wtorek, 6 grudnia 2016 r.

Praca

Lubelski makaron na stole w Chicago

Dodano: 10 sierpnia 2001, 17:22

Makaron Lubelski, Pastella, Kluseczki Domowe, Tradycyjny i Aldente, mieszanki piekarnicze, mąka na pizzę, paluszki słone, makowe, sezamowe i cebulowe, a ostatnio też kukurydziane płatki śniadaniowe - to specjały znanej lubelskiej firmy Lubella (dawniej PZZ Lublin).

- Nasz sukces jest wynikiem współ- pracy zespołu i kreatywności szefów - mówi Zbigniew Komsta, dyrektor ds. finansowo- księgowych, członek zarządu Lubelli.
Lublinianin. Ukończył Studium Ekonomiczne im. Vetterów, a w 1995 r. studia na Wydziale Prawa i Administracji UMCS. Zawsze interesował się finansami. Już podczas studiów pracował w prywatnej firmie dystrybucyjnej. Z Lubellą jest związany od 1997 r., po wygraniu konkursu na stanowisko dyrektora finansowego.
- Tu przeżyłem trudny okres transformacji - mówi. - To był czas bardzo dynamicznych zmian, skuteczne budowanie nowoczesnej firmy.
Lubella zatrudnia obecnie około 450 osób. Jako jedna z nielicznych w Polsce w branży spożywczej rozwija się samodzielnie, bez zagranicznego kapitału. W ciągu ostatnich trzech lat wprowadzono tu nowoczesne elementy zarządzania, łączność informatyczną z przedstawicielami handlowymi. Zdaniem Z. Komsty, narzędzia takie są niezbędne w prowadzonym na taką skalę biznesie.
- Jesteśmy w stanie podać rentowność uzyskaną na naszych produktach sprzedawanych w danej godzinie np. w Krakowie - twierdzi dyr. Komsta. Lubella jest jednym z krajowych liderów w dziedzinie przetwórstwa zbożowego. Ma około 30 proc. udziału w polskim rynku makaronowym. Eksportuje swoje wyroby do krajów nadbałtyckich – Litwy, Łotwy i Estonii.
- Nasze produkty sprzedajemy też na rynek amerykański. Kupuje je głównie tamtejsza Polonia. Widocznie przyzwyczailiśmy klientów do dobrej jakości naszych makaronów i ich polskiego smaku. Taka wierność klientów bardzo zobowiązuje - dodaje Z. Komsta.
grupa kapitałowa Lubella kontynuuje osiągnięcia Polskich Zakładów Zbożowych SA w Lublinie. W jej skład wchodzi też spółka Sorga Trade, zajmująca się skupem zbóż, przechowalnictwem i konfekcjonowaniem produktów zbożowych. Lubella ma też wytwórnię makaronu w Gorzowie Wielkopolskim. W ciągu doby z taśm produkcyjnych schodzi około 120 ton wyrobów z marką Lubella.
Dobry menedżer? Według dyrektora Komsty, powinien być odpowiedzialny i mieć dobry kontakt z zespołem. Sukces firmy to przede wszystkim wynik zbiorowej pracy. Plany na przyszłość? Dalszy rozwój, szkolenia z zakresu finansów i zarządzania. W wolnym czasie stara się poświęcać jak najwięcej uwagi rodzinie. Na urlop wybiera się na południe Europy.
Czytaj więcej o:
(0) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Ostatnie komentarze

Na razie brak komentarzy, Twój może być pierwszy.

Pozostałe informacje

Alarm 24

CENEO