolejny sukces właśnie wchodzącej na rynek 4-osobowej pandy van – jako kolejnego dowodu, że to „wielkie” małe auto. A pod koniec przyszłego roku zjawi się panda SUV 4x4. To będzie następny przebój.
Czytaj więcej o:
(0) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Ostatnie komentarze

Na razie brak komentarzy, Twój może być pierwszy.

Pozostałe informacje

Alarm 24

CENEO