Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Puławy

9 grudnia 2015 r.
12:22

Chcą zablokować przebudowę Domu Chemika i ocalić architektoniczne detale

0 51 A A

Warszawskie stowarzyszenie Miasto Jest Nasze walczy o wpisanie Domu Chemika do rejestru zabytków. Chodzi o zablokowanie przebudowy siedziby Puławskiego Ośrodka Kultury w planowanym kształcie. – Ten projekt zniszczy detale modernistycznej architektury – alarmują członkowie stowarzyszenia

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować

Władze Puław od miesięcy przygotowują się do kompleksowej przebudowy Domu Chemika. Przygotowane przez architektów wizualizacje zyskały aprobatę zarówno prezydenta, jak i rady miasta. Po przebudowie, której wartość szacuje się na dziesiątki milionów złotych, POK ma oferować odwiedzającym i pracownikom wyższy komfort w nowoczesnej stylistyce.

Planowany jest m.in. podziemny parking, przeszklone patio, zadaszony łącznik do nowej biblioteki, sala widowiskowa o lepszej widoczności.

Niestety, bezpowrotnie zniknąć mają architektoniczne detale wyróżniające modernistyczny budynek. Nie podoba się to grupie mieszkańców miasta, ale także środowiskom spoza Puław.

Przeciwnicy przebudowy w zaproponowanej formie, organizują się w internecie. Społeczność „Ocalmy POK Dom Chemika” na Facebooku liczy ponad 700 wirtualnych członków. Wspiera ich warszawskie stowarzyszenie „Miasto Jest Nasze”.

To ostatnie od miesięcy stara się wpłynąć na Halinę Landecką, wojewódzkiego konserwatora zabytków w Lublinie, by wpisała budynek przy ul. Wojska Polskiego do rejestru zabytków. Ich wniosek został odrzucony z powodu niezgodności statutu stowarzyszenia z treścią złożonego pisma. W odpowiedzi MJN złożyło zażalenie na tę decyzję do Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Zapowiedziało także powiadomienie prezydenta Puław.

Warszawiacy bronią się, że występują w obronie interesu społecznego, jakim jest ochrona zabytkowego budynku Domu Chemika.

– To jeden z ostatnich w Puławach budynków reprezentujących architektoniczny styl modernizmu w niezmienionym stanie (...) Planowana przez władze miasta przebudowa oznacza zniszczenie pierwotnej architektury, przede wszystkim jego niezwykle wartościowych wnętrz – przekonują członkowie stowarzyszenia. – Budynek straci bogate w detal wykończenia drewniane, ścienne mozaiki, ozdobne sufity sal widowiskowych, a w ich miejsce użyte zostaną materiały określane, jako standardowe – alarmują.

Proponują pozostawienie budynku w obecnym kształcie i jego gruntowne odnowienie. Na wizualizacjach stworzonych przez Witolda Konopińskiego widać próbę przywrócenia obiektowi dawnej świetności bez burzenia części wystawienniczej, czy zrywania marmurowych posadzek. Tych ostatnich żal jest także pracownikom ośrodka.

– Jako plastykowi szkoda mi tego marmuru czy mozaik. Słysząc o konieczności rezygnacji z nich, mam mieszane uczucia. Decyzję o ostatecznym zakresie prac przy przebudowie pozostawiam jednak osobom kompetentnym, dyrekcji Zarządu Inwestycji Miejskich i władzom miasta – mówi Aleksandra Kozak-Kotowska, dyrektor Domu Chemika.

W przebudowie ośrodka, który rok temu skończył 30 lat, chodzi jednak nie tylko o estetykę. Budynek nie spełnia współczesnych norm bezpieczeństwa czy zużycia ciepła. Nie nadąża także za standardami w zakresie wyposażenia. Argumentem, który przemawia do władz miasta jest także możliwość połączenia POK z nową biblioteką (mediateką). Wadą tego projektu jest natomiast jego koszt, wielokrotnie przewyższający koszty gruntownego odświeżenia i remontu budynku

 

Na wizualizacjach stworzonych przez Witolda Konopińskiego widać próbę przywrócenia obiektowi dawnej świetności

Tak miałby wyglądać Dom Chemika i mediateka po przebudowie
Tak miałby wyglądać Dom Chemika i mediateka po przebudowie
Dom Chemika, połowa lat 80.
Dom Chemika, połowa lat 80.
Czytaj więcej o:

Komentarze 51

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
Marek / 17 grudnia 2015 o 11:19

Rozumiem że to jest taki dodatek do merytorycznej dyskusji który ma zapobiec wyniesienu jej na wyższy poziom?

Chyba chce Cię pokonać w myśl zasady "nie rozmawiaj z debilem, bo sprowadzi cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem"... Ot typowy "postępowiec za przebudową.

Avatar
Gość / 16 grudnia 2015 o 00:41

P.S skoro tak tęsknisz za "moderniznem" to czy w domowym kiblu też masz lamperie z farby olejnej?

Rozumiem że to jest taki dodatek do merytorycznej dyskusji który ma zapobiec wyniesienu jej na wyższy poziom?

Avatar
Gość / 16 grudnia 2015 o 00:37

Gratuluję. Nadal nie widzę gdzie tam odbyła się jakaś dyskusja. Propaganda i mizianie się po "kończynach" z kolegami nie zachęca mnie do śledzenia wszystkich twoich postów a tym bardziej skrupulatnego sprawdzania czy na nie odpisujesz - i tak było w przypadku odpowiedzi udzielonej przez ciebie na temat dworca. Pozwól więc że ustosunkuję się do niej teraz:

Miejscem dzieł sztuki są galerie i muzea. Twoja prywatna tęsknota a także poczucie estetyki są dla rozwijającego się miasta drugorzędne. Umiesz tylko krytykowac każdą chęć zmiany w krajobrazie nie podsuwając rozwiązań. Wymysłów o tynku baranku i innych nawet nie komentuje. Chcesz dyskutować to wypunktuj wady projektu i przedstaw racjonalną alternatywe. Dla mnie prymitywa i ignoranta ważne jest, żebym na dworcu nie czuł sie jak w obesranym kiblu. Obecnie tak się właśnie czuje i remont pozwala mi mieć nadzieję że to się zmieni. Za 100 lat twoje wnuki też będą protestowały przeciw modernizacji reliku czasów post mileninych czy jak tam sobie obecny okres zaszufladkują. Takie życie.

Czyżby jednak próba merytoryczej dyskusji na przykładzie dworca? Proszę bardzo, oto podstawowe moim zdaniem wady nowego projektu:

1. Nowy dworzec jest wyraźnie mniejszy. Całkowicie znika jedna kondygnacja części dworcowej co oznacza mniejszą przestrzeń na której trzeba będzie zmieścić poczekalnię i kasy. Do tego widzę na wizualizacji jakies podcienie ze stojakami na rowery. Czyli że przestrzeń służaca obsłudze podróznych będzie niezbyt wielka. Nie wiem czy korzystasz z dworca, mnie zdarza się to dosyć często. W chłodne dni w poczekalni jest bardzo duzo osób które wychodzą na peron tuż przed przyjazdem pociągu. Gdzie one mają się pomieścić? A może, nie daj Boże, ktoś w tym nowym dworcu chciałby usiąść i napić się kawy. Rozumiem że Twoje pojęcie funkcjonalnosci takich czynnosci nie obejmuje? W tej wersji to jest przystanek dobry dla małej mieściny a nie główny dworzec (bo innego w praktyce Pułąwy nie mają) dla 50-cio tysięcznego miasta.

2. Jak usuniemy jedną kondygnację to co zobaczą podróżni przejeżdzający przez Puławy? Dach z wystającym szybem windy? Naprawdę piękna wizytówka miasta.

3. To że nowy dworzec wygląda jak McDonald to juz wiadomo. Do tego kamienne elewacje z piaskowca zastapią panele z blizej nieokrelsonego materiału. Obawiam się że tynku baranka też nie unikniemy. Naprawdę wierzysz że PKP posluży się przy budowie dworca wysokiej jakosci materiałami?

Skoro pytasz o alternatywę, oto ona. Gruntowny remont starego dworca. Remont dachu, docieplenie, wymiana stolarki okiennej i wyczyszczenie kamiennych elewacji. Remont wnetrza. W srodku jest wystarczajaco duzo miejsca na duża poczekalnię i kawiarnię (ktos pamięta jeszcze ze takowa funkcjonowała na piętrze?) Rozsądny architekt wygospodarowałby pewnie jeszcze miejsce na windę. Puławy miałyby ładny dworzec za takie same albo i mniejsze pieniądze.

Twoje rozważania na temat sztuki juz podsumowałem. Ciekawe że w wielu miastach zabytkowe przed i powojenne dworce wyremontowano i dostosowano do wspólczesnych potrzeb. A jesli sztukę chcesz oglądac tylko w muzeach i galeriach to może zburzmy Pałac Czartoryskich i Swiątynie Syblii a teren przeznaczmy pod deweloperkę? Wszak historia i poczucie estetyki są dla rozwijającego się miasta drugorzędne.

Czyżby jednak próba merytoryczej dyskusji na przykładzie dworca? Proszę bardzo, oto podstawowe moim zdaniem wady nowego projektu:

1. Nowy dworzec jest wyraźnie mniejszy. Całkowicie znika jedna kondygnacja części dworcowej co oznacza mniejszą przestrzeń na której trzeba będzie zmieścić poczekalnię i kasy. Do tego widzę na wizualizacji jakies podcienie ze stojakami na rowery. Czyli że przestrzeń służaca obsłudze podróznych będzie niezbyt wielka. Nie wiem czy korzystasz z dworca, mnie zdarza się to dosyć często. W chłodn... rozwiń

Avatar
Gość / 14 grudnia 2015 o 22:01
Jestem ze Świdnicy i w 100% popieram uratowanie Domu Chemika w oryginalnej formie. Powodzenia!
Avatar
Naczelnik / 14 grudnia 2015 o 12:41

P.S skoro tak tęsknisz za "moderniznem" to czy w domowym kiblu też masz lamperie z farby olejnej?

Avatar
Naczelnik / 14 grudnia 2015 o 12:37

O, naprawdę ?, a więc cytuję "Weź idź popłakać na skyscrapper w kółeczku z innymi zboczeńcami. Dworzec to nie dzieło sztuki. Dworzec to miejsce obsługi podróżnych i taką funkcję ma spełniać a nie cieszyć oczy garstki fetyszystów" - Post pod artykulem o przebudowie Dworca Puławy Miasto z 18 listopada, godz. 10:17. Na tym wątku kilka postów wczesniej chwalisz się że juz raz powiedziałes gdzie "zboczeni" obroncy DCH mogą sobie isc popłakać. Więc kto tu wypisuje bzdury?

Gratuluję. Nadal nie widzę gdzie tam odbyła się jakaś dyskusja. Propaganda i mizianie się po "kończynach" z kolegami nie zachęca mnie do śledzenia wszystkich twoich postów a tym bardziej skrupulatnego sprawdzania czy na nie odpisujesz - i tak było w przypadku odpowiedzi udzielonej przez ciebie na temat dworca. Pozwól więc że ustosunkuję się do niej teraz:

Miejscem dzieł sztuki są galerie i muzea. Twoja prywatna tęsknota a także poczucie estetyki są dla rozwijającego się miasta drugorzędne. Umiesz tylko krytykowac każdą chęć zmiany w krajobrazie nie podsuwając rozwiązań. Wymysłów o tynku baranku i innych nawet nie komentuje. Chcesz dyskutować to wypunktuj wady projektu i przedstaw racjonalną alternatywe. Dla mnie prymitywa i ignoranta ważne jest, żebym na dworcu nie czuł sie jak w obesranym kiblu. Obecnie tak się właśnie czuje i remont pozwala mi mieć nadzieję że to się zmieni. Za 100 lat twoje wnuki też będą protestowały przeciw modernizacji reliku czasów post mileninych czy jak tam sobie obecny okres zaszufladkują. Takie życie.

Gratuluję. Nadal nie widzę gdzie tam odbyła się jakaś dyskusja. Propaganda i mizianie się po "kończynach" z kolegami nie zachęca mnie do śledzenia wszystkich twoich postów a tym bardziej skrupulatnego sprawdzania czy na nie odpisujesz - i tak było w przypadku odpowiedzi udzielonej przez ciebie na temat dworca. Pozwól więc że ustosunkuję się do niej teraz:

Miejscem dzieł sztuki są galerie i muzea. Twoja prywatna tęsknota a także poczucie estetyki są dla rozwijającego się miasta drugorzędne. Umiesz tylko krytykowac każd... rozwiń

Avatar
Gość / 14 grudnia 2015 o 10:54

No nie wiem czego oczekiwałeś pisząc jakieś bzdury jakobyśmy już mieli okazje ze sobą dyskutować. Na wizje i urojenia argumentów nie mam.

O, naprawdę ?, a więc cytuję "Weź idź popłakać na skyscrapper w kółeczku z innymi zboczeńcami. Dworzec to nie dzieło sztuki. Dworzec to miejsce obsługi podróżnych i taką funkcję ma spełniać a nie cieszyć oczy garstki fetyszystów" - Post pod artykulem o przebudowie Dworca Puławy Miasto z 18 listopada, godz. 10:17. Na tym wątku kilka postów wczesniej chwalisz się że juz raz powiedziałes gdzie "zboczeni" obroncy DCH mogą sobie isc popłakać. Więc kto tu wypisuje bzdury?

O, naprawdę ?, a więc cytuję "Weź idź popłakać na skyscrapper w kółeczku z innymi zboczeńcami. Dworzec to nie dzieło sztuki. Dworzec to miejsce obsługi podróżnych i taką funkcję ma spełniać a nie cieszyć oczy garstki fetyszystów" - Post pod artykulem o przebudowie Dworca Puławy Miasto z 18 listopada, godz. 10:17. Na tym wątku kilka postów wczesniej chwalisz się że juz raz powiedziałes gdzie "zboczeni" obroncy DCH mogą sobie isc popłakać. Więc kto tu wypisuje bzdury?

rozwiń
Avatar
Rniez153 / 14 grudnia 2015 o 10:31

No nie wiem czego oczekiwałeś pisząc jakieś bzdury jakobyśmy już mieli okazje ze sobą dyskutować. Na wizje i urojenia argumentów nie mam.

Na nic nie masz argumentów, jesteś zwykłym trollem, lub masz beton zamiast mózgu. Dyskusja jak ze ścianą. Inteligentni ludzie z tego co widzę uciekają z Puław do innych miast, zostają na miejscu tylko takie Mirki jak Ty, z którymi dyskusję można odbyć jedynie na temat kopaczo-biegaczy przy piwie w podłej knajpie, albo powspominać, jak fajnie było na dysko i która dziunia miała lepszy tyłeczek. Nie wiem, po co się ładujesz do tematu, w którym ludzie dyskutują o architekturze, chyba tylko po to, żeby obrzucać gównem coś wybudowanego w czasach PRL, bo to jest zawsze modne.

Na nic nie masz argumentów, jesteś zwykłym trollem, lub masz beton zamiast mózgu. Dyskusja jak ze ścianą. Inteligentni ludzie z tego co widzę uciekają z Puław do innych miast, zostają na miejscu tylko takie Mirki jak Ty, z którymi dyskusję można odbyć jedynie na temat kopaczo-biegaczy przy piwie w podłej knajpie, albo powspominać, jak fajnie było na dysko i która dziunia miała lepszy tyłeczek. Nie wiem, po co się ładujesz do tematu, w którym ludzie dyskutują o architekturze, chyba tylko po to, żeby obrzucać gównem coś wybud... rozwiń

Avatar
Naczelnik / 14 grudnia 2015 o 09:50

Wow, naprawdę. Błyskotliwość i głebia tej wypowiedzi wprost zwaliły mnie z nóg. Powinni Cię wziąć do Urzedu Miasta na rzecznika prasowego

No nie wiem czego oczekiwałeś pisząc jakieś bzdury jakobyśmy już mieli okazje ze sobą dyskutować. Na wizje i urojenia argumentów nie mam.

Avatar
Gość / 13 grudnia 2015 o 02:38
tjaaa remont... wszystko będzie ze szkła i "amelinium" a sufity będą oblepione płytami karton - gips, w których będzie mnóstwo małych lampeczek i oczywiście wywiewników od wszędobylskiej, zagrzybionej klimatyzacji, a na podłodze szkliwiony gres. Wszystko to będzie po paru latach usyfione i rozlatujące się po byle trzaśnięciu drzwiami. Komuno wróć - wolę stary dom chemika, przynajmniej jest solidny, a poza tym ma swój urok socrealizmu, który za wszelką cenę staramy się wymazać z naszego otoczenia, który jakby nie było jest naszą częścią bo trwał w Polsce przez blisko pół wieku i bardzo odbił się na naszej rzeczywistości i historii
tjaaa remont... wszystko będzie ze szkła i "amelinium" a sufity będą oblepione płytami karton - gips, w których będzie mnóstwo małych lampeczek i oczywiście wywiewników od wszędobylskiej, zagrzybionej klimatyzacji, a na podłodze szkliwiony gres. Wszystko to będzie po paru latach usyfione i rozlatujące się po byle trzaśnięciu drzwiami. Komuno wróć - wolę stary dom chemika, przynajmniej jest solidny, a poza tym ma swój urok socrealizmu, który za wszelką cenę staramy się wymazać z naszego otoczenia, który jakby nie było jest naszą czę... rozwiń
Avatar
Marek / 17 grudnia 2015 o 11:19

Rozumiem że to jest taki dodatek do merytorycznej dyskusji który ma zapobiec wyniesienu jej na wyższy poziom?

Chyba chce Cię pokonać w myśl zasady "nie rozmawiaj z debilem, bo sprowadzi cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem"... Ot typowy "postępowiec za przebudową.

Avatar
Gość / 16 grudnia 2015 o 00:41

P.S skoro tak tęsknisz za "moderniznem" to czy w domowym kiblu też masz lamperie z farby olejnej?

Rozumiem że to jest taki dodatek do merytorycznej dyskusji który ma zapobiec wyniesienu jej na wyższy poziom?

Avatar
Gość / 16 grudnia 2015 o 00:37

Gratuluję. Nadal nie widzę gdzie tam odbyła się jakaś dyskusja. Propaganda i mizianie się po "kończynach" z kolegami nie zachęca mnie do śledzenia wszystkich twoich postów a tym bardziej skrupulatnego sprawdzania czy na nie odpisujesz - i tak było w przypadku odpowiedzi udzielonej przez ciebie na temat dworca. Pozwól więc że ustosunkuję się do niej teraz:

Miejscem dzieł sztuki są galerie i muzea. Twoja prywatna tęsknota a także poczucie estetyki są dla rozwijającego się miasta drugorzędne. Umiesz tylko krytykowac każdą chęć zmiany w krajobrazie nie podsuwając rozwiązań. Wymysłów o tynku baranku i innych nawet nie komentuje. Chcesz dyskutować to wypunktuj wady projektu i przedstaw racjonalną alternatywe. Dla mnie prymitywa i ignoranta ważne jest, żebym na dworcu nie czuł sie jak w obesranym kiblu. Obecnie tak się właśnie czuje i remont pozwala mi mieć nadzieję że to się zmieni. Za 100 lat twoje wnuki też będą protestowały przeciw modernizacji reliku czasów post mileninych czy jak tam sobie obecny okres zaszufladkują. Takie życie.

Czyżby jednak próba merytoryczej dyskusji na przykładzie dworca? Proszę bardzo, oto podstawowe moim zdaniem wady nowego projektu:

1. Nowy dworzec jest wyraźnie mniejszy. Całkowicie znika jedna kondygnacja części dworcowej co oznacza mniejszą przestrzeń na której trzeba będzie zmieścić poczekalnię i kasy. Do tego widzę na wizualizacji jakies podcienie ze stojakami na rowery. Czyli że przestrzeń służaca obsłudze podróznych będzie niezbyt wielka. Nie wiem czy korzystasz z dworca, mnie zdarza się to dosyć często. W chłodne dni w poczekalni jest bardzo duzo osób które wychodzą na peron tuż przed przyjazdem pociągu. Gdzie one mają się pomieścić? A może, nie daj Boże, ktoś w tym nowym dworcu chciałby usiąść i napić się kawy. Rozumiem że Twoje pojęcie funkcjonalnosci takich czynnosci nie obejmuje? W tej wersji to jest przystanek dobry dla małej mieściny a nie główny dworzec (bo innego w praktyce Pułąwy nie mają) dla 50-cio tysięcznego miasta.

2. Jak usuniemy jedną kondygnację to co zobaczą podróżni przejeżdzający przez Puławy? Dach z wystającym szybem windy? Naprawdę piękna wizytówka miasta.

3. To że nowy dworzec wygląda jak McDonald to juz wiadomo. Do tego kamienne elewacje z piaskowca zastapią panele z blizej nieokrelsonego materiału. Obawiam się że tynku baranka też nie unikniemy. Naprawdę wierzysz że PKP posluży się przy budowie dworca wysokiej jakosci materiałami?

Skoro pytasz o alternatywę, oto ona. Gruntowny remont starego dworca. Remont dachu, docieplenie, wymiana stolarki okiennej i wyczyszczenie kamiennych elewacji. Remont wnetrza. W srodku jest wystarczajaco duzo miejsca na duża poczekalnię i kawiarnię (ktos pamięta jeszcze ze takowa funkcjonowała na piętrze?) Rozsądny architekt wygospodarowałby pewnie jeszcze miejsce na windę. Puławy miałyby ładny dworzec za takie same albo i mniejsze pieniądze.

Twoje rozważania na temat sztuki juz podsumowałem. Ciekawe że w wielu miastach zabytkowe przed i powojenne dworce wyremontowano i dostosowano do wspólczesnych potrzeb. A jesli sztukę chcesz oglądac tylko w muzeach i galeriach to może zburzmy Pałac Czartoryskich i Swiątynie Syblii a teren przeznaczmy pod deweloperkę? Wszak historia i poczucie estetyki są dla rozwijającego się miasta drugorzędne.

Czyżby jednak próba merytoryczej dyskusji na przykładzie dworca? Proszę bardzo, oto podstawowe moim zdaniem wady nowego projektu:

1. Nowy dworzec jest wyraźnie mniejszy. Całkowicie znika jedna kondygnacja części dworcowej co oznacza mniejszą przestrzeń na której trzeba będzie zmieścić poczekalnię i kasy. Do tego widzę na wizualizacji jakies podcienie ze stojakami na rowery. Czyli że przestrzeń służaca obsłudze podróznych będzie niezbyt wielka. Nie wiem czy korzystasz z dworca, mnie zdarza się to dosyć często. W chłodn... rozwiń

Avatar
Gość / 14 grudnia 2015 o 22:01
Jestem ze Świdnicy i w 100% popieram uratowanie Domu Chemika w oryginalnej formie. Powodzenia!
Avatar
Naczelnik / 14 grudnia 2015 o 12:41

P.S skoro tak tęsknisz za "moderniznem" to czy w domowym kiblu też masz lamperie z farby olejnej?

Avatar
Naczelnik / 14 grudnia 2015 o 12:37

O, naprawdę ?, a więc cytuję "Weź idź popłakać na skyscrapper w kółeczku z innymi zboczeńcami. Dworzec to nie dzieło sztuki. Dworzec to miejsce obsługi podróżnych i taką funkcję ma spełniać a nie cieszyć oczy garstki fetyszystów" - Post pod artykulem o przebudowie Dworca Puławy Miasto z 18 listopada, godz. 10:17. Na tym wątku kilka postów wczesniej chwalisz się że juz raz powiedziałes gdzie "zboczeni" obroncy DCH mogą sobie isc popłakać. Więc kto tu wypisuje bzdury?

Gratuluję. Nadal nie widzę gdzie tam odbyła się jakaś dyskusja. Propaganda i mizianie się po "kończynach" z kolegami nie zachęca mnie do śledzenia wszystkich twoich postów a tym bardziej skrupulatnego sprawdzania czy na nie odpisujesz - i tak było w przypadku odpowiedzi udzielonej przez ciebie na temat dworca. Pozwól więc że ustosunkuję się do niej teraz:

Miejscem dzieł sztuki są galerie i muzea. Twoja prywatna tęsknota a także poczucie estetyki są dla rozwijającego się miasta drugorzędne. Umiesz tylko krytykowac każdą chęć zmiany w krajobrazie nie podsuwając rozwiązań. Wymysłów o tynku baranku i innych nawet nie komentuje. Chcesz dyskutować to wypunktuj wady projektu i przedstaw racjonalną alternatywe. Dla mnie prymitywa i ignoranta ważne jest, żebym na dworcu nie czuł sie jak w obesranym kiblu. Obecnie tak się właśnie czuje i remont pozwala mi mieć nadzieję że to się zmieni. Za 100 lat twoje wnuki też będą protestowały przeciw modernizacji reliku czasów post mileninych czy jak tam sobie obecny okres zaszufladkują. Takie życie.

Gratuluję. Nadal nie widzę gdzie tam odbyła się jakaś dyskusja. Propaganda i mizianie się po "kończynach" z kolegami nie zachęca mnie do śledzenia wszystkich twoich postów a tym bardziej skrupulatnego sprawdzania czy na nie odpisujesz - i tak było w przypadku odpowiedzi udzielonej przez ciebie na temat dworca. Pozwól więc że ustosunkuję się do niej teraz:

Miejscem dzieł sztuki są galerie i muzea. Twoja prywatna tęsknota a także poczucie estetyki są dla rozwijającego się miasta drugorzędne. Umiesz tylko krytykowac każd... rozwiń

Avatar
Gość / 14 grudnia 2015 o 10:54

No nie wiem czego oczekiwałeś pisząc jakieś bzdury jakobyśmy już mieli okazje ze sobą dyskutować. Na wizje i urojenia argumentów nie mam.

O, naprawdę ?, a więc cytuję "Weź idź popłakać na skyscrapper w kółeczku z innymi zboczeńcami. Dworzec to nie dzieło sztuki. Dworzec to miejsce obsługi podróżnych i taką funkcję ma spełniać a nie cieszyć oczy garstki fetyszystów" - Post pod artykulem o przebudowie Dworca Puławy Miasto z 18 listopada, godz. 10:17. Na tym wątku kilka postów wczesniej chwalisz się że juz raz powiedziałes gdzie "zboczeni" obroncy DCH mogą sobie isc popłakać. Więc kto tu wypisuje bzdury?

O, naprawdę ?, a więc cytuję "Weź idź popłakać na skyscrapper w kółeczku z innymi zboczeńcami. Dworzec to nie dzieło sztuki. Dworzec to miejsce obsługi podróżnych i taką funkcję ma spełniać a nie cieszyć oczy garstki fetyszystów" - Post pod artykulem o przebudowie Dworca Puławy Miasto z 18 listopada, godz. 10:17. Na tym wątku kilka postów wczesniej chwalisz się że juz raz powiedziałes gdzie "zboczeni" obroncy DCH mogą sobie isc popłakać. Więc kto tu wypisuje bzdury?

rozwiń
Avatar
Rniez153 / 14 grudnia 2015 o 10:31

No nie wiem czego oczekiwałeś pisząc jakieś bzdury jakobyśmy już mieli okazje ze sobą dyskutować. Na wizje i urojenia argumentów nie mam.

Na nic nie masz argumentów, jesteś zwykłym trollem, lub masz beton zamiast mózgu. Dyskusja jak ze ścianą. Inteligentni ludzie z tego co widzę uciekają z Puław do innych miast, zostają na miejscu tylko takie Mirki jak Ty, z którymi dyskusję można odbyć jedynie na temat kopaczo-biegaczy przy piwie w podłej knajpie, albo powspominać, jak fajnie było na dysko i która dziunia miała lepszy tyłeczek. Nie wiem, po co się ładujesz do tematu, w którym ludzie dyskutują o architekturze, chyba tylko po to, żeby obrzucać gównem coś wybudowanego w czasach PRL, bo to jest zawsze modne.

Na nic nie masz argumentów, jesteś zwykłym trollem, lub masz beton zamiast mózgu. Dyskusja jak ze ścianą. Inteligentni ludzie z tego co widzę uciekają z Puław do innych miast, zostają na miejscu tylko takie Mirki jak Ty, z którymi dyskusję można odbyć jedynie na temat kopaczo-biegaczy przy piwie w podłej knajpie, albo powspominać, jak fajnie było na dysko i która dziunia miała lepszy tyłeczek. Nie wiem, po co się ładujesz do tematu, w którym ludzie dyskutują o architekturze, chyba tylko po to, żeby obrzucać gównem coś wybud... rozwiń

Avatar
Naczelnik / 14 grudnia 2015 o 09:50

Wow, naprawdę. Błyskotliwość i głebia tej wypowiedzi wprost zwaliły mnie z nóg. Powinni Cię wziąć do Urzedu Miasta na rzecznika prasowego

No nie wiem czego oczekiwałeś pisząc jakieś bzdury jakobyśmy już mieli okazje ze sobą dyskutować. Na wizje i urojenia argumentów nie mam.

Avatar
Gość / 13 grudnia 2015 o 02:38
tjaaa remont... wszystko będzie ze szkła i "amelinium" a sufity będą oblepione płytami karton - gips, w których będzie mnóstwo małych lampeczek i oczywiście wywiewników od wszędobylskiej, zagrzybionej klimatyzacji, a na podłodze szkliwiony gres. Wszystko to będzie po paru latach usyfione i rozlatujące się po byle trzaśnięciu drzwiami. Komuno wróć - wolę stary dom chemika, przynajmniej jest solidny, a poza tym ma swój urok socrealizmu, który za wszelką cenę staramy się wymazać z naszego otoczenia, który jakby nie było jest naszą częścią bo trwał w Polsce przez blisko pół wieku i bardzo odbił się na naszej rzeczywistości i historii
tjaaa remont... wszystko będzie ze szkła i "amelinium" a sufity będą oblepione płytami karton - gips, w których będzie mnóstwo małych lampeczek i oczywiście wywiewników od wszędobylskiej, zagrzybionej klimatyzacji, a na podłodze szkliwiony gres. Wszystko to będzie po paru latach usyfione i rozlatujące się po byle trzaśnięciu drzwiami. Komuno wróć - wolę stary dom chemika, przynajmniej jest solidny, a poza tym ma swój urok socrealizmu, który za wszelką cenę staramy się wymazać z naszego otoczenia, który jakby nie było jest naszą czę... rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze 51

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Boks. Lublin lepszy od Chełma w memoriale Stanisława Zalewskiego

Boks. Lublin lepszy od Chełma w memoriale Stanisława Zalewskiego 0 0

Boks Na lubelskim Moście Kultury rozegrano XV Memoriał Stanisława Zalewskiego

"Zmiana dobra czy dojna?". Ulotki w skrzynkach mieszkańców Białej Podlaskiej
galeria

"Zmiana dobra czy dojna?". Ulotki w skrzynkach mieszkańców Białej Podlaskiej 0 0

Mieszkańcy Białej Podlaskiej w swoich skrzynkach znaleźli ulotki. Jedna z nich to apel Bezpartyjnych od stowarzyszenia Biała Samorządowa. Do drugiej - "Suwerenie, włącz myślenie" przyznają się członkowie bialskiego KOD.

Wypadł z drogi, uderzył w znak i w drzewo. 57-latek nie żyje

Wypadł z drogi, uderzył w znak i w drzewo. 57-latek nie żyje 0 1

Tragiczny wypadek w Ostrowie Lubelskim. Nie żyje 57-latek.

"Manewry miłosne" i "Gurgacz" w Kinie w Bramie
22 czerwca 2018, 21:00

"Manewry miłosne" i "Gurgacz" w Kinie w Bramie 0 0

Co Gdzie Kiedy. Kino w Bramie przy ul. Królewskiej 3 zaprasza na kolejne weekendowe seanse z polskim filmem. W piątek, 22 czerwca o godz. 21 zobaczymy Manewry miłosne, a w sobotę, 23 czerwca o tej samej porze będzie miała miejsce projekcja filmu Gurgacz. Kapelan Niezłomnych.

Szokujące odkrycie. Dziecko nie żyło od kilku tygodni, w mieszkaniu była matka
film

Szokujące odkrycie. Dziecko nie żyło od kilku tygodni, w mieszkaniu była matka 0 1

W jednym z krośnieńskich mieszkań policjanci znaleźli zwłoki 13-miesięcznej Amelki. Dziecko i jego matka zaginęli kilka tygodni wcześniej. Mimo wielokrotnych próśb ojca dziecka, policja nie weszła do mieszkania.

Tomasovia gra rewanż z Garbarnią Kraków. Jeszcze nie rezygnują z CLJ

Tomasovia gra rewanż z Garbarnią Kraków. Jeszcze nie rezygnują z CLJ 0 0

Dzisiaj o godz. 17 zostanie rozegrany rewanżowy mecz barażowy o awans do Centralnej Ligi Juniorów Starszych. Tomasovia podejmuje Garbarnię Kraków, z którą przegrała pierwszy mecz 1:4

Muzycy Filharmonii Lubelskiej będą strajkować? Chcą przywrócenia kolegi do pracy

Muzycy Filharmonii Lubelskiej będą strajkować? Chcą przywrócenia kolegi do pracy 1 4

Muzycy Filharmonii Lubelskiej grożą strajkiem po zwolnieniu przewodniczącego jednego ze związków zawodowych. Ustępującemu ze stanowiska dyrektorowi dają czas do końca tygodnia na przywrócenie kolegi do pracy. Ale szef instytucji nie zamierza zmieniać decyzji.

Zdolna młodzież TBV Startu Lublin

Zdolna młodzież TBV Startu Lublin 0 2

Koszykówka młodzieżowa MKS Start SA Lublin zajął siódme miejsce w finałach mistrzostw Polski młodzików

Polska - Senegal. Kilkaset osób w strefie kibica w Puławach [zdjęcia]
galeria

Polska - Senegal. Kilkaset osób w strefie kibica w Puławach [zdjęcia] 7 0

Tuż przed godz. 17 na placu F. Chopina w Puławach zrobiło się biało-czerwono. Kibice zgromadzili się w specjalnej strefie, by wspólnie obejrzeć mecz Polska-Senegal. Kolejne wspólne oglądanie już w niedzielę.

Rozbudowę COZL dokończy Budimex

Rozbudowę COZL dokończy Budimex 0 3

Sejmik województwa zgodził się na zwiększenie wydatków na dokończenie rozbudowy i modernizacji Centrum Onkologii Ziemi Lubelskiej – chodzi o ponad 64 mln zł w latach 2018-2019.

Przebudowa deptaka w Lublinie. Przyjechały nowe drzewa
film

Przebudowa deptaka w Lublinie. Przyjechały nowe drzewa 4 10

Wczoraj na odnawianą część Krakowskiego Przedmieścia przywieziono platany, które dostaną tu stały meldunek.

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 20 czerwca 2018 r.

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 20 czerwca 2018 r. 0 0

MUNDIAL 2018. Rosja – Egipt 3:1. „Sborna” gra dalej

MUNDIAL 2018. Rosja – Egipt 3:1. „Sborna” gra dalej 1 0

MUNDIAL 2018 W meczu rozpoczynającym drugą serię meczów grupowych Rosja pokonała Egipt 3:1 i zapewniła sobie awans do fazy pucharowej. Natomiast „Faraonowie” zagrają już tylko jeden mecz na tegorocznym mundialu

1,5 metrowy wąż przechadzał się po balkonie przy ul. Koncertowej w Lublinie

1,5 metrowy wąż przechadzał się po balkonie przy ul. Koncertowej w Lublinie 0 5

Dużo strachu napędził mieszkańcom wąż przechadzający się po jednym z balkonów bloku przy ul. Koncertowej.

Grupa mieszkańców Lublina ma dostać darmowe przejazdy komunikacją miejską

Grupa mieszkańców Lublina ma dostać darmowe przejazdy komunikacją miejską 37 14

Przyznanie bezpłatnej komunikacji miejskiej osobom po 65. roku życia zapowiedział we wtorek prezydent Lublina. Ogłosił również, że miejskie żłobki będą darmowe dla dzieci niepełnosprawnych.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium
Uwaga czytelniku!
Nie teraz Przeczytaj i wyraź zgodę

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.