czwartek, 24 sierpnia 2017 r.

Moto

Zreperuj to sam

Dodano: 16 listopada 2001, 20:41
Autor: Paweł Puzio

Właściciele dostawczych lublinów na gwarancji mają duży problem. Wczoraj syndyk masy upadłości Daewoo Motor Polska rozwiązał umowy z autoryzowanymi serwisami na przeprowadzanie usług serwisowych
i gwarancyjnych.

Decyzja stawia pod ścianą posiadaczy samochodów dostawczych objętych gwarancją. Rozwiązanie umowy z dealerami oznacza brak możliwości naprawy samochodu na gwarancji w autoryzowanym serwisie. Właściciele nowych lublinów wszelkie usterki muszą teraz usuwać sami. Problem dotyczy 12–13 tysięcy samochodów w całym kraju.
– Stało się tak ze względu na brak pieniędzy w masie upadłości DMP potrzebnych na realizację świadczeń gwarancyjnych samochodów Lublin – mówi Paweł Wądołowski, rzecznik prasowy syndyka. – Leszek Liszcz podjął tę decyzję na podstawie prawa upadłościowego oraz uchwały Rady Wierzycieli o odstąpieniu od umów serwisowych i napraw gwarancyjnych.
Co mogą w tej sytuacji zrobić właściciele?
– Nasi klienci są w trudnej sytuacji – mówi anonimowy dealer i serwisant DMP. – Praktycznie możemy odmówić wykonania usługi. Drugie wyjście to naprawa płatna, po której klient z rachunkiem może dochodzić swoich pieniędzy u syndyka. Trzecia droga, to prowadzenie napraw tak jak dotychczas i dochodzenie przez serwis zapłaty od syndyka za wykonane usługi i wykorzystane części zamienne na drodze sądowej.

Także w warszawskim Pol-Mot Holding (na zlecenie tej firmy wyprodukowano 1000 lublinów 3, montaż kolejnych 500 w planach) decyzja Rady Wierzycieli, wprowadzana w życie przez syndyka Leszka Liszcza, spowodowała sporą konsternację. – Pracujemy nad tym zagadnieniem – mówi Jerzy Musiał, rzecznik prasowy Pol-Mot Holding SA. – Problem jest jednak bardzo złożony.
– Za obecną sytuację odpowiadają ludzie rządzący fabryką w przeszłości, którzy doprowadzili firmę do bankructwa – mówi rzecznik Wądołowski. – Prawo narzuca nam co prawda obowiązek uznania wierzytelności wynikających z umów gwarancyjnych poszczególnych samochodów, ale nie wiemy kiedy będziemy dysponować środkami na ich pokrycie.
Syndyk Liszcz nie zamyka drogi do porozumienia. Deklaruje gotowość do zawarcia nowych umów serwisowych z dealerami. Ci zamierzają zastanowić się wspólnie nad problemem. Według nieoficjalnych informacji, niebawem w Poznaniu odbędzie się zjazd byłych już dealerów DMP, którzy chcą razem z prawnikami przedyskutować decyzję syndyka Liszcza.
Czytaj więcej o:
(0) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Na razie brak komentarzy, Twój może być pierwszy.

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!